ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عفو بین‌الملل اخراج اعراب از کرکوک را محکوم کرد

عفو بین‌الملل، سازمان مدافع حقوق بشر، نسبت به اخراج ظاهراً هدفمند خانواده‌های عرب از کرکوک، شهر تحت کنترل کردها در عراق، ابراز نگرانی کرد.

عفو بین‌الملل، سازمان مدافع حقوق بشر، نسبت به اخراج ظاهراً هدفمند خانواده‌های عرب از کرکوک، شهر تحت کنترل کردها در عراق، ابراز نگرانی کرد.

شهر نفت‌خیز کرکوک در شمال عراق

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، عفو بین‌الملل در گزارشی که دوشنبه ۷ نوامبر / ۱۷ آبان منتشر کرده، گفته است مقامات محلی کرکوک در ماه گذشته خانه‌های صدها خانواده عرب را ویران کرده‌اند.

عفو بین‌الملل همچنین افزوده است که ظاهراً این اقدام به تلافی حملات گروه «دولت اسلامی» (داعش) صورت گرفته است.

داعش به‌تازگی برای بالا بردن روحیه نیروهای خود در موصل حمله گسترده‌ای را به استان کرکوک انجام داد که در این حمله ده‌ها نفر کشته شدند.

کرکوک در طول تاریخ شهری کردنشین بوده که اقلیت بزرگ ترکمن و اقلیت‌های کوچک عرب، آشوری، و یهودی در طول زمان یا به آنجا کوچ کرده‌اند و یا از دیرباز در این دیار می‌زیسته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • یادمان

    کرکوک در طول تاریخ شهری کردنشین بوده که اقلیت بزرگ ترکمن و اقلیت‌های کوچک عرب، آشوری، و یهودی در طول زمان یا به آنجا کوچ کرده‌اند و یا از دیرباز در این دیار می‌زیسته‌اند!!! /////// پان کردیسم مثل بقیه پان ها در صورت قدرت جنایت می کند. این دروغ بزرگ نگویید/کردها ان قدرها دیرینه نیستنتد در کل فلا ایران و بین النهرین بخصوص/ دروغ قوم ماد! ماد اتحادیه از قوام باستانی بود/ کردها مدرمان جدید هستند/هزhران سال قبل از انکه نامی از کردها باشد کور به معنی رمه دار و عشایر بر مردمی از ترکمن و عرب و ایرانی زبان اطلاق میشده از قورن وسطی قرن 10 میلادی/ قبل از ان هیچ سندی ینست/ بعدها در قرن بیستم اشتعمارگران و دشمنان منطقه این نام کورد را معادل برخی اقوام کوچنده و ساکن فلات و اناتولی بکار بردند. سورانی ها و کرمانج ها خودشان نام قومی وز بانی دارند ولی پان کردیسم انها برای تجزیه اماده کرد// اقوام سامی اشور ی و ارhمی و عبرانی بومی بین انهرین بودند.