ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مصادره خودروهای لوکس یک آقازاده در سوئیس

تئودورین اوبیانگ پسر و معاون اول دیکتاتور گینه استوایی است و شغل او آقازاده‌ بودن و کسب و کار مشکوک. پدر او جزء پنج چهره منفور سیاسی دنیا شناخته می‌شود.

شغل تئودورین اوبیانگ علاوه بر آقازاده‌بودن کسب و کار مشکوک است. پسر و معاون اول دیکتاتور "گینه استوایی" ماهیانه ۸۰۰۰دلار حقوق می‌گیرد. رئیس جمهور گینه استوایی طبق شاخص دمکراسی "اکونومیست" جزء پنچ چهره منفور سیاسی دنیا محسوب می‌شود.

دوشنبه ۳۱ اکتبر ۲۰۱۶ به دستور تئودورین اوبیانگ، پسر دیکتاتور حاکم بر «گینه استوایی»، ۱۱ خودروی گرانقیمت و لوکس وارد باند فرودگاه ژنو شدند تا با کمک یک هواپیمای باربری سوئیس را ترک کنند. اما دادستانی ژنو دستور توقیف خودروها را داده بود، زیرا علیه اوبیانگ پرونده‌ای مربوط به فساد، پول‌شویی و اختلاس در اموال عمومی گشوده شده است.

یکی از فاسدترین کشورها

گینه استوایی از کشورهای نفت‌خیز آفریقای مرکزی با جمعیتی برابر با ۸۵۰ هزار نفر است. علیرغم ثروتمندبودن این کشور، بخش اعظم ساکنان آن در فقر بسر می‌برند.

پدر تئودورین با نام کامل « تئودور اوبیانگ انگوئما مباسوگو» دومین رئیس‌جمهور این کشور بعد از استقلال این کشور از اسپانیا در سال ۱۹۶۸ است، او در سال ۱۹۷۹ با کودتا علیه عموی خود و اعدام او به قدرت رسید و از ثروتمندترین سران کشورهای جهان است.

طبق شاخص دموکراسی «اکونومیست» اوبیانگ پدر جزء پنج دیکتاتور منفور جهان محسوب می‌شود و بر اساس بررسی‌های سازمان مردم‌نهاد «شفافیت بین‌الملل» این کشور یکی از فاسدترین کشورهای جهان است.

اوبیانگ در فرانسه و آمریکا

تئودورین اوبیانگ از مدتی پیش در کنار دریاچه ژنو زندگی می‌کرد و مشغول رسیدگی به امور بانکی فعالیت‌های اقتصادی ناروشن‌اش بود. او رسما معاون اول رئیس جمهور گینه استوایی با حقوق ماهیانه ۸۰۰۰ دلار است.

در فرانسه و آمریکا سال‌هاست که پرونده کیفری علیه این آقازاده در جریان است. او پیش از این در ناحیه ۱۶ پاریس در ویلایی ۱۰۱ اتاقه در ملکی به مساحت ۴۰۰۰ متر زندگی می‌کرد. دادگستری فرانسه املاک، البسه، جواهرات، آثار هنری و خودروهای او را به ارزش تقریبی ۲۰۰ میلیون دلار توقیف کرده بود.

سال ۲۰۱۱ مقام‌های قضایی آمریکا درخواست توقیف هواپیمای خصوصی، خودروها و ویلای او به ارزش ۷۰ میلیون دلار در مالیبوی کالیفرنیا را کرده بودند.

دو قلم از خودروهای مصادره شده

با افزایش فشارهای حقوقی و دیپلماتیک آمریکا و فرانسه به سوئیس، پرونده‌ای کیفری توسط دادستانی ژنو علیه اوبیانگ به جریان افتاد، از قرار او از این موضوع باخبر شده بود و قصد خارج کردن خودروهای لوکس را داشت.

ارتباط با شرکت‌های سوئیسی

سازمان مردم‌نهاد «Public Eye» در سوئیس از سال‌ها پیش ناظر فعالیت‌های خانواده اوبیانگ است. سخنگوی این سازمان، اولیور کلاسن به روزنامه «تاگس-انتسایگر» گفته که: «جنجالی عظیم است که سوئیس ابتدا بعد از فشارهایی از خارج علیه پدرخوانده‌ای منفور در عرصه مواد خام فعال می‌شود.»

ثروت خانواده اوبیانگ صدها میلیون دلار تخمین زده می‌شود که از طریق دلالی قراردادهای نفتی بدست آمده است. طبق اسناد مقام‌های قضایی فرانسه میلیون‌ها یورو از یکی از حساب‌های خزانه‌داری گینه استوایی به حساب شرکت‌های سوئیسی واریز شده است.

از دهه ۱۹۸۰ میلادی کشور سوئیس به گینه استوایی کمک‌های عمرانی می‌کند که تا سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۵،۳ میلیون فرانک می‌شوند.

این آقازاده  ۴۷ ساله که جزء هواداران مایکل جکسون محسوب می‌شود، یادگاری‌های از این خواننده فقید را به ارزش ۳،۲ میلیون دلار خریداری کرده است از جمله کاپشن قرمز رنگ معروف ویدئوکلیپ «تریلر» و دستکش پر زرق و برق او.

از جمله خودروهای توقیف‌شده اوبیانگ یک پورشه ۹۱۸ اسپایدر به ارزش ۷۵۰ هزار یورو و یک بوگاتی ویرون به ارزش دو میلیون یورو بود. اما گران‌بهاترین آن‌ها، خودروی اسپرت با قدرت ۱۳۳۹ اسب بخار مارک سوئدی «کوئنیگزگ» است، از این خودروی «دست‌ساز» تنها هفت دستگاه تولید شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • رضا

    ولی به نظر من، آخوندهای چپاولگر و دروغگو و دزد در صدر جدول قرار دارند