ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هدیه یک‌میلیون‌دلاری قطر به بنیاد کلینتون

هیلاری کلینتون در دوران وزارت خود یک میلیون دلار از مقام‌های قطری کمک مالی برای بنیاد خیریه کلینتون دریافت کرد. او بر خلاف تعهد پیشین، این کمک مالی را به وزارت امور خارجه اطلاع نداده‌بود.

بنیاد خیریه کلینتون تأیید کرد که هدیه‌ای یک‌میلیون دلاری از قطر دریافت کرده‌است.

بیل کلینتون در حال بازدید از یک طرح بنیاد خیریه کلینتون - عکس: AFP

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، وزیر امور خارجه سابق آمریکا و نامزد کنونی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری در دوران وزارت خود یک میلیون دلار از مقام‌های قطری کمک مالی برای بنیاد خیریه کلینتون دریافت کرده بود. هیلاری به وزارت امور خارجه در این‌باره اطلاع نداده‌ بود.

نامزد دموکرات‌ها تعهد کرده‌بود تا تمام کمک‌های مالی به بنیاد کلینتون از دولت‌های خارجی را ابتدا برای بررسی به اطلاع دولت آمریکا برساند.

او پیش از تصدی وزارت خارجه موافقت‌نامه‌ای اخلاقی را در رابطه با شفافیت بیشتر در بنیاد خیریه جهانی خود امضاء کرده‌بود تا شائبه تأثیر دولت‌های دیگر بر سیاست خارجی ایالات متحده پیش نیاید.

یک‌میلیون دلار به مناسبت تولد بیل

خبر این کمک مالی یک‌میلیون دلاری ابتدا از سوی سایت «ویکی‌لیکس» در ایمیل‌های درزکرده جان پودستا، رئیس کارزار انتخاباتی کلینتون منتشر شد. بر اساس ایمیل منتشرشده، مقام‌های قطری در سال ۲۰۱۱ این مبلغ را به مناسبت تولد ۶۵ سالگی بیل کلینتون، همسر هیلاری هدیه دادند. قطری‌ها یک‌سال بعد خواستار ملاقات حضوری با رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده شدند تا چک یک‌میلیون‌دلاری را به او تقدیم کنند.

ماه گذشته، پس از انتشار ایمیل‌های پودستا در ویکی‌لیکس، بنیاد کلینتون از تأیید حمایت مالی قطر سرباز زد. این هفته برایان کوکسترا، یکی از سخنگویان بنیاد کلینتون، در پاسخ به پرسش‌های بیشتر در این باره پذیرفتن کمک یک‌میلیون دلاری قطر را تأیید کرد اما در مورد برآورده‌شدن تقاضای قطری‌ها برای ملاقات با بیل کلینتون اظهار نظر نکرد.

مقام‌های قطری در سفارت این کشور در واشنگتن و نیز شورای وزیران قطر در دوحه، پایتخت از هر گونه اظهارنظر در این باره امتناع کردند.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که هیچ تقاضایی از سوی بنیاد خیریه کلینتون برای بررسی هدیه مقام‌های قطری در آرشیو این وزارت‌خانه ثبت نشده‌است.

بر اساس اطلاعات موجود در سایت بنیاد کلینتون، قطر تا کنون طی چندین سال بین یک تا پنج میلیون دلار مستقیماً به این بنیاد کمک مالی کرده‌است.

بنیاد کلینتون اعلام کرده‌است که در صورت انتخاب هیلاری به ریاست‌جمهوری، دیگر هیچ کمکی از دولت‌های خارجی دریافت نخواهد کرد و برنامه‌های وابسته به حمایت این دولت‌ها را متوقف می‌کند.

سایت ویکی‌لیکس ماه گذشته هزاران ایمیل هک‌شده از اکانت جان پودستا را منتشر کرد. این هک به «ایمیل‌های پودستا» معروف شده‌است. مقام‌های دولت آمریکا، از جمله باراک اوباما، روسیه را مقصر اصلی در این هک اینترنتی معرفی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • IRAN

    بنیاد علوی از پول مردم بدبخت ایران سالی 50-80 میلیون دلار به این بنیاد کمک میکنه.. مرگ و لعنت خدا بر همشون و بر حکومت و رهبران و مسولین فاسد ایران

  • جمشید

    قطر سیاستمدران فرانسه , آمریکا, مقامات فیفا . . . خلاصه هر کی رو راه بده میخره!