ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سیاست‌ پناهندگی اروپا، علت خشونت علیه پناهجویان در ایتالیا

عفو بین‌الملل گزارش داد که رویکرد اتحادیه اروپا برای پردازش اطلاعات پناهجویان و مهاجران در همان محل ورودشان به نقض حقوق آنها می‌انجامد و امکان سوء رفتارهای وحشتناک علیه آنان را نیز فراهم می‌آورد.

یک نهاد حقوق بشری گزارش داد که فشار اتحادیه اروپا بر ایتالیا برای «رفتار محکم» با پناهجویان و مهاجران به اعمال خشونت علیه آنها انجامیده‌ است.

در گزارش عفو بین‌الملل موارد متعددی از سوء رفتار مستندسازی شده‌است

سازمان عفو بین‌الملل در گزارش این هفته خود فاش کرد که سیاست‌های دیکته‌شده از سوی اتحادیه اروپا بر مقام‌های ایتالیایی به اخراج غیرقانونی، بدرفتاری و در مواردی حتی شکنجه پناهجویان و مهاجران منجر شده‌است.

در گزارش عفو بین‌الملل موارد متعددی از سوء رفتار نسبت به مهاجران مستندسازی شده‌است. در میان این سوء رفتارها شوک الکتریکی، کتک‌زدن و تحقیر جنسی نیز به چشم می‌خورد.

بر اساس این گزارش، رویکرد اتحادیه اروپا برای پردازش اطلاعات پناهجویان و مهاجران در همان محل ورودشان به نقض حقوق آنها می‌انجامد. این سیاست به «رویکرد هات‌اسپات [نقطه‌داغ]» موسوم است.

این رویکرد نه تنها حق این افراد برای درخواست پناهندگی را نقض می‌کند، بلکه امکان سوء رفتارهای وحشتناک علیه آنان را نیز فراهم می‌آورد.

ماتئو د بلیس، پژوهشگر عفو بین‌الملل در حیطه ایتالیا در این زمینه می‌گوید: «سران اتحادیه اروپا برای کاستن از حرکت پناهجویان و مهاجران از ایتالیا به سمت دیگر دولت‌های اروپایی، مقام‌های ایتالیا را به محدوده‌های امر مجاز و قانونی، و حتی به فراسوی این محدوده‌ها سوق داده‌اند.»

گزارش عفو بین‌الملل می‌افزاید که پلیس مرزی ایتالیا با سوء رفتارهای خشن خود پناهجویان ترومازده و جنگ‌زده را دچار آسیب‌های بیشتر می‌کنند.

نقض حقوق پناهجویان در نقطه مرزی

رویکرد هات‌اسپات برای تعیین هویت و انجام انگشت‌نگاری از مهاجران تازه‌رسیده به کشورهای مرزی اتحادیه اروپا طراحی شد. بر اساس این رویکرد، مهاجران و پناهجویان در نقطه مرزی ارزیابی می‌شوند. پس از ارزیابی، یا درخواست آنها برای پناهندگی به مراحل بعدی وارد می‌شود و یا با رد درخواست، پناهجویان به کشور مبدأ بازگردانده می‌شوند.

ایتالیا یکی از کشورهای مرزی اتحادیه اروپا محسوب می‌شود و پناهجویان بسیاری از طریق دریا خود را به آن می‌رسانند. اتحادیه اروپا برای کاهش فشار از این کشور طرحی برای انتقال پناهجویان به دیگر کشورهای این اتحادیه را ارائه کرد.

این طرح چندان موثر واقع نشده‌است. بر اساس گزارش عفو بین‌الملل، تنها در سال جاری ۱۵۰ هزار پناهجو از راه دریا به ایتالیا رسیده‌اند که به ۴۰ هزار تن از آنها وعده بررسی درخواست پناهندگی داده شده‌است. اما از این میان فقط هزار و ۲۰۰ نفر به دیگر کشورها منتقل شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • akbar

    ﺗﻔﻜﺮ ﺩﺭ ﺻﺪ ﺯﻳﺎﺩﻱ اﺯ ﻣﺮﺩﻡ اﻳﺘﺎﻟﻴﺎ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺩﻭﺭاﻥ ﻓﺎﺷﻴﺴﺖ ﻣﻮﺳﻠﻴﻨﻲ اﺳﺖ,اﻳﺘﺎﻟﻴﺎ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﺟﻬﻨﻢ ﻣﻬﺎﺟﺮاﻥ ﺑﻮﺩﻩ اﺳﺖ