ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

راه‌اندازی دانشگاه وزارت اطلاعات در اهواز

مدیرکل اطلاعات خوزستان می‌گوید که مسئله آب و ریزگردها در ایران و به ویژه خوزستان جدی است و وزارت اطلاعات به این مسئله ورود خواهد کرد.

ورود به مسئله آب و ریزگردها، تاسیس دانشگاه اطلاعات و امنیت و «برخورد امنیتی نرم» با اعتراض‌های صنفی و مردمی از جمله برنامه‌های وزارت اطلاعات در استان خوزستان است که از زبان مدیرکل اطلاعات این استان بیان می‌شود.

طرح انتقال آب کارون به استان‌های همسایه خوزستان با اعتراض‌های مردمی روبرو شد. مدیرکل اطلاعات خوزستان از ورود وزارت اطلاعات به این مسئله خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، حسین باقرزاده مدیرکل اطلاعات خوزستان چهارشنبه ۱۲ آبان از «تغییر رویکرد» سیاست‌های امنیتی در این استان خبر داد و گفت: «متناسب با تهدیداتی که برای استان وجود دارد، رویکردها تعریف می‌شوند.»

باقرزاده با بیان اینکه وزارت اطلاعات برای تامین امنیت و خواسته‌های مردم، با «همه گروه‌ها و اقوام» در حال تعامل است، عنوان کرد: «نمی‌شود که گروهی بدون توجه به ملاحظات امنیتی کار سیاسی یا فرهنگی کنند.»

او راه‌اندازی  شاخه جنوب غرب دانشگاه اطلاعات و امنیت در اهواز را یکی از برنامه‌های وزارت اطلاعات برای «تحلیل و بررسی رویکردهای امنیتی» در استان خوزستان خواند و گفت که «پس از تحلیل محتوایی و کشف مسائل امنیتی استان، برای حل آن‌ها در اداره‌کل برنامه نوشته می‌شود.»

مدیرکل اطلاعات خوزستان افزود که «قریب به‌اتفاق افرادی که در اقدامات امنیتی استان حضور داشته‌اند فاقد سابقه و دارای والدین بی‌سواد» هستند. او ریشه برخی از «مشکلات امنیتی استان» را اقتصادی و معیشتی دانست

ورود وزارت اطلاعات به مسئله آب

او در بخش دیگری از سخنان خود از ورود اداره کل اطلاعات خوزستان به مسئله آب خبر داد و گفت: «طی نامه‌ای به وزیر عنوان کردم که نباید بحث آب را به مردم واگذار کنیم.»

باقرزاده مسئله آب را یکی از «بحران‌های جدی این دوره»  دانست که حکومت «باید تصمیم بگیرد به چه نحوی بین مردم تقسیم شود».

انتقال آب از استان‌های آب‌خیز ایران به سایر مناطق در سال‌های گذشته به درگیری بین استانی و اعتراض‌های مردمی انجامیده است.

این مقام امنیتی همچنین مسئله ریزگردها را یکی دیگر از حوزه‌هایی برشمرد که از سوی اداره کل خوزستان پیگیری می‌شود. به گفته او «درخواست ورود اطلاعات به مسئله ریزگردها مطرح شده است».

بومی گزینی اجباری

مدیرکل اطلاعات خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به کارگیری نیروهای بومی در مدیریت استان را «همراه با آسیب‌هایی» دانست.

به‌کارگیری نیروهای بومی یکی از خواسته‌های برخی از گروه‌های سیاسی در استان‌های اقلیت‌نشین ایران بوده است. باقرزاده به صورت تلویحی اجرای این برنامه از سوی دولت را اجبار دانست.

او توضیح داد که «بومی‌گزینی به این دلیل بود که هم شخصیت‌های نخبه مرکزیت کشور نمی‌آمدند که در این مناطق حاشیه خدمت کنند».

عبدالحسین مقتدایی استاندار برکنار شده خوزستان تیر امسال از سیاست‌های مرکزگرایانه دولت انتقاد کرده و گفته بود که به دلیل دفاع از منافع خوزستان به دستور رئیس دولت برکنار شده است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • احمدکردستان

    اره اینابیسوادن شما***زاده..حکومت دزد..اخرش حکومت دست مردم میفته