ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آتش‌بس در حلب حفظ شده است

از صبح جمعه ۴ نوامبر و با توقف حملات هوایی حلب در آرامش به سر می‌برد. قرارست در آتش‌بس ده ساعته شورشیان و غیرنظامیان از دو مسیر امن شرق شهر را ترک کنند.

از صبح جمعه ۴ نوامبر و با توقف عملیات هوایی، حلب در آرامشی نسبی به سر می‌برد. قرار است طی مدت آتش‌بس شورشیان و غیرنظامیان از شهر خارج شوند.

آتش‌بس جدید در شمال سوریه تا ظهر جمعه (به وقت محلی) رعایت شده است. دیده‌بان حقوق بشر سوریه (مستقر در لندن) اعلام کرده که همه گروه‌های درگیر به آتش‌بس پایبند مانده‌اند. بر زمین گذاشتن سلاح‌ها، از ساعت ۹ صبح ۴ نوامبر شروع شده و تا ساعت ۱۹ ادامه خواهد داشت.

این آتش‌بس یک جانبه دو روز قبل از سوی روسیه و با این هدف اعلام شد که مخالفان اسد بتوانند از طریق دو گذرگاه، شرق حلب را ترک کنند. برای سکنه غیرنظامی حلب نیز مسیرهایی امن تعیین شده تا بتوانند بدون خطر جانی از شهر خارج شوند.

گرچه ناظران بین‌المللی بر رعایت آتش‌بس تا ظهر جمعه ۴ نوامبر صحه گذاشته‌اند، اما شورشیان سوری این امر را دروغی بزرگ خوانده‌اند. سخنگوی گروه "نورالدین الزنگی" به خبرگزاری فرانسه گفته است: «هیچکس به وعده‌های روسیه و رژیم سوریه اعتمادی ندارد.»

این گروه به همراهی سایر مخالفان اسد از یک هفته قبل عملیاتی را برای شکستن محاصره شرق حلب آغاز کرده‌اند.

حلب دومین کلان شهر سوریه پس از دمشق است و از ماه‌ها قبل، کانون اصلی کشمکش طرفین در جنگ داخلی پنج ساله این کشور شده است.

در خلال آتش‌بس سه روزه در ماه اکتبر، سازمان‌های امدادی نتوانستند مجروحان و بیماران را از حلب بیرون ببرند.

در بخش شرقی حلب که تحت محاصره قرار دارد، ۳۰۰هزار نفر زندگی می‌کنند. در اینجا کمبود آب، مواد خوراکی و دارویی بیداد می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.