ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انفجار خونین بمب در شهر کردنشین دیاربکر در ترکیه

این انفجار در نزدیکی یک ساختمان پلیس رخ داد که شب پیش از آن، رهبران حزب دموکراتیک خلق‌ها پس از بازداشت به آن منتقل شده‌اند.

یک خودروی بمب‌گذاری‌شده در نزدیکی ساختمان پلیس در شهر دیاربکر ترکیه منفجر شد و به کشته‌شدن دست‌کم هشت تن انجامید.

خودروی بمب‌گذاری‌شده در دیاربکر در نزدیکی محل بازداشت دمیرتاش منفجر شد

به گزارش رسانه‌های ترکیه، در نخستین ساعت‌های جمعه ۱۴ آبان/ چهارم نوامبر انفجاری در محله باغلار شهر دیاربکر رخ داد. این انفجار در نزدیکی یک ساختمان پلیس رخ داد که شب پیش از آن، رهبران حزب دموکراتیک خلق‌ها پس از بازداشت به آن منتقل شده‌اند.

تا کنون علت اصلی انفجار مشخص نشده‌است، اما گزارش‌ها از احتمال انفجار یک خودروی بمب‌گذاری‌شده خبر می‌دهند. هنوز تلفات و خسارت‌های دقیق این انفجار مشخص نشده است. با این حال، خبرگزاری «آسوشیتد پرس» به نقل از بن‌علی ییلدریم، نخست‌وزیر ترکیه، از کشته‌شدن هشت تن و زخمی‌شدن بیش از ۱۰۰ نفر دیگر خبر داده‌است. او همچنین به مرگ یک عضو حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در این واقعه اشاره کرد که یک مظنون این بمب‌گذاری است.

این انفجار چندین ساعت پس از آن رخ داد که شب گذشته صلاح‌الدین دمیرتاش و فیگن یوکسک‌داغ، دو رهبر اصلی حزب دمکراتیک خلق‌ها، حزب مدافع کردها و ۹ نماینده دیگر این حزب در ترکیه بازداشت شدند. اگرچه تا کنون کسی مسئولیت انفجار را برعهده نگرفته است.

پلیس دمیرتاش را در خانه‌اش در جنوب شرقی دیاربکر بازداشت کرده است. او پیش از بازداشت در حساب کاربری خود در توئیتر نوشته بود: «پلیس اکنون پشت در خانه من در دیاربکر  است».

ترکیه در ۱۸ ماه گذشته شاهد سلسله‌ای از بمب‌گذاری‌های خونین در خاک خود بوده‌است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.