ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احضار و بازداشت ده‌ها تن از فعالان شبکه تلگرام در کردستان

یک سایت حقوق بشری کردستان از بازداشت تعدادی از فعالان شبکه موبایلی تلگرام در سقز به اتهام همسویی با احزاب مخالف نظام خبر داد.

یک سایت حقوق بشری کردستان از بازداشت تعدادی از فعالان شبکه موبایلی تلگرام در سقز به اتهام همسویی با احزاب مخالف نظام خبر داد.

به گزارش سایت «موكریان»، در دو هفته اخیر تیم سایبری یكی از نهادهای امنیتی شهرستان سقز، دست‌کم ٣٠ تن از مدیران و اعضای گروه‌های شبكه موبایلی تلگرام را به اتهام تبلیغ و همسویی فعالیت‌هایشان با احزاب مخالف نظام شناسایی و احضار کرد.

بنا به این گزارش، بیشتر افراد احضار شده با دادن تعهد كتبی آزاد شده‌اند اما سه نفر از آن‌ها به نام‌های غریب شریف‌زاده، كامل شریف‌زاده و هیوا دست‌باز به دلیل نقش مدیریتی در گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی همچنان در بازداشت به‌سر می‌برند.

فعالان محلی به «موکریان» گفته‌اند افرادی با هویت ناشناس وارد این گروه‌ها و کانال‌ها شده، از كامنت‌های‌ افرادی كه احضار شدند و فهرست اسامی اعضای گروه‌‌ها و کانال‌ها عکس گرفته‌اند و این عکس‌ها روی پرونده هر یک از افراد مذكور به‌عنوان مدرك جرم ضمیمه شده است.

بازداشت فعالان شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ‌نویسان امری متداول در ایران است.

شهریورماه سال جاری، سایت «گرداب»، وابسته به مرکز بررسی جرائم سازمان‌یافته سپاه پاسداران اعلام کرد که مدیران ۴۵۰ صفحه، کانال و یا گروه در شبکه‌های اجتماعی موبایلی احضار و یا دستگیر شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.