ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قطع عضو یک کودک کار در مشهد

یک کودک کار ۱۴ ساله در رستورانی در شاندیز مشهد دست راست خود را از دست داد.

یک کودک کار ۱۴ ساله در رستورانی در شاندیز مشهد دست راست خود را از دست داد.

کودک کار مشهدی دست خود را از دست داد

خبرگزاری کار ایران (ایلنا) یک‌شنبه ۱۶ آبان گزارش داد که این کارگر نوجوان چند روز پیش حین کار با چرخ گوشت صنعتی دچار سانحه شد. در این حادثه دست راست کودک کار تا بالای مچ در چرخ گوشت گیر کرد.

بر اساس این گزارش، تیم امداد و نجات آتش‌نشانی بدنه چرخ گوشت را برش دادند و دست به‌شدت آسیب‌دیده این نوجوان را بیرون کشیدند. کارگر ۱۴ ساله پس از آن در بیمارستان بستری شد.

۲۵ مردادماه سال جاری نیز کودک کار ۱۴ ساله دیگری در یک تعمیرگاه خودرو در مشهد بر اثر آتش‌سوزی جان سپرد.

استفاده از کارگران کمتر از ۱۵ سال تمام بر اساس ماده ۷۹ قانون کار ایران ممنوع است. البته این سن کار از سن ذکرشده در قوانین کار بین‌المللی کمتر است.

پیمان‌نامه جهانی حقوق کودک استخدام افراد زیر ۱۸ سال را ممنوع اعلام کرده‌است. ایران در سال ۱۳۷۳ به این پیمان‌نامه جهانی پیوست.

پیمان‌نامه حقوق کودک، کنوانسیونی بین‌المللی است که حقوق مدنی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کودکان را بیان می‌کند. دولت‌هایی که این معاهده را امضا کرده‌اند موظف به اجرای مفاد آن هستند و شکایت‌های راجع به آن، به کمیته حقوق کودک حقوق بشر تسلیم می‌شود.

بر اساس این پیمان‌نامه، کودک به هر فرد زیر ۱۸ سال گفته می‌شود که موارد ذکر شده در این معاهده در مورد او لازم‌الاجراست.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • IRAN

    چه کنیم جز تاسف عمیق و اندوه. وقتی 99% سرمایه های کشور فقط توسط کمتر از یک ده هزارم جمعیت کشورباسم خواص حذرت آغا مصرف میشه وفقر و بیکاری و طلاق و اعتیاد و بیماری کشور را از بین برده ، وقتی حکومت فاسد جنایتکار بجای بهبود وضعیت زندگی مردم، تمام پول و سرمایه های مملکت را به تروریستهای حوثی و جنوب لبنان و سوریه وکره شمالی وعراق و سودان و ونزویلا و زیمباوه ... هدیه میکنه و باعث جنگ وحملات تروریستی میشه، وقتی کرون کرون خرج مرمت قبرها و امامزاده ها وساخت ضریح طلا و... میکنند، وقتی بوی گند و تعفن دزدی و اختلاس و فساد و جنایت و دروغ و شیادی از این حکومت فاسد دین فروش بلنده و متاسفانه مردم در سکوت کامل فقظ تظاره گرند باید منتظر فجایع شدیدتر بود. بخود بیا ایرانی! هیچکس و هیچ کشوری نمیتونه به تو کمک کنه بجز خودت که باید از عقل و دانایی که خدا دروجود همه گذاشته استفاده کنی و این خرافاتی که 1400 ساله تو مغزت کردند بیرون کنی و ظلم و فساد و نفاق و دزدی و دروغ و شیادی و جنایت که 37 ساله توسط یکعده بیسواد فاسد شیاد دزد جنایتکار منافق در کشور بزرگ ایران لانه کرده را ریشه کن کنی وآینده ای سرشار از پاکی درستی خوشبختی حداقل برای فرزندان و نوادگانت بسازی. بامید چنین روزی