ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درآمد ۳۷ میلیارد تومانی بیمه دانا از "زائران اربعین"

درآمد شرکت بیمه دانا از محل فروش انحصاری خدمات بیمه به حدود ۲ میلیون متقاضی سفر به عراق بیش از ۳۷ میلیارد تومان برآورد شده است.

اعزام هیئت‌های عزاداری از ایران به عراق به منبع درآمد برخی از شرکت‌های دولتی و شبه دولتی تبدیل شده است.

یک شرکت بیمه از محل فروش خدمات بیمه اجباری به کسانی که همزمان با دهه پایانی ماه صفر از ایران به عراق می‌روند، بیش از ۳۷ میلیارد تومان درآمد کسب می‌کند.

سازمان حج و زیارت ایران افرادی را که قصد دارند همزمان با مراسم عزاداری اربعین- به عراق سفر کنند، به خرید خدمات بیمه از یک شرکت موظف کرده است.

براساس اطلاعات منتشر شده در پایگاه اینترنتی «ساماندهی مشتاقان ایام حضور در عتبات مقدسه» - سماح-  متقاضیان سفر به عراق باید ۲۵ هزار تومان بابت هزینه خدمات بیمه درمانی و ۱۰ هزار تومان نیز برای حق‌الزحمه کارگزاری پرداخت کنند.

این هزینه علاوه بر حق‌الزحمه علاوه بر هزینه ۲۰ هزار تومانی بابت ثبت‌نام در دفاتر خدماتی تحت پوشش سازمان حج و زیارت و هزینه ۴۰ دلاری صدور روادید است.

پایگاه خبری تابناک شامگاه سه‌شنبه ۱۱ آبان گزارش کرد که خدمات بیمه تمامی متقاضیان به یک شرکت بیمه شبه دولتی واگذار شده است.

بررسی سامانه ثبت‌نام متقاضیان و همچنین وب‌سایت «بیمه دانا» مشخص می‌کند که شرکت بیمه طرف قرارداد با سازمان حج و زیارت بیمه دانا است.

مدیرعامل این شرکت به خبرگزاری‌ها گفته است که «وزارت کشور با امضای تفاهمنامه ای بیمه دانا را به عنوان بیمه گر زائرین اربعین حسینی معرفی کرد». بیژن صادق هزینه خدمات بیمه به ازای هر یک نفر را ۱۸ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرده است. هر یک از متقاضیان همچنین باید ۶ هزار تومان بابت خدمات پزشکی بپردازند.

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت ایران گفته است که براساس برآوردهای این سازمان تعداد متقاضیان در سال‌جاری به ۲ میلیون نفر خواهد رسید.

تابناک برپایه همین آمار برآورد کرده است که درآمد شرکت بیمه دانا از محل بیمه اجباری متقاضیان سفر به اماکن مذهبی عراق همزمان با دهه پایانی ماه صفر به ۳۷ میلیارد و ۶۰۰ هزار تومان برسد.

براساس اطلاعات منتشر شده در پایگاه اینترنتی بیمه دانا، ۵۴ درصد سهام این شرکت متعلق به سهام عدالت است که همچنان در اختیار دولت قرار دارد.

علاوه بر آن، شرکت‌های  سرمایه‌گذاری صبا تامین (۲۰) درصد، سرمایه‌گذاری آتیه صبا (۲.۲۸) درصد و صندوق بازنشستگی کشوری (۶.۸۷) درصد – که زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی هستند - به همراه صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها (۱.۱۶) درصد از دیگر سهامداران بیمه دانا به شمار می‌آیند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میر ز ا رضا

    در مملکتی که هیچگونه ترس و بیمی از خالق زمان و مکان و خالق هر آنچه هست نبوده و مذهب صاحب الزمانی من در آوردی بعنوان دین به خلایقش قالب میشود چر ا که بیمه دانا را نفروختن به مشتی جاهل و نادان فریب خورده؟ و این مشت همانا که نمونه خروار است. چه یک مشت دو میلیونی باشد و چه دو هزار میلیونی ابدأ فرقی نمیکند. و کاشکی که از اربعین حداقل «عین» آن که به معنای «چشم» است نصیب این جماعت میگشت تا آن نعمت الهی را بکار برده و تا که شاید از کوری و کورکورانه گروی بدرآیند. اما متاسفانه نصیبشان همش «ار» است و «ار». که همصدای «عر» است و «عر».

  • ایران

    مذهب؛ خرافات و مراسمهای مذهبی یکی از آسانترین، بهترین و قابل توجیه ترین راهها برای شیادی و فریب مردم، حیف و میل و دزدی و غارت مال و سرمایه های مردم وکشور، بیعدالتی و تجاوز به حقوق مردم، فساد و تجاوز به کودکان و دختران و زنان، جنایت، شکنجه و قتل مردم بیگناه در دراز مدت است. 37 سال فقر و بدبختی مردم بدلیل خرافات فساد دروغ نفاق شیادی دزدی اختلاس تجاوز جنایت توسط حوزه های علمیه و مداحان فاسد بیسواد دلیل این حقیقت تلخ است. متاسفانه روشنگری و دور کردن مردم از خرافات مذهبی عملا" بسیار مشکل و در مواردی غیرممکن است و بعضا" ظاهرا"هیچ ارتباطی با سطح علمی افراد ندارد. در هر مراسم مذهبی مبالغ بسیار بسیار زیادی اختلاس و حیف و میل میشود و هیچ مرجع حقیقی (مردم، خبرنگاران...) یا حقوقی (باصطلاح نماینده نماهای مجلس) اجازه سوال در مورد هزینه های میلیاردی این مراسمها را ندارد و جرات سوال هم ندارد. حضور در این مراسمها هم منافع بسیاری دارد، اضافه بر دزدیهای هنگفت توسط متولیان و افراد برگذارکننده مراسم، بخششهای میلیاردی به مقامات وخواص حزرت آغا باسم وام بدون بهره درداز مدت ولی عملا بلاعوض، واگذاری متراژهای بالای زمین و ویلا و موافقتهای اصولی و سهام کارخانه ها و خلاصه هر قدم از مسافت طی شده برای مراسم باعث سود میلیارد دلاری میشود. تشویقهای ظاهری مثل وام 1 میلیونی برای دانشجویان و سایر مردم فقیر و نیازمند از مواردیست که هیچگاه اجرا نخواهد شد و فقط برای فریب مردم خرافه پرست است، چه بسا بعد از مراسم بانکها ابراز بی اطلاعی و عدم دریافت بخشنامه های مربوطه را میکنند. نکته آخر اینکه "از ماست که برماست"، متاسفانه مردم از داستان و فیلم و خرافات لذت میبرند و عملا دلیل و فلسفه قیام امام حسین را که برای نابودی فساد و دزدی و نفاق و شیادی و جنایات حاکم ظالم بود فراموش کرده اند که متاسفانه حاکمان فاسد ایران هم چنینند. یعنی مردم ایران پشت سر یزید زمان برای امام حسین سینه میزنند!

  • ا

    تا زمانیکه یک عده ساده وجود داشته باشند تا در این اوضاع پولشون را برای رفتن و دیدن یکسری سنگ و چوب در عراق خرج کنند یک عده هم هستند تا این وسط از سادگی مردم کاسبی کنند هرجا حماقت هست رذالت هم هست