ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سعید مرتضوی به شلاق محکوم شد

سرانجام حکم قضائی سعید مرتضوی در ارتباط با پرونده تخلفات سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ شد و او تنها به تحمل ۷۰ و ۶۵ ضربه شلاق محکوم شد. وکیل‌مدافع کارگران شاکی این پرونده از این حکم شوکه شده است.

رأی دادگاه درباره پرونده تخلفات سعید مرتضوی در سازمان تأمین اجتماعی به وکیل‌مدافع کارگران شاکی ابلاغ شد. بر اساس این حکم مرتضوی به تحمل ۷۰ و ۶۵ ضربه شلاق محکوم شده است.

سعید مرتضوی

مصطفی ترک‌همدانی، وکیل‌مدافع شماری از کارگران شاکی در پرونده تأمین اجتماعی روز چهارشنبه ۱۴ آبان گفت سعید مرتضوی، مدیرعامل پیشین سازمان تأمین اجتماعی به اتهام‌های «تصرف غیرقانونی و اهمال در انجام وظیفه» به تحمل ۷۰ و ۶۵ ضربه شلاق محکوم شده است.

ترک‌همدانی گفت از خواندن این رأی شوکه شده است و امکان تجدیدنظرخواهی در آن وجود دارد و به آن اعتراض خواهد کرد.

به‌گفته وکیل‌مدافع کارگران در رأی دادگاه از «اختلاس» نامی برده نشده است.

شماری از کارگران تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی سعید مرتضوی را به «خیانت در امانت» متهم و از او شکایت کرده‌ بودند. مرتضوی در ارتباط با پرونده سازمان تأمین اجتماعی همچنین به «سوءاستفاده از منابع این سازمان، پرداخت هدیه به نمایندگان، مقام‌های ارشد دولت محمود احمدی‌نژاد و برخی رسانه‌ها» و همچنین «امضای قرارداد غیرقانونی با بابک زنجانی»، سرمایه‌دار زندانی، متهم شده بود.

دادگاه سعید مرتضوی در این رابطه در چهار جلسه برگزار شد. این دادگاه‌ها از ۲۵ آبان ماه سال گذشته تا ۱۴ شهریوماه سال جاری برگزار شد.

سعید مرتضوی در دوران ریاست جمهوری احمدی‌نژاد دادستان تهران بود و پس از برکناری از این سمت به‌دلیل رویدادهای بازداشتگاه کهریزک، با حمایت کامل احمدی‌نژاد مدیر سازمان تأمین اجتماعی شد.

سعید مرتضوی که پرونده‌اش به‌عنوان عامل جنایات بازداشتگاه کهریزک در دادگاه تجدید‌نظر در حال رسیدگی‌ست، روز یکشنبه ۲۱ شهریور در نامه‌ای سرگشاده خطاب به قاضی پرونده‌، از بازماندگان کشته‌شدگان بازداشتگاه کهریزک عذرخواهی و بابت بروز این حوادث ابراز شرمندگی کرد.

این عذرخواهی مرتضوی بازتاب گسترده‌ای داشت و بسیاری آن را اعتراف او به اعمال خلافش دانسته و خواهان مجازات او شده‌اند.

پرونده‌ای درباره سعید مرتضوی:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • هیراد

    کاش آقا ولي فقيه را آنقدر شلاق ميزدند تا جانش در برود!