ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ارتش عراق به قلب موصل نزدیک می‌شود

نظامیان عراقی و متحدانشان با پشتیبانی هوایی ائتلاف ضد داعش، کمربند دفاعی موصل را شکسته‌اند اما شبه‌نظامیان "دولت اسلامی" با موشک‌های ضد تانک و عملیات انتحاری مقاومت می‌کنند.

نظامیان عراقی و متحدانشان با پشتیبانی هوایی ائتلاف ضد داعش، بخشی از کمربند دفاعی موصل را شکسته‌اند اما شبه‌نظامیان "دولت اسلامی" با موشک‌های ضد تانک مقاومت می‌کنند.

دو هفته پس از آغاز عملیات بازپس گیری موصل از دست داعش، واحدهای ارتش عراق به کرانه شرقی موصل ورود کردند. در پیشروی نظامیان عراقی به محدوده غوغجلی، خمپاره، تانک و تیربار به کار گرفته شده است. نیروهای داعش در واکنش به این پیشروی از موشک‌های ضدتانک استفاده کرده‌اند.

اگر عراقی‌ها غوعجلی را به طور کامل بگیرند، نخستین مرتبه طی دو سال گذشته خواهد بود که سربازان عراقی به موصل می‌رسند. در سال ۲۰۱۴ یک گروه کوچک از شبه نظامیان داعش توانستند به سادگی دومین شهر بزرگ عراق را تصرف کنند.

از دو هفته قبل عملیات ارتش عراق با پشتیبانی متحدان کرد، قبایل سنی و شبه نظامیان شیعی برای تصرف موصل و راندن داعش از شهر شروع شده است. انتظار می‌رود عملیات آزادسازی موصل چند هفته دیگر طول بکشد.

در نزدیکی روستای بزوجه که ارتش عراق آن را روز دوشنبه تصرف کرده، دودی غلیظ به آسمان رفته است. ائتلاف نظامی ضد داعش به رهبری آمریکا اطراف این روستا را بمباران کرد. خبرگزاری آلمان می‌نویسد  سکنه بزوجه پرچم‌های سفید بر بام خانه‌ها آویخته‌اند تا نشان دهند قصد مقاومت در برابر نیروهای دولتی را ندارند. به گزارش این خبرگزاری، برخی از روستاییان حتی کنار خانه ایستاده‌اند و با دست علامت پیروزی را نشان می‌دهند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.