ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

توقف برخی پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه به‌دلیل کمبود بودجه

مسعود تجریشی، مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه می‌گوید وضعیت احیای این دریاچه امیدوارکننده نیست و برخی پروژه‌ها به‌دلیل مشکل بودجه دچار مشکل شده‌اند.

مسعود تجریشی، مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه می‌گوید وضعیت احیای این دریاچه امیدوارکننده نیست و برخی پروژه‌ها به‌دلیل مشکل بودجه دچار مشکل شده‌اند.

تجریشی دوشنبه ۷ نوامبر / ۱۷ آبان به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت شرایط اقتصادی دولت موجب شد که سال گذشته بودجه ستاد احیای دریاچه ارومیه در سه مرحله کاهش یابد و به ۱۷۰۰ میلیارد تومان برسد.

او منابع مالی ستاد احیای دریاچه ارومیه را بودجه ستاد صندوق توسعه ملی، بودجه سالانه دستگاه‌های اجرایی و قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور عنوان کرد و گفت در دو منبع نخست مشکلی وجود ندارد اما منبع سوم که قرار بود حدود ۱۱۰۰ میلیارد تومان هزینه را تأمین کند و پروژه‌های زیادی را نیز شامل می‌شد، با مشکل روبه‌روست.

به‌گفته تجریشی ستاد احیای دریاچه ارومیه مجبور شده است که تعدادی از پروژه‌ها را حذف کند و پروژه‌هایی که نیاز به زمان و مبالغ کمتری دارند و از اثربخشی بیشتری برخوردار هستند را به‌عنوان اولویت نخست برای تخصیص قرار دهد اما تاکنون هیچ منبع مالی از این بخش تزریق نشده است.

بر این اساس، از جمله پروژه‌هایی چون کاشت گیاه قره‌داغ به‌وسعت زیاد، اندازه‌گیری آب و کنترل سردهنه‌ها که کنترل برداشت در فصل زمستان به آن وابسته است و اندازه‌گیری آب برای فرستادن آن در تابستان به مزارع، به‌اجرا در نیامده و پروژه‌های آموزشی، ترویجی و فرهنگ‌سازی به کشاورزان و دادن نشا و بذر به آن‌ها با مشکل روبه‌رو شده است.

با این حال مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه می‌گوید حجم آب دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته دوبرابر بیشتر شده، سطح آن نیز ۵۰ درصد افزایش داشته‌ و تراز آب هم ۴۰ سانتی‌متر بیشتر شده ‌‌است.

دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه قصد داشت از مهرماه سال جاری تا شهریور سال آینده ۴۰ سانتی‌متر به تراز آب دریاچه ارومیه بیفزاید که با مشکل مالی مواجه شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.