ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

يک اعدام در ملاء عام و چهار اعدام در زندان

<p>سحرگاه امروز&nbsp;اميد برک، قتل سريالی کرج در ملاء عام و&nbsp;چهار نفر ديگر به جرم تجاوز در زندان&zwnj;های اوين تهران و ياسوج به دار آويخته شدند.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش خبرگزاری&zwnj;های ايران اميد برک،&zwnj; قاتلی که به ۱۰ زن تجاوز کرده و کشته بود، سحرگاه امروز در ملاءعام در ميدان قدس شهر کرج به دار آويخته شد.</p> <p><br /> وی راننده مسافرکش خطوط کرج و اطراف آن بود که در سال&zwnj;های ۱۳۸۶ - ۱۳۸۷ به کمک همسرش اين زنان را ربوده و به قتل رسانده بود. او در سال ۸۷ دستگير گرديد.<br /> &nbsp;</p> <p>بنا بر اين گزارش&zwnj;ها دادگاه اميد برک با حضور نماينده دادستان، وکلای متهمين و نيز برخی اوليای دم تشکيل شد که در نهايت وی به ۱۰ بار قصاص نفس، به دليل تجاوز به اعدام و به خاطر سرقت به دو سال حبس تعزيری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. خانواده مقتولان نيز درخواست حکم صادره را کرده بودند.<br /> &nbsp;</p> <p>همسر وی نيز به اتهام معاونت در قتل عمد به پنج سال حبس و به اتهام فروش اموال مسروقه به سه سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.<br /> &nbsp;</p> <p>با اين اعدام در طول ۱۰ ماه گذشته دست&zwnj;کم ۱۷ نفر در ملاء عام در ايران اعدام شده&zwnj;اند.<br /> &nbsp;</p> <p>در اعدام&zwnj;های ديگری که امروز انجام شد سه نفر با نام&zwnj;های قوام عطاکش&zwnj;زاده، مصطفی کريمی خانقاه و رضا دهقان به اتهام تجاوز به يک نوجوان در زندان اوين به دار آويخته شدند.</p> <p><br /> رأی اعدام اين افراد از سوی ديوان عالی کشور نيز مورد تاييد قرار گرفت.</p> <p>&nbsp;</p> <p>همچنين روز گذشته جوانی ۲۹ ساله به جرم تجاوز به يک زن در شهر ياسوج اعدام شد. دادگاه اين فرد را که نامی از او منتشر نشده است به اعدام محکوم کرد و اين حکم توسط ديوان عالی کشور تأييد شد.<br /> فرد مزبور با حضور مسئولان قضايی در محوطه زندان مرکزی ياسوج به دار آويخته شد.<br /> &nbsp;</p> <p><br /> در يک ماهه گذشته اعدام&zwnj;ها در ايران افزايش کم&zwnj;سابقه&zwnj;ای يافته است که بيشتر آن&zwnj;ها را محکومين به جرايم مواد مخدر تشکيل می&zwnj;دهند.<br /> &nbsp;</p> <p>روز گذشته آيت&zwnj;الله صادق لاريجانی، رئيس قوه قضائيه ايران اعلام کرد که دستگاه قضايی به قاچاقچيان و توزيع&zwnj;کنندگان مواد مخدر &laquo;هيچ ترحمی نخواهد کرد.&raquo; وی افزود: &laquo;اشراری که با زورگيری و سرقت مسلحانه اعم از سلاح گرم يا سرد، امنيت اجتماعی را به خطر می&zwnj;اندازند بدانند سرنوشت بهتری در انتظار آنان نيست.&raquo;</p> <p><br /> هم اکنون دو سوم کشورهای عضو سازمان ملل، يعنی ۱۳۰ کشور، حکم اعدام را کنار گذاشته&zwnj;اند، اما در ۶۲ کشور همچنان مجازات اعدام اجرا می&zwnj;شود که جمهوری اسلامی ايران يکی از اين کشور&zwnj;ها است.</p> <p><br /> بنا به گزارش&zwnj;های سازمان&zwnj;های مدافع حقوق بشری بين&zwnj;المللی، ايران با جمعيت ٧٠ ميليون از نظر تعداد اعدام&zwnj;ها پس از کشور چين با جمعيت يک ميليارد و ٣٠٠ ميليون نفر قرار دارد اما با مبنا قرار دادن جمعيت در رتبه &laquo;نخست&raquo; قرار می&zwnj;گيرد.<br /> &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

سحرگاه امروز اميد برک، قتل سريالی کرج در ملاء عام و چهار نفر ديگر به جرم تجاوز در زندان‌های اوين تهران و ياسوج به دار آويخته شدند.

به گزارش خبرگزاری‌های ايران اميد برک،‌ قاتلی که به ۱۰ زن تجاوز کرده و کشته بود، سحرگاه امروز در ملاءعام در ميدان قدس شهر کرج به دار آويخته شد.

وی راننده مسافرکش خطوط کرج و اطراف آن بود که در سال‌های ۱۳۸۶ - ۱۳۸۷ به کمک همسرش اين زنان را ربوده و به قتل رسانده بود. او در سال ۸۷ دستگير گرديد.
 

بنا بر اين گزارش‌ها دادگاه اميد برک با حضور نماينده دادستان، وکلای متهمين و نيز برخی اوليای دم تشکيل شد که در نهايت وی به ۱۰ بار قصاص نفس، به دليل تجاوز به اعدام و به خاطر سرقت به دو سال حبس تعزيری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. خانواده مقتولان نيز درخواست حکم صادره را کرده بودند.
 

همسر وی نيز به اتهام معاونت در قتل عمد به پنج سال حبس و به اتهام فروش اموال مسروقه به سه سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.
 

با اين اعدام در طول ۱۰ ماه گذشته دست‌کم ۱۷ نفر در ملاء عام در ايران اعدام شده‌اند.
 

در اعدام‌های ديگری که امروز انجام شد سه نفر با نام‌های قوام عطاکش‌زاده، مصطفی کريمی خانقاه و رضا دهقان به اتهام تجاوز به يک نوجوان در زندان اوين به دار آويخته شدند.

رأی اعدام اين افراد از سوی ديوان عالی کشور نيز مورد تاييد قرار گرفت.

همچنين روز گذشته جوانی ۲۹ ساله به جرم تجاوز به يک زن در شهر ياسوج اعدام شد. دادگاه اين فرد را که نامی از او منتشر نشده است به اعدام محکوم کرد و اين حکم توسط ديوان عالی کشور تأييد شد.
فرد مزبور با حضور مسئولان قضايی در محوطه زندان مرکزی ياسوج به دار آويخته شد.
 

در يک ماهه گذشته اعدام‌ها در ايران افزايش کم‌سابقه‌ای يافته است که بيشتر آن‌ها را محکومين به جرايم مواد مخدر تشکيل می‌دهند.
 

روز گذشته آيت‌الله صادق لاريجانی، رئيس قوه قضائيه ايران اعلام کرد که دستگاه قضايی به قاچاقچيان و توزيع‌کنندگان مواد مخدر «هيچ ترحمی نخواهد کرد.» وی افزود: «اشراری که با زورگيری و سرقت مسلحانه اعم از سلاح گرم يا سرد، امنيت اجتماعی را به خطر می‌اندازند بدانند سرنوشت بهتری در انتظار آنان نيست.»

هم اکنون دو سوم کشورهای عضو سازمان ملل، يعنی ۱۳۰ کشور، حکم اعدام را کنار گذاشته‌اند، اما در ۶۲ کشور همچنان مجازات اعدام اجرا می‌شود که جمهوری اسلامی ايران يکی از اين کشور‌ها است.

بنا به گزارش‌های سازمان‌های مدافع حقوق بشری بين‌المللی، ايران با جمعيت ٧٠ ميليون از نظر تعداد اعدام‌ها پس از کشور چين با جمعيت يک ميليارد و ٣٠٠ ميليون نفر قرار دارد اما با مبنا قرار دادن جمعيت در رتبه «نخست» قرار می‌گيرد.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.