ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سالخورده‌ترین بازیگر جهان درگذشت

ولادیمیر زلدین به مدت ۷۱ سال روی صحنه تئاتر بازی کرد. آخرین بار،یک ماه پیش از درگذشتش در صد و یک سالگی.

ولادیمیر زلدین، سالخورده‌ترین بازیگر جهان در صد و یک‌سالگی در بیمارستانی در مسکو درگذشت. آخرین بار ماه گذشته او روی صحنه تئاتر رفته بود. او در زمان نیکلای دوم متولد شد، انقلاب اکتبر و جنگ جهانی دوم، جنگ سرد و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی را هم به چشم دیده بود.

ولادیمیر زلدین، بازیگر روس و سالخورده‌ترین بازیگر جهان

زلدین به مدت ۷۱ سال روی صحنه تئاتر ارتش روسیه نقش‌های گوناگونی را ایفا کرده بود. آخرین بار در نمایشی به نام «استادکار رقص»، اثر لوپه دوگا که بعد از سروانتس از مهم‌ترین نمایشنامه‌نویسان و شاعران اسپانیاست، بازی کرده بود. تخصص زلدین بازی در همین نمایش است، تا آن حد که بیش از هزار بار در همین نمایش روی صحنه ظاهر شده بود.

در سال ۱۹۴۱ در بحبوحه جنگ جهانی دوم و در زمان زمامداری استالین زلدین با بازی در یک موزیکال سرگرم‌کننده به شهرت رسید. با حمله ارتش آلمان به روسیه، این نمایش متوقف شد و زلدین صحنه تئاتر را واگذاشت و به جبهه‌های جنگ اعزام شد.

زلدین بعد از پایان جنگ جهانی دوم، به تئاتر ارتش سرخ پیوست. او در چند فیلم سینمایی، از جمله در اقتباس سینمایی «دایی وانیا» اثر آنتوان چخوف نیز بازی کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • الله مراد قندچی

    پتر دوم (!؟) به این ترتیب آن مرحوم پیرتر از این حرف‌ها بوده. سیصد و اندی پاییز دیده! زلدین متولد ۱۹۱۵ است و در زمان نیکلای دوم آخرین تزار از کفر ابلیس مشهورتر روسیه به دنیا آمده و بگذریم از اینکه انقلاب روسیه را از دریچه چشم طفلی دو ساله دیده. پتر دوم مربوط است به اوائل قرن هجدهم. ---- زمانه: سپاس از شما، تصحیح شد.