ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شیخ جعفر شجونی، عضو جنجالی روحانیت مبارز درگذشت

نماینده کرج در دوره اول مجلس و عضو شورای مرکزی روحانیت مبارز و موتـلفه در سن ۸۴ سالگی درگذشت. او زمانی گفته بود به اندازه هزار تومان به جمهوری اسلامی ناخنک نزده است.

جعفر شجونی، نماینده کرج در دوره اول مجلس و عضو شورای مرکزی روحانیت مبارز و موتـلفه در سن ۸۴ سالگی درگذشت. او به ادبیات ویژه و لودگی شهرت داشت و در سال‌های اخیر در حاشیه بود.

شیخ جعفر شجونی صبح یکشنبه ۱۶ آبان در پی عارضه قلبی در تهران درگذشت. پسر او با اعلام خبر مرگ پدرش گفته است: «با این که پدرم از شخصیت‌های اصولگرایی بود، همیشه در یک خط مشخص بود و هیچ‌گاه حزب باد نبود.‌»

این روحانی اصولگرا، مواضعی جنجالی با ادبیاتی غیرمعمول داشت. هرچند او در سال‌های اخیر در سطوح اجرایی حائز مقامی نبود، اما معمولا و با اتکاء به تجربه سال‌های نخست انقلاب، در باره اکثر مسائل اظهارنظر می‌کرد.

شجونی در یکی از آخرین موضع‌گیری‌ها گفته بود که انقلاب فرزند روحانیت و حوزه علمیه است و جامعتین (جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم) دست از سر انقلاب بر نخواهند داشت.

او نخستین مسئول کمیته کرج و متصدی اداره و مصادره کاخ مروارید شمس پهلوی در مهرشهر بود و اتهاماتی در پیوند با ناپدید شدن یا فروش اموال و اشیاء این کاخ متوجه او شده است. شجونی در بهار سال ۹۵ به روزنامه اعتماد گفت : «به اندازه هزار تومان به جمهوری اسلامی ناخنک نزده‌ام.»

شجونی جزء حامیان سرسخت احمدی‌نژاد بود اما بعد از روی کار آمدن روحانی، او را رئیس جمهوری خواند که مرده و رفته است. او در بهار ۹۵ با رندی در پاسخ پرسش خبرگزاری اعتماد گفت: «به نظر من نباید پشت سر مرده صحبت کرد.»

با این همه، او نهی احمدی‌نژاد از کاندیداتوری برای انتخابات ۹۶ را برنتابید و در گفت‌وگویی با وبسایت "تابناک" گفت: «منظور آقا این بود که اگر احمدی نژاد می خواهد کاندیدا بشود، در موعد قانونی نام نویسی و فعالیت کند، وگرنه منظور ایشان شرکت نبودن در انتخابات نبوده است.»

سخنانی از جعفر شجونی

• چهار پسر و دو دختر دارم که یکی روحانی است و دیگران مثل من بیکار هستند!

• مهندس موسوی فقط می‌تواند آرای زنان خیابانی را جذب کند.

• روحانی با آرای یک مشت زن بدحجاب رئیس جمهور شده است.

• به محض آنکه دو یا سه‌بار از دولت انتقاد کردیم، دیگر ما را به افطاری سالانه دولت دعوت نکردند. من پیش از انقلاب ۲۵ بار به زندان رفتم و شدت ضربات کابلی را بر بدنم تحمل کرده‌ام که اگر به دیوار می‌خورد، خرابش می‌کرد اما با این حال ۲۵هزار تومان به این نظام هزینه تحمیل نکردم و امروز متاسفم که چاپلوس‌ها بیشتر از منتقدان، مورد تکریم قرار می‌گیرند.

• رئیس جمهور با کلید آمد اما اطرافیانش با داس آمده‌اند.

• روحانی باید استعفا بدهد و به خانه برود تا انتخابات آزاد برگزار شود و یک آدم حسابی بیاید.

• بحث انتخابات آزاد را اولین بار از زبان پسر شاه، سپس از زبان خاتمی و سهم‌خواهان و برخی افراد دیگر شنیدم

• رفراندوم لغت بدی است. پیشنهاد همه پرسی لرزه بر اندام ما وارد کرد.

• اصلاح‌طلبان مرتد سیاسی هستند.

• رئیس‌جمهور باید علاوه بر این‌که به وعده‌های خود عمل می‌کند، وزرای خود را نیز ترمیم و تصحیح کند؛ به طور مثال رئیس‌جمهور باید وزیر علوم را تعلیم و وزیر ارشاد را ارشاد کند.

• اگر کار موسوی و کروبی را هرکس در آمریکا و اروپا انجام دهد حداقل ۲۰سال زندان دارد اما شورای امنیت جمهوری اسلامی فعلا تخفیف قائل شده و برخی از سران فتنه را حصر خانگی کرده و یک استخوان کثیف و پلیدی لای گوشت جمهوری اسلامی ایران گذاشته است.

• از هاشمی رفسنجانی راضی نیستم، اما از آن طرف هم پفیوز نیستم و نمی توانم حقیقت را نگویم.

• خدا به شهرام ناظری صدا داده انشاءالله از یک چاه نفت بیشتر در آمد داشته باشد. شجریان اگر دلسوز داشت آن حرکات را نمی‌کرد که ربنایش را پخش نکنند.

• در دوران برجام من سکوت کردم ، چون نه می‌دانم کیک زرد چیست، آب سنگین چیست، سانتیریفورژ چیست.

جعفر شجونی در سال ۱۳۹۱ در پاسخ خبرنگاری که از او در مورد عملکرد هشت‌ساله دولت احمدی‌نژاد پرسید، گفت: «خداوکیلی من نفهمیدم این سوالات ریشه‌زنی، این سوالات شما چیه. شما خبرنگارها خیلی انگشت می‌کنید به بلاملاها. تو به این کارها چیکار داری. برو کارت رو بکن و پولت رو بگیر. اگر زن داری که برو به زندگیت برس اگر هم نداری برو بگیر. به همکارت هم گفتم بره شوهر کنه. برید پی زندگیتون. دنبال چی می‌گردین آخه شماها. مگه حتماً باید دربارهٔ همه چی سؤال بکنید شماها»

شجونی در دوره نمایندگی کرج، از جمله برای ارشاد زندانیان سیاسی دهه شصت، به زندان قزلحصار می‌رفت و به روش مالوف در سخنرانی‌های خود لودگی می‌کرد. در سال ۱۳۶۳، در بند زنان – واحد یک قزلحصار – در حاشیه این که رسالت دختران مادری و خانه داری است نه مبارزه، خطاب به زندانیان گفت: زن‌ها البته وقتی پسر می‌زایند دو سه هفته برای شوهران‌شان ناز می‌کنند و از جایشان بلند نمی‌شوند. اما اگر دختر زاییده باشند، چند ساعت بعد رختخواب‌شان را فرز جمع می‌کنند و مشغول کارهای خانه می‌شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میر ز ا رضا

    احدی خود نمیمیرد مگر آنکه چون خمینی با نوشیدن جام زهر شکست در یک جنگ خونین بیهوده ۸ ساله بین شیعه و سنی خودکشی نموده و یکسره به سوی جهنم و یا حل (به زبان انگلیسی) راه پیدا کند. و بیجهت نیست که او را امام و یا پیشوای راحل مینامند!!! بهر صورت حیات و مرگ را خالق آن در کنترل دارد و بشر یا خلق شده و یا از حیات ساقط میشود و نه خود به دنیا میاید و نه خود میمیرد. والسلام. .

  • رخشنده

    خامنه‌ای برای هر کسی پیام تسلیت نمی‌فرستد اما برای شیخ شیرین عقل پیام فرستاد. عینا در تسلیت عظما آمده که "بیان شیرین" شیخ شجاع خاطره‌های ماندگار ی بر جای گذاشت. چه خاطره‌ای؟ شاید مثلا منظورش این باشد: «پارسال از دفترم سمت ماشينم می‌رفتم، يك خانمی به من گير داد، گفت شما آخوندها چرا از اين مملكت نمی‌رويد ما از شر شما راحت بشويم. گفتم خانم كجا برويم؟ كم‌كم مردم جلو ما جمع شدند. ديدم جواب حلی به او بدهم طول مي‌كشد. جواب نقضی دادم، گفتم خانم ما كلی در اين مملكت خدمت كرديم، گفت چه خدمتی؟ گفتم تو متولد شدی، ما آخوندها به گوشت نماز و اقامه خوانديم. وقتي هم شوهر می‌كردي، ما خطبه عقدت را خوانديم، بگذار بقيه خدماتمان را هم انجام بدهيم و بعد برويم. گفت چه خدمتی؟ گفتم نماز ميت تو را بخوانيم و برويم!».

  • Ali

    تاجیک فرمانده سایبری وزارت اطلاعات زنده ست. دوبار خبر کشتن وی ظاهرا" به خارج از سیستم درز کرد! ولی مورد استقبال همکاران وزارت و سپاه واقع نشد! این شخص از نخبگان ریاضی فیزیک بود. اینباربحث کشتن شدن وی توسط پدرش (برای جدی جلوه دادن موضوع) واطلاع رسانی توسط شخصی مثل زم پسر***یکی از باصطلاح اصلاح طلبان یعنی مخالفان ظاهری ولی در اصل ازمحبوبان واقعی ولایت سفیه فریبی دیگر است برای چند منظور: 1. مهمترین علت اینکه مهره های مورد اعتماد نخبه ای مثل تاجیک در خارج از کشور بیشتر نیاز است تا داخل لذا با پاسپورتی با اسم ومشخصات جعلی واحتمال زیاد تغییر ظاهری صورت با جراحی بلاستیک به یکی از کشورهای اروپایی معمولا سوید مهاجرت کرده (توسط پذیرش کار از کمپانیهای بین المللی ساخته شده سپاه قدس) و با اخذ اقامت، آزادانه در دنیا رفت و آمد میکنند. 2. شاید معرفی پسر زم در خارج از کشوربعنوان مخالف نظام و وارد کردن نامبرده در بازیهای سیاسی که شاید بتواند اعتماد برخی از مخالفین را جلب و در آنها نفوذ کند. بعنوان یک اصل کلی در این حکومت فاسد حقوق اولیه شهروندی و حیات وزندگی برای مخالفین واقعی حرام است یعنی "مخالف واقعی یک بدبخت فقیربیکارویا مرده است". ولی درجه اعتماد به پدر این پسر بچه (حجت الاسام زم) بحدیست که در یکی ازمهمترین مراکزاستراتژیک تجاری ازاد کشور مشاوره و مدیریت میکند یعنی حقوق ظاهری ماهیانه (بجز رانتهای جانبی) بالای 60 میلیون تومان. این حکومت شیادان، منافقین، دزدان، فاسدان و جنایتکاران است یعنی شیطان باسم خدا و دین حکومت میکند.

  • رخشنده

    از حق نباید گذشت که شجونی صداقت خاصی هم داشت که خیلی‌ها از آن بی‌بهره‌اند. سال‌ها بود سهمی در قدرت نداشت اما برای بازارگرمی‌‌ و سرگرمی و مسخره بازی، به موقع و بی‌موقع وارد صحنه می‌شد. خامنه‌ای دستور داده که جناب شیخ را در امامزاده صالح دفن کنند. حتما ایشان غیر از دلقک بازی و دری وری‌گویی، کرامات دیگری هم داشته که عامه از آن بی‌خبرند.

  • reza

    ظریفی میفرمود: حکایت عمامه همانا حکایت پیچیدن نخ بر سرانگشت آدمیست چنانچه نخی دور انگشت خود ببندید بعد مدتی نوک انگشت شما براثر قطع جریان ویا گردش خون سیاه شده و میمیرد...عمامه دورسرپیچیدن همانا و دری وری گفتن همانا؛ یعنی مغزی هم اگرخدای ناکرده وجود داشت با قطع جریان خون سیاه خواهد شد لاجرم قوهء فکری بسوی اعضای پائین تر ازشکم متمرکز خواهد شد .

  • farid

    به درک