ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حسین سلامی: برجام را به موزه می‌فرستیم

تهییج، تحریک یا تهدید؟ جانشین فرمانده سپاه پاسداران در سالروز گروگانگیری در تهران، به واشنگتن هشدار داد که اگر به تعهدات توافق هسته‌ای عمل نکند، چرخه سوخت هسته‌ای از سر گرفته می‌شود.

تهییج، تحریک یا تهدید؟ جانشین فرمانده سپاه پاسداران در سالروز گروگانگیری در تهران، به واشنگتن هشدار داد که اگر به تعهدات توافق هسته‌ای عمل نکند، چرخه سوخت هسته‌ای از سر گرفته می‌شود.

حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران می‌گوید آمریکایی‌ها باید عینک دوران جنگ سرد را کنار بگذارند و با عینک جدیدی به تحولات ایران و جهان نگاه کنند.

سلامی روز پنجشنبه ۱۳ آبان در مراسم سالگرد گروگانگیری و اشغال سفارت آمریکا گفت: «اگر آمریکایی‌ها به تعهدات‌شان عمل نکنند، به نقطه پیش از قرارداد برجام باز خواهیم گشت و البته باید بدانند که در این نقطه نیز متوقف نمی‌مانیم بلکه از آن فراتر خواهیم رفت.»

او اضافه کرد که در این صورت برجام به موزه فرستاده می‌شود.

حسین سلامی که عموما سخنانی تهییجی با چاشنی مبالغه بیان می‌کند، گزینه نظامی آمریکا علیه ایران را آرزویی باطل و توهم خواند و گفت: «ما در هر جایی که بخواهیم می‌توانیم حوزه‌های دشمن را چه در آسمان، چه روی زمین، چه در دریا و چه در زیر زمین نابود کنیم و این یک واقعیت توقف ناپذیر است.»

او در توضیح مدعای خود به ماجرای بازداشت کوتاه مدت تفنگداران دریایی آمریکا در سال گذشته اشاره کرده و آن را نمونه‌ای از تفوق نظامی ایران بر ایالات متحده دانست. سلامی به مقامات آمریکا سفارش کرد که از مهار بازدارنده و توان موشکی خود با جمهوری اسلامی حرف نزند: «ما امروز در آن درجه از قدرت هستیم که هیچ نقطه توقف و خط قرمزی را نمی‌شناسیم.»

سپاه چه‌کاره است؟

مذاکرات منتهی به توافق هسته‌ای و برجام را وزارت خارجه و تیم دیپلماسی انجام داده‌اند و سفارت آمریکا نیز از سوی "دانشجویان خط امام" تسخیر شده که بخش بزرگی از آنها به حاشیه رفته و یا از نظر فکری متحول شده‌اند. در حالی که نقش‌آفرینان این توافق و این گروگان‌گیری، رویکردی تعاملی و حساب‌شده در این دو موضوع دارند، مقامات سپاه در اظهارات خود به تحریک و تهدید و اخطار متوسل می‌شوند و در ایفای این نقش و دخالت‌های دیگر، از صندوق مواضع رهبر ایران خرج می‌کنند.

خامنه‌ای یک روز پیشتر، در ملاقات با گروهی از دانشجویان هر گونه سازش و مذاکره با آمریکا را رد کرد و با اشاره به کشمکش‌های جاری در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: «سخنان نامزدهای انتخاباتی برای نابودی آبروی آمریکا کافی است.»

خامنه‌ای در این سخنان که محور آن دفاع از حمله به سفارت آمریکا در سال ۱۳۵۸ و ضرورت بی‌اعتمادی به واشنگتن بود، بدعهدی و دروغگویی آمریکایی‌ها در موضوع مذاکرات هسته‌ای را نیز تکرار کرد اما چیزی در باره رفتار متقابل ایران در قبال برجام نگفت. او در خرداد سال جاری در واکنش به یکی از تهدیدهای ترامپ گفته بود که اگر آمریکا برجام را پاره کند، ما آن را آتش می‌زنیم.

کاندیدای جمهوریخواهان بارها تاکید کرده که اگر رئیس جمهور آمریکا شود، نخستین اقدامش لغو توافق هسته‌ای خواهد بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • هاشمی

    از آنجا که بهترین راه مقابله با جاهل سلام کردن به او و سپس فاصله گرفتن از اوست پس تقدیم سلامی به حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران جهل و ظلمت!!! و درود بر معاهده برجام (که همچون معاهده ترکمنچای) فعلآ از برای گذاشتن در در جام کوزه خوب است و نوشیدن از زهرش تا زمان فرستادنش به موزه توسط یک نظام حکومتی سر تا پا ظالم و دریوزه!!!

  • روایت نسل سوخته

    هرچند این کامنت های منتقدان معمولی مثل من، در نهایت تفسیر مزدوری و اجنبی گرایی توسط رژم می شود. ولی باز می گوییم نا امیدانهف هرچند می دانیم 99% این رژیم هم مثل صدام قذافی.. خوی استکباری و استبدادی اش مانع می شود هشدارها جدی بگیرد و تا ققهرای نابودی خود و ملت ایران پیش خواهد رفت/اما چون سیاسی اخوندی دارد به در بس مزمن تر قذافی این رژیم دچار است. این رژیم مثل داعش مرتکب جنایاتی شده که تاوانش خود و مردم می دهند. شراشیب سقوط ویرانگری است. ولی روزنه های امید را خودبه دست خود می بندند/هر فرصتی را از دست می دهد/ سال 2003 میلادی این رژیم توافق سعد اباد بست بایست ادامه می داد. ان سال معلوم بود عاقبتی خوشی این ماجراجویی اتمی فایده ندارد ولی حماقت نظام در شوی احمدی ن/زاد بار دیگر ثابت کرد استبداد ذاتی خردستیزانه دار. فساد و کوری ایدئولوژیک مانع می شود خطر ببیند و وقتی بر سرعبرت میاید که سرش برسنگ لحد خورده باشد! صدها ملیارد دلار خسارت و از دست دادن بالندگی مادی و معنیو ملت ایران و ادامه این کار زیان بار بخاطر شهوت قدرت و توهم ایدئلوژیک! چقدر مردم ایران بیچاره اند! چند ملت جهان سومی در 37 سال به جرگه پیشرفتگان پیوستند ولی ایران درجا می زند! الحق که گفته اند ناشکری نعمت موجب فقر می شود. ایرانیان نعمت وجودی کشورشان قدر نداستند و دچار بلا شدند. تکبر ایارنیان بر اثر تاریخ و امپراوری گذشته و توهمات داشعی رزیم و اخوندها، ایرانیان دچار اشتباه کرد و تاوان بس سنگسنی این ملت می پردازند. اینست عاقبت استبداد مذهبی و متوهمانخود نماینده مسیح نجات بخش. توهم نماینده واندگی نجات بشریت، خود و ملت ایران بیچاره و به ورطه نیستی کشاندند و نمی توانهند خودشان نجات بدهند! ولی ای دریغ عبرتی در کار نیست از بس حماقت و کوردلی ایدلئژیک انها در چمبره گرفته.

  • روایت نسل سوخته

    بازی های تبلیغاتی رژیم داشیعی ایران، نشان می دهد سطح تعقل و وجاهت دولتی اش نزول شدید پیدا کرده و بیشتر وبیشتر شبیه داعش شده/داعش گروهکی با تروریسم و خشونت لجام گسیخته در استانه نابود است. اما چه بیچارگی و چه ننگی برای رژیم داشیعی ایران که بعد از 37 سال در حد یک گروهک چون داعش وجاهت دارد! کل پروژه هسته ای/غنی سازی اورانیوم و تهیه پلوتونیوم، جزء کم ارزش ترین پروژه های این رژیم است/ تنها ارزشی می توانست این پروژه داشته باشد قبل از افشاشدن، ساخت بمب اتمی بوده که به شکست کامل انجامید! این یک حقیقت است غنی سازی و پروژه هسته ای کمترین ارزش اقتصادی و علمی در ایارن دارد، شوهای تلیغاتی مدتی برخی مردم تحمیق شده فریب داد ولی با تحریم و برملا شدن خسارت و هزینه صدها ملیاردی همان تحمیق شدگان متوجه بیچارگی ملت ایران کرد. بازگشت به عقب که دیگر اخر حماقت است. هیچ دستاورد و ارزشی این برگشت ندارد. در واقع همچو خری گیر کرده گل، رژم دست و پا می زد از باتلاق هسته ای درباید. سلامی بعید است کاره ای باشد ولی این مانور نامشورع سپاهی با اشارت رهبری احتمالا است. ولی بیچارگی ملت ایارن و حاکمیت نم تواند از این روزگار فلاکت درباید. کشور مستعمره روس و چین شده/ گنداب فساد و ظلم ایران در برگرفته. من متاسفم/ ولی مردم ایارن تا نسل ها بایست اشتباه 1357 پس بدهند. مردمی در صف رای و تظاهرات رفتند حالا انان و فزرندانشان تاوان حماقتشان می دهند.

  • ایران

    این کامنتها فحش نیستند. همه مردم ایران میدونند که اینها واقعیته ولی بعلت تهدید و شکنجه و تجاوز و قتل و سایر جنایات متاسفانه مزدم در خفقان و سکوت تحت فشارند. کسایی که نظر دیگه ای دارند مطمینا" شرافت ندارند و پول و خوراکشون از خون کارگرها وده ها هزاران مردم مظلومی مثل شهید ستار بهشتی و بیگناهان دیگری که در سنین کودکی و تا پیری که در زندانها مورد تجاوز واقع شدند و به شهادت رسیدند. اعتراضشون فقط به بیعدالتی و فساد و دزدیها و اختلاسها و شیادی و نفاق و جنایات این رژیم فاسد بود. 37 سال دورویی و دزدی یکعده بیسواد فاسد که بنام خدا و دین و اهل بیت، 37 سال جنایت، 37 سال شیادی و فریب مردم. مردم در فقر و بدبختی ولی خودشون در کنار شیطان بزرگ و با پول بیت المال در حال عیش و نوش، تو صورت دخترو زن مظلوم ایرانی اسید میپاشند که شاید تجارت مذهب و دین فروشی این شیادان را از بین ببره ولی دختران فاسد خودشون در اروپا و امریکا بدون حجاب و با وقیحترین پوشش بدنی به داشتن دوست پسرهای از کشورهای مختلف افتخار میکنند. خدا رحمت کنه شهیدان باکری، همت، ... که اگر اینها الان زنده بودند توسط همین جنایتکاران در تصادف یا در یک حادثه هوایی !! باصطلاح توسط امریکای جنایتکار و اسراییل غاصب و منافقین!!!! بدرجه رفیع شهادت نایل شده بودند. آقایی که موافق این رژیم فاسدی ! یک سر سوزن اگر شرافت داشتی میفهمیدی اینها چه مفهومی داره و پول حرام خون آلود نمیخوردی. سپاهیان الان مزدوران بیسوادی هستند که گوشت و پوستشون از بیت المال و حرامه.

  • نکته آموز

    واقعا فکر کرده اند کشورهای منطقه و چین وروسیه حاضر بودند یک ایران اسلام گرای داشیعی که داعیه نمایندیگ نجات مهودویت و ادعای حق مطلق دراد در توان بمب اتمی تحمل کند؟! منتها طبق معمول عمده دنیا در پشت امریکا و چین و روسیه مخفی هست! مطمنا نه برزیل و نه ترکیه و نه پاکستان و نه هند و نه سعودی و نه حتی عراق و نه افغانستان... تحمل رژیم ایران مجهز به قدرت هسته ای ندارند. انها فعلا ترجیح دادند در چارچوب برجام فرصتی دوباره بیاند. توهم زدگان داخل ایران قدر این فرصت نمی دانند! اگر برجام خوب اجرا شود و رزیم دست از ماجراجویی و ادعاو کارهای احمقانه ضد منافع ملی ایران بردارد و جلوی ناکارآمد ی و فساد در داخل گرفته شود وضع خیلی بهتر خواهد شد.

  • نکته آموز

    هرچند برجام یک توافق نامه میان ابرقدرت ها و رژیم ولایت فقیه حاکم بر ایران است، اما در روند اجرا، تبدیل به فرایندهای قانون بین المللی شده است. یک سال از جرای برجام گذشته/ عملا اگر به همین منوال ادامه یابد این دستاوردها باری رژیم ایران متصور است 1- خارج شدن مسئله هسته ای ایران از فصل هفتم و در نتیجه محمل قانونی برای حمله به ایران وجود ندارد. 2- تا 4 سال دیگر، عملا تحریم تسلیحاتی جهانی لغو می شود و ایران میتواند از کشورهایی مثل چین یا روسیه سلاح بخرد. 3- راهکارهای مفیدی برای شفافیت نظام مالی-پولی در ایران بوجود میاید که حتی با کارشکنی امریکا هم ایران فرصت قانونی بدست میالورد 4- اما بزرگترین فایده برجام باری رزیم و کل مردم ایران، رهایی از چاه ویل هسته ای و هدررفت منابع است! این مورد اخیر از همه موارد مهمتر است. در واقع پروزه هسته ای مخفیانه با نیتی بود، پس از برملا شدن دیگر ارزش استراتژیکش از دست داد، ناعتمادی از این برنامه مخفیانه، حتی شرکای مثل چین و روسیه همراه رغب کرد و منجر به به قطنامه های تحریم هیا فلج کننده شد. برجام راه حل برون ابرومندانه و بابرخی امیتازات شد. در واقع بجای برجام الترناتیوی بهتری برای رزیم ایران نیست. سوال اینست که چه الترناتیوی بجای برجام است؟ این سوال را نظامیان و سپاهی رژیم قادر به پاسخگویی نیستند/ پاسخ هیچ است. ولی مغلطه و بازی های بچگانه رقابت سپاه با بروکرات های که در درو باطل استبداد و فساد مغروقند تجاهل می کنند که الترناتیوی نیست. در ضمن برجام فراتر امریکا است. در جنگ تبلیغاتی مخالفان برجام چه در امریکا و چه در ایران، طوری وانمود می شود که انگار برجام مسئله بین امریکا و ایران بوده! نخبر! برجام راه حل بن بست طرف های متعدد جهان سیاست از چین وروسیه تا اروپا و ژاپن و هندد و برزیل... است. در واقع جهان غیرایرانی ، بر سر دوراهی نابودی رژیم ایران یا تعامل با آن راه حل برجام انتخاب کرد. این مغلطه گران داخلی ایران بدانند اگر برجام نبود دیر و زود جهان طومار رزیمشان بر می چید.

  • پیرمرد جوانه اندیش

    معضل ایدئولوژی ها متافیزیکی از جمله پان اسلامیزم اعم شیعه ولایی تا وهابیت سلفی، همان امر مقدس است. اینان خرد ابزاری باری توجیه و اقناع مریدان و بسیج انان برای تحمیل حاکمیت پان اسلامی بر دیگران. حد ارزش گذاری اینان باری خرد و به تبعش اخلاق همین ابزار اقناع است! نقد در ذاتش تندی و تلخی دارد/ هر کسی هم، هنر چارلی چاپلین ندارد که فیلم دیکتاتور بزرگ بسازد و زهر تلخی نقد با با کمدی تلطیف کند! بحث رژیم و کشور داری یک چیز است و کشورداری و حکومت بخردانه چیز دیگر. هرچند به تجربه استبداد و استکبار نوعی خردستیزی و ضداخلاق است. باز تجربه تاریخی و مقایسه در میابیم، بجز دوران سلمان، آل سعود از حاکمیت بخردانه رتی نسبت به جمهوری اسلامی ایران و یا داعش فوق عجول بوده! سعودی بجز دوره اخیر فوق العاده زیرک بودنده اند برعکس داشیعه عجول و داعش که عجول تر و نابخردتر! برجام یک فرصت استثنائی است برای رژیم داشیعه. از این بهتر نمی توانستند امتیاز و فرصت حیات بگیرند از ابرقدرت ها. اندک انهایی در این رژیم معقول تر هستند میدانند برجام اخرین فرصت اینهاست و حتی ترامپی بیاید و انرا پاره کند، باز به نفعشان است برجام ادامه دهند. برجام وارد فاز قانونی و پسا استارت شده، دیگر لزوما امریکا همه کاره نیست. برجام ساختار قانونی تحریم را منحل کرده، رژیم ایران اساسا رابطه ای با امریکا ندارد که از عدم اجرای برجام توسط امریکا نگرانی داشته باشد. اتفاق اگر معقول باشد رژیم، بیشتر بر اجرای برجام تاکید کند. برجام چارچوبه حیات قانونی این رزیم و تعاملش با متحدان و دوستان و رقبای امرکیا فراهم می کند. بودن برجام بیشتر به سود رژیم است تا نبودش .

  • شاهد

    " سپاه همیشه کار درست انجام می دهد " این باور از دهان یک مامور قلم به مزد ارتش سایبری اسلامی یا در بهترین حالت از دهان یک فاشیست اسلامی بیرون می اید خود باخته ای که هبج انتقادی را بر رهبر یا ارگان های وابسته به رهبرش نمی پذیرد او فاقد هویت فردی است و هرگونه نقد را فحش و توهین به وجود خودش می داند و واکنش انی نشان می دهد . سیاست وجه اساسی وجود انسانی در جهان است که از کقتگوی بین انسان های ازاد ناشی می شود . یک فاشیست قادر به گقتگو نیست چون همه چیز برایش از پیش تعیین شده است و برای همیشه درست است . ا هر گونه ستدلال با عضو جنبش توتالیتر اسلامی بیفایده است چون او تصمیمش را گرفته است هر گونه نقدی توهین است و سزای توهین کننده مرگ !

  • جوان پیرمند

    ولی دروغ های شاخ دار عوامل رژیم ولایی-سپاه زده، تمامی ندارد. برجام گرچه می گیوند جام زهر بود، ولی در واقع پادزهر نوشیدن این کم عقلان حاکم برایران بود که لاقل یک فرصت 25 ساله راست ازمایی گرفتند از ابرقدرتها و دیگر جامعه بین اللمل! البته بهز یان مردم عادی و دمکراسی این برجام است، برجام در کل رهاوردی برای مردم ندارد مگر اندکی تنفس اقتصادی و کاهش رنج و الام تحریم، بیشتر به نفع حاکمیت است.این بزرگبرین امیتازی است که ممکن است یک حکومت استبدادی بگیرد ! 25 سال فرصت راست آزمایی! من که یادم نمی اید حکومت استبدادی جهان سومی چنی امتیازی تا حالا گرفته باشد! برچام اینها از دست بدهد، چه چیز بهتر گیرشان می اید. چقدر حماقت در نزد اینان می جوشد!

  • جوان پیرمند

    اگر مفاهیم جهان روایی - عقلانی و اخلاقی- لیبرال دمکراسی به درتسی آحاد مردم درک می کردند، کسی چنین کامنت ها اهمیت نمی داد! افراط و تفریط، مبالغه، تحقیر و فحاشی، بخشی بر میگردد به رنج و تالمات روحی چه بسا مظلومان هر چند باز هم موجه نیست. ولی بخشی هم بر می گردد به تاثیرات روانی بر طرف ماقبل و یک رحبه جنگ روانی است. البته متاسفانه امثال سران سپاه که کمترین دانش نظامی دارند و با ازمون خطا و تجربی دانش نظامی گری اندکی دارند، مفهوم جنگ روانی به بدترین شکلش اجرا می کند. دخالت در امور سیاسی و تبلیغاتی و هنر یوف رهنگی که خودش تخصص های بالایی می خواهد نشان کم عقلی اینان است! در کشوری یک رهبر قدرت مطلقه و این همه دار و دست سیاسی و سیاست ورز هست دیگر این سران سپاه چکاره هستند؟! ایا واقعا خامنه ای زیردست اینهاست؟! گیریم سفارت خانه امریکا لانه جاسوسی بود، خمینی که می گیوند در نهایت تایید کرده و گفته انقلابی بوده کارشان، آیا ان قدر سیاست و عقلانیت نداشت بر طبق عرف دیپلماتیک دستور تعطیلی و اخراج امریکایی ها بدهد؟! آیا حمله سفارت خانه ها، نشان عقلانیت و سیاست ورزی است؟! دخالت بیجا در امور سیاسی نظامیان رژیم، نشان ضعف حکومت است و اینکه این ظنام بخاطر ماهیت غیرمردمی و خردستیزش به سمت قرون وطایی شدت تمام است و اوجش ملوک الطوائفی شدن قدرت است که کاملا به سیستم فدرال دمکراسی در تضاد است. این روزها با عیان شدن سیرقهقرایی نظام به سمت ملوک الطوائفی، رذیلانه این اتفاق به فدرالیسم ربط می دهند که دروغی بزرگ است. قوم گرایی کاریکاتوری فراکسیون ترک نشینان! هم از این دست ویران گری این نظام است که دارد شیرازه ملیت ایارنی نابود می کند و هر آن کلنگی شدن ایران است!

  • هیراد

    سپاه سپاه نکن برام .شما مايه ننگ ايانيان هستيد با اين سپاه مفتخور

  • هیراد

    حامي کسي هم نيستيم. حامي مردمي هستتيم که مفت حقشان را خورديد و تف هم به صورتشان ننداختيد

  • هیراد

    هر کسي را با تهمتي و عنواني از راه بدر کرده اند. عزيز اينجا وبسايت رسمي جمبوري اسلامي نيست که مياي مي خواي همه چيزو مصادره کني. کسي فحش نداده. فقط ميگم مفتخورند يعني مفت ميخورند.

  • shima

    این دو نفر که کامنت فحش دار گذاشتن از حامیان شاه گذشته ایران هستند . از اسم های دوران پهلوی که گذاشتن معلومه

  • shima

    زمانه را انسان های کم هوش اداره میکنن برای اینکه میگید فحش پخش نمی کنید ولی دو تا کامنت پر از فحش گذاشتید . در دنیا فقط حامیان اسرائیل به سپاه فحش میدن . چون سپاه همیشه پوزه اسرائیل را در هر برخوردی که داشتن به خاک مالیده .

  • shima

    شما که میگید فحش پخش نمی کنید پس این دو نفر چیه که گذاشتین . درود بر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی . انسانهای نادان از کسانی کینه میگیرن که کار درست را انجام میدهند . ایران در سواحل خلیج فارس بیش از هزار تونل داره که داخل هر کدام از اونها کلی شناور جنگی وجود داره این حرف رو آمریکایی ها میزنن تونل هایی که نمیشه با بمب سنگر شکن نابود کرد پس تو خلیج فارس قدرت برتر ایرانه و کسی که در خلیج فارس قدرت برتر باشه در جهان هم قدرت برتره چون خلیج فارس مهمترین منطقه جهانه که این یکی از کارهای درسته سرداران سپاه پاسدارانه برای همین دشمنان ایران اینقدر به سپاه فحش میدهند چون سپاه همیشه کار درست رو انجام میده .

  • هیراد

    اين ها حياتشان با آشوب و جنگ و تضعيف و تحلیل و تحريم ملت ايران تثبیت مي گردد. اين ها نباشد وجود امثال اين مفت خور زائد است.

  • ایران

    همتون را به زباله دانی تاریخ میفرستیم جایی که بقیه جنایتکاران منافق دزد شیاد فاسد تاریخ رفتند و اسمی هم ازشون نموند بجز آه و ناله و لعن و نفرین مادران و همسران وخانواده های قربانیان جنایتهای شما دژخیمان. تافرصت دارید از بیت المال بیشتر بخورید برای امام زمان و حسن و حسین و ... بیشتر بدزدید و کودکان بیشتری را یتیم کنید و به زنان و کودکان بیشتری تجاوز کنید. ولی بدانید وعده خدا در نابودی شما فرعونیان و ستمگران فاسد منافق دزد جنایتکار حتمیست.