ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ابوبکر البغدادی داعش را به مقاومت در موصل فراخواند

یک شبکه نزدیک به «دولت اسلامی» پیام شنیداری رهبر این گروه را منتشر کرده که در آن از پیکارجویان خواسته است «با افتخار» در موصل مقاومت کرده و به ترکیه حمله کنند.

ابوبکر البغدادی، رهبر گروه «دولت اسلامی» (داعش)، جنگجویان خود در شهر موصل عراق را فراخواند تا در برابر نیروهای ارتش عراق و هم‌پیمانانش مقاومت کنند.

ابوبکر البغدادی، رهبر گروه «دولت اسلامی» (داعش)

شبکه الفرقان، دومین بازوی رسانه‌ای داعش، در نخستین ساعات پنج‌شنبه ۳ نوامبر / ۱۳ آبان پیام شنیداری ابوبکر البغدادی را منتشر کرد.

تیتر پیام ابوبکر البغدادی چنین است: «این است آن‌چه خدا و پیامبرش به ما وعده داده بودند».

رویترز گفته است کل پیام البغدادی ۳۱ دقیقه است.

او در این پیام می‌گوید: «عقب‌نشینی نکنید. مقاومت باافتخار هزار بار آسان‌تر از عقب‌نشینی شرمناک است... از هرگونه ضعف در برابر دشمن پرهیز کنید.»

البغدادی همچنین نیروهای خود را فراخوانده است که به ترکیه حمله کنند و «احساس امنیت آن‌ها را به ترس مبدل کنند».

از یک سال پیش تاکنون هیچ پیام شنیداری منتسب به ابوبکر البغدادی منتشر نشده بود. آخرین بار او در ماه دسامبر ۲۰۱۵ پیامی درباره مقاومت جنگجویان داعش در شمال سوریه فرستاده بود.

صحت پیام کنونی البغدادی به‌شکل رسمی تأیید نشده است. مدیر سازمان «اینتل» که پیام‌های داعش را رصد می‌کند در صفحه توئیتر نوشته است شواهدی وجود دارد که پیام البغدادی به‌تازگی تهیه شده اما این‌که رهبر داعش کجاست، روشن نیست.

ابوبکر البغدادی با نام اصلی ابراهیم عواد ابراهیم البدری، یکم ژوئیه ۱۹۷۱ در سامرا (عراق) متولد شده است. او در ماه ژوئن ۲۰۱۴، کمی پس از تصرف موصل توسط داعش خود را خلیفه دولت اسلامی عراق و شام خواند.

حمله برای بازپس‌گیری موصل از دست داعش ۱۷ اکتبر / ۲۶ مهر آغاز شد. در این حمله هزاران سرباز عراقی و پیشمرگه‌های کرد در شمال، شرق و غرب موصل شرکت دارند. آن‌ها از سوی جنگنده‌های ائتلاف جهانی به‌رهبری آمریکا پشتیبانی هوایی می‌شوند. در غرب موصل شبه‌نظامیان شیعه مورد حمایت ایران تلاش می‌کنند تا راه ارتباطی داعش به سوریه را قطع کنند.

روز سه‌شنبه در شرق موصل نیروهای ویژه عراقی موفق شدند برای نخستین بار به داخل شهر نفوذ کنند. بدین ترتیب بخش دشوار حمله به موصل آغاز شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ایران

    حزرت آیت الشیطان البغدادی از موقعی که زخمی شد برگشت ایران پیش حزرت آغا تحت درمان. رهبران و فرماندهان اصلی داعش هم بر گشتند ایران با اسم جدید و نقشه واستراتژی جدیداز طرف سپاه قدس دوباره یکعده سنی احمق را فریب بدند و جنایت ادامه دارد تا این حکومت فاسد دزد شیاد منافق جنایتکار ایران پابرجاست

  • هیراد

    اين هم يک مفت خور سنتي معادل مفت خور شيعه آقا خامنه اي