ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بررسی صلاحیت سه وزیر پیشنهادی در مجلس با توزیع شبنامه علیه دولت

در روز بررسی صلاحیت سه وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان، علیه دولت شبنامه توزیع شد و حسن روحانی از سه وزیر پیشنهادی دفاع کرد و چیزی از مشکلات قبلی این سه وزارتخانه نگفت.

نشست مجلس ایران برای بررسی صلاحیت سه وزیر پیشنهادی دولت، رضا صالحی امیری (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی (وزارت آموزش و پرورش)، و مسعود سلطانی‌فر (وزارت ورزش و جوانان) صبح سه‌شنبه ۱۱ آبان آغاز شد.

در نشست مجلس حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، اسحاق جهانگیری، معاون اول روحانی، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت و وزیران علوم، نیرو، امور خارجه، ارتباطات، صنعت، معدن و تجارت، وزیر دفاع، وزیر نفت و وزیر اطلاعات شرکت داشتند.

سه وزیر پیشنهادی در پی کناره‌گیری محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان، علی جنتی، وزیر ارشاد اسلامی و علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش از سوی دولت معرفی شدند.

به‌گفته برخی از نمایندگان مجلس، از جمله مهرداد لاهوتی، نماینده لنگرود، در نشست مجلس برای بررسی صلاحیت سه وزیر پیشنهادی شبنامه‌هایی علیه دولت و مسعود سلطانی‌فر، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان توزیع شد. این در حالی است که علی لاریجانی رئیس مجلس گفت: «کسی بخواهد چیزی در صحن توزیع کند باید با دستور هیأت رئیسه مجلس باشد.»

حسن روحانی در این اجلاس در سخنانی از سه وزیر پیشنهادی دفاع کرد. او در دفاع از وزیر پیشنهادی ارشاد اسلامی با بیان این‌که «با فرهنگ باید به مقابله با فساد رفت» گفت: «صالحی امیری یک جامعه‌شناس نخبه فرهنگی با مدیریت اثبات شده است که دغدغه‌های نظام را می‌شناسد.»

روحانی وظیفه وزارت ارشاد اسلامی را «جذب اهالی فرهنگ و هنر، کاهش شکاف‌های اجتماعی و ترویج فضیلت‌ها» دانست و اشاره‌ای به مشکلات دوره علی جنتی، از جمله مسائلی چون جلوگیری از اجرای کنسرت‌ها نکرد.

روحانی تأکید کرد که وزارت ارشاد باید در مسائل فرهنگی به نکاتی که رهبر جمهوری اسلامی مدنظر دارد دقت کند.

او در ارتباط با وزارت ورزش و جوانان گفت: «ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد، ترویج ناامیدی در میان جوانان است» و از مسعود سلطانی‌فر خواست تا در وزارتخانه خود «ترویج نشاط و روحیه مشارکت در میان جوانان» را به پیش برد.

درباره وزیر آموزش و پرورش، روحانی گفت: «ما وزیری را می‌خواهیم که از همه نیروها و جناح‌ها استفاده کند.»

در حالی‌که گروهی از مخالفان دولت در روزهای گذشته فخرالدین احمدی دانش آشتیانی را از جمله افرادی دانسته بودند که در جریان رویدادهای سال ۱۳۸۸ «نقش مستقیم» داشته، روحانی در نشست مجلس گفت او «سال‌هاست که احزاب و جریانات سیاسی را ترک کرده است».

روحانی در بخش‌های دیگر سخنان خود از دستاوردهای دولت خود حرف زد و بر «اعتدال» آن تأکید کرد.

رئیس جمهوری ایران گفت مبنای دولت ترمیم مداوم کابینه نیست و تثبیت دولت قاعده اصلی است. با این حال افزود: «هر زمان احساس کنیم که نیاز به تغییر سرعت و روش داریم، تردیدی نخواهیم کرد.»

حسن روحانی پس از سخنرانی خود در دفاع از وزیران پیشنهادی نشست مجلس را ترک کرد و نمایندگان مخالف و موافق پشت تریبون مجلس قرار گرفتند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.