ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

طرح آلمان برای توقف پناهجویان پیش از رسیدن به اروپا

وزارت داخله آلمان تنها راه مبارزه با موج پناهندگی را استفاده از روش استرالیا دانسته: پس از ردگیری قایق‌ها در دریا، مهاجران به اردوگاه‌هایی در کشوری ثالث فرستاده می‌شوند تا به وضعیت‌شان رسیدگی شود.

وزارت امور داخله آلمان می‌خواهد تا پناهجویان آفریقایی را پیش از رسیدن به سواحل مدیترانه‌ در اروپا متوقف کند.

مهاجران در سواحل سیسیل، ایتالیا

روزنامه آلمانی «ولت آم زونتاگ» یکشنبه ششم نوامبر گزارش داد که سیاست مورد نظر وزارت داخله آلمان برای مبارزه با ورود موج پناهجویان آفریقایی به اروپا از بین بردن «دورنمای رسیدن به اروپا» است.

به گزارش این روزنامه، طرح مورد نظر وزارت داخله آلمان ردگیری قایق‌ها و کشتی‌های حامل مهاجران و پناهجویان روی دریا، سوارکردن افراد حاضر در آنها و بازگرداندن آنها به آفریقا است.

یک نظام به سبک استرالیا

در همین راستا، وزارت داخله آلمان تنها راه مبارزه با موج پناهندگی و مهاجرت به اروپا را طراحی «یک نظام به سبک استرالیا» توصیف کرده‌است. بر اساس نظام مورد نظر وزارت داخله، پس از ردگیری قایق‌ها در دریا مهاجران به اردوگاه‌هایی در یک کشور ثالث فرستاده می‌شوند تا به وضعیت آنها رسیدگی شود.

استرالیا در سال ۲۰۱۳ پس از تصویب قانونی علیه اسکان پناهجویان در خاک این کشور، به نائورو و پاپوآ گینه نو، ملت‌های فقیر و کوچک همجوار در اقیانوس آرام مبالغ قابل توجهی پرداخت تا پناهجویان را در اردوگاه‌هایی در خاک خود نگاه دارند.

یکی از زنان سخنگوی وزارت داخله به روزنامه آلمانی گفت: «حذف دورنمای رسیدن به سواحل اروپا می‌تواند مهاجران را قانع کند که از همان اول جان خود را به خطر نیندازند و از این سفر دریایی پرهزینه به سمت اروپا اجتناب ورزند.»

این سخنگو هدف دولت آلمان از چنین طرحی را «تخریب بنیان سازمان‌های قاچاق انسان و نجات مهاجران از سفری که جان‌شان را تهدید می‌کند» خواند.

بیشتر مهاجرانی که به سمت سواحل مدیترانه‌ای اروپا می‌آیند، از کشور جنگ‌زده لیبی عازم این سفر می‌شوند. طرح مورد نظر وزارت داخله آلمان پیشنهاد می‌کند که این مهاجران در مدیترانه بازداشت و سپس به تونس، مصر یا کشور دیگری در شمال آفریقا اعزام شوند. آنها آنجا در اردوگاه خواهند بود و برای پناهندگی تقاضا خواهند داد. بنا به نقل قول روزنامه آلمانی از وزارت داخله آلمان، اگر این تقاضا پاسخ مثبت دریافت کند، پناهندگان «در امنیت» به اروپا خواهند آمد.

آلمان درحالی از نظام مهاجرت به سبک استرالیا سخن می‌گوید که دو سازمان حقوق بشری عفو بین الملل و دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل نسبت به وضعیت پناهجویان و رفتار غیرانسانی استرالیا و نادیده گرفتن عامدانه شرایط وخیم این افراد به شدت به دولت این کشور انتقاد کردند.

درهای باز بسته می‌شود

توماس دیمیزیر، یک سیاست‌مدار محافظه‌کار از حزب دموکرات مسیحی سمت وزارت داخله آلمان را برعهده دارد. او پیشتر از لزوم بازگشت مهاجران افغان به کشورشان سخن گفته‌بود.

با این حال، طرح وزارت داخله آلمان یک تغییر بزرگ در گفتار دولت این کشور محسوب می‌شود. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان از مدافعان سرسخت سیاست «درهای باز» به روی پناهندگان بود.

سیاست‌های او به انتقادهای بسیار از سوی محافظه‌کاران انجامید و حزب راست افراطی «آ اف د» (آلترناتیو برای آلمان) با وعده توقف سیل مهاجران به آلمان توانست بخشی از رأی‌دهندگان حزب خانم مرکل را به سمت خود بکشاند.

آلمان در یک سال گذشته یک میلیون پناهجو را اسکان داده است. بر اساس تحقیقاتی که پلیس آلمان انجام داده، با وجود بحران پناهجویی، آمار بزهکاری در این کشور تغییر محسوسی نکرده است. در شهرهای بزرگی مانند برلین همچنان برخی از پناهجویان به طور موقت در ورزشگاه‌ها اسکان داده شده‌اند. در شهرهای کوچک‌تر وضع سکونت پناهجویان بهتر است.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.