ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تعطیلی ۷۰۰۰ واحد صنعتی در نیمه نخست امسال

شمار بنگاه‌های تولیدی و صنعتی راکد ایران در نیمه نخست امسال بیش از هفت هزار واحد افزایش یافته و به ۱۶ هزار و ۴۶۱ واحد رسیده است.

رکود اقتصادی ایران دامنگیر صنایع تولیدی شده است. وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز بهره‌برداری ۳۳۰۰ واحد تولیدی را به صورت دائمی باطل کرد.

برجام هم نتوانسته است گره رکود اقتصادی ایران را باز کند. برنامه‌های دولت برای خروج از رکود و بازگشت به دوران رشد اقتصادی بی‌ثمر بوده و شمار واحدهای صنعتی تعطیل شده همچنان افزایش می‌یابد.

روزنامه "تعادل" پنجشنبه  ۱۳ آبان گزارش کرد که تعداد واحدهای تولیدی تعطیل شده در نیمه نخست امسال به نسبت اسفند ۹۴ هفت درصد افزایش یافته است.

تعداد بنگاه‌های تولیدی و صنعتی تعطیل شده در نیمه نخست امسال ۱۶هزار و ۴۶۱ واحد تولیدی اعلام شده که به نسبت اسفند سال گذشته بیش از ۶ هزار واحد افزایش نشان می‌دهد . اسفند سال گذشته آمار بنگاه‌های صنعتی و تولیدی تعطیل شده ۱۰ هزار و ۵۱۹ واحد اعلام شده بود.

برپایه آمار منتشر شده در این گزارش واحدهای صنعتی کوچک با ۱۹درصد بیشترین میزان تعطیلی و نیمه تعطیلی را به خود اختصاص داده‌است.

از مجموع ۸۰ هزار و ۴۷۶ بنگاه صنعتی کوچک دارای مجوز بهره‌برداری ۱۵هزار و ۲۹۰ واحد تعطیل اعلام شده است که از این تعداد ۶۸۰۰ واحد در نیمه نخست امسال تعطیل شده‌اند.

همچنین از ۴ هزار و ۳۶۲ واحد صنعتی متوسط مستقر در مناطق صنعتی ایران ۱۸ درصد معادل ۷۸۵ واحد تعطیل گزارش شده است. درصد تعطیلی واحدهای صنعتی بزرگ ۱۱ درصد اعلام شده که نشان دهنده تعطیل شدن ۳۸۶ واحد از ۳ هزار و ۵۱۴ واحد صنعتی بزرگ است.

مقام‌های مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشتر از این تعداد واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد را ۷ هزار واحد اعلام کرده و وعده داده بودند که با تزریق ۱۶هزار میلیارد تومان امکان احیای بنگاه‌های تولیدی نیمه تعطیل و تعطیل را فراهم کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایران گفته است که دولت در نیمه نخست امسال به ۶هزار و ۹۶۱ واحد تولیدی دارای مشکل تسهیلات ارزان قیمت پرداخت کرده است.

به گفته علی یزدانی بیش از ۶۰ درصد از واحدهای صنعتی با مشکل نقدینگی روبرو هستند. او گفته است که برخی از بنگاه‌های صنعتی امکان احیاء نداشته و به انبار تبدیل شده‌اند.

یزدانی پیش از این گفته بود که هشت درصد از واحدهای صنعتی تعطیل شده شرایط بازگشت دوباره به تولید را ندارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آسیب پذیر

    در عوض جنوب لبنان که برادرمان سید حسن نصراله در آنجا سلطنت می کند آباد است، در فکر آبادانی نوار غزه باشید، در فکر دفاع از حرم بشار اسد باشید ، با امریکا دشکن باشید و با حکومت روسیه دوست باشید که در این 250 سال در خدمت ایران بود. ایران نه ! اسلام ! ما که برای اقتصاد انقلاب نکردیم . ما برای همین وضعی که داریم انقلاب کردیم. واحد صنعتی سوغات غرب است ، کار دشمن است که امریکا باشد، باید همه تعطیل شود، بجایشان حوزه علمیه و مسجد ساخته شود. باید سپاه پاسداران و فرمان هشت ماده ای امام که در آنجاها ساختمان تجاری اداری بسازند و پولش را به ولی امر مسلمین جهان بدهند . بنیادهای بین المللی(؟!) حضرت علی اصغر، اهل بیت، غدیر و .... و جاهای دیگر بودجه دلاری می خواهند. این همه آخوند و ملا و طلبه پول می خواهند. حفظ حکومت بعثی سوریه و روابط با برادران روس و چینی ما هزینه دارد. واحدهای صنعتی تعطیل شده اند که بشوند ! اینها را آن پدر و پسر درست کردند باید تعطیل شوند. این روزنامه نگاران انقدر پایگاه دشمن نباشند، انقدر مفسده جویی نکنند، اینها را ننویسند، در خدمت اسلام باشید، اسلام برای ما استفاده دارد، مسلم باشید. با امریکا دشمن باشید، با حکومت روسیه دوست باشید که انقدر به این مملکت امام زمان خدمت کرده !