ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترکیه: حکم قضائی بازداشت رهبران حزب دمکراتیک خلق‌ها صادر شد

در پی بازداشت شبانه صلاح‌الدین دمیرتاش و فیگن یوکسک‌داغ، دو رهبر اصلی حزب دمکراتیک خلق‌ها، حزب مدافع کردها و چند نماینده دیگر این حزب، حکم قضائی بازداشت چند تن از آن‌ها نیز صادر شد.

در پی بازداشت شبانه صلاح‌الدین دمیرتاش و فیگن یوکسک‌داغ، دو رهبر اصلی حزب دمکراتیک خلق‌ها، حزب مدافع کردها و چند نماینده دیگر این حزب، حکم قضائی بازداشت چند تن از آن‌ها نیز صادر شد.

فیگن یوکسک‌داغ (راست) و صلاح‌الدین دمیرتاش دو رهبر اصلی حزب دمکراتیک خلق‌ها

به‌گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، دادگاهی در شهر کردنشین دیاربکر روز جمعه ۴ نوامبر / ۱۴ آبان این حکم قضائی را صادر کرد.

در مجموع ۱۲ تن از رهبران و مسئولان حزب دمکراتیک خلق‌ها بازداشت شدند که حکم قضائی علیه پنج نفر از آن‌ها صادر شده است، از جمله اردیس بالوکن، رئیس فراکسیون این حزب در پارلمان ترکیه.

خبرگزاری آناتولی اعلام کرده است که ضیا پیر، و دو نماینده دیگر حزب دمکراتیک خلق‌ها در مجلس ترکیه، آزاد شده‌اند.

دولت ترکیه بازداشت رهبران حزب دمکراتیک خلق‌ها را «قانونی» دانسته اما این حزب نسبت به «پایان دمکراسی در ترکیه» هشدار داده و از «مجازات سیاسی» رهبران خود سخن گفته است.

چند ماه پیش پارلمان ترکیه در رأی‌گیری نهایی به لغو مصونیت قضائی نمایندگان رأی مثبت داد. این لایحه از طرف حزب حاکم «عدالت و توسعه» ارائه شده بود. در آن زمان حزب دمکراتیک خلق‌ها گفته بود هدف از لغو مصونیت قضائی نمایندگان پارلمان تلاش برای حذف نمایندگان این حزب از پارلمان و تعقیب قضائی آن‌ها است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.