ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دستمزدهای نجومی: دیوان محاسبات برای مدیران بانک‌ها مهلت تعیین کرد

دیوان محاسبات مهلتی سه روزه تعیین کرده تا مدیران بانک‌ها مازاد مجموع حقوق و دریافتی‌های بالای ۲۰ میلیون تومانی ماهانه از ابتدای سال ۱۳۹۳را بازگردانند.

در پیوند با فیش‌های حقوقی نجومی، دیوان محاسبات برای مدیران بانک‌ها مهلت سه روزه تعیین و آن‌ها را ملزم به برگرداندن مازاد مجموع حقوق و دریافتی‌های بالای ۲۰ میلیون تومانی ماهانه از ابتدای سال ۱۳۹۳ تا کنون کرد.

یکی از مدیران ارشد بانکی که نام او منتشر نشده سه‌شنبه ۱۸ آبان به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته است ظاهراً این موضوع تا کنون مدیران بانک‌های کاملاً خصوصی را در بر نگرفته و بانک‌های دولتی و نیمه‌دولتی را فعلاً شامل شده است.

براین اساس، از ابتدای سال ۱۳۹۳ تا کنون مجموع دریافتی مدیران بانکی از حقوق، پاداش، عیدی، پرداختی‌های مجمع سالانه - که به‌طور معمول تا چهار برابر حقوق است - تا حق مأموریت، حق رفاهی، پرداختی‌های پزشکی، پوشاک و نظایر آن مورد محاسبه قرار گرفته و در نهایت پس از جمع این مبالغ اگر  پرداختی ماهانه به‌طور متوسط بیش از ۲۰ میلیون تومان باشد یا به عبارتی هر مدیر بانکی که در طول یک سال بالغ بر ۲۴۰ میلیون تومان هر گونه دریافتی داشته، ملزم به بازپرداخت آن طی سه روز به خزانه است.

مبنای این بازپرداخت مجموع دریافت نقدی و غیرنقدی مدیران بانکی به‌شکل ناخالص است و آن‌چه از آن‌ها قبلاً کسر شده، از جمله مالیات‌های کسرشده، محاسبه نشده است.

در ماه‌های اخیر اسنادی از فیش‌های حقوقی مدیران بیمه مرکزی و دریافت پاداش‌های چند میلیون تومانی اعضای هیأت بانک‌های رفاه، صادرات، ملت، سینا، خاورمیانه، اعضای هیأت عامل صندوق توسعه ملی و همچنین شرکت فرابورس و شرکت بورس انرژی منتشر شد.

در پی این افشاگری‌ها حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران از اسحاق جهانگیری، معاون اول خود خواست تا همه موارد تخلف و هرگونه سوء استفاده در زمینه حقوق و پاداش‌های پرداختی به مدیران شناسایی شده و وجوهی که به ناحق پرداخت شده مسترد شوند و مدیران متخلف نیز عزل شوند.

ایسنا نوشته است ظاهراً مدیران بانکی نسبت نحوه برخورد دیوان محاسبات و مهلت تعیین شده معترض هستند و اعتراض خود را نیز به دیوان محاسبات اعلام کرده‌اند.

عادل آذر رئیس دیوان محاسبات ۱۱ مهر گزارش این دیوان درباره فیش‌های حقوقی نجومی را در جلسه علنی مجلس ارائه کرد.

رئیس دیوان محاسبات گفت از حدود ۹۳ هزار و ۴۶۰ نفر مقامات و مدیران کشور در سال ۹۴ که تعداد ۱۳ هزار و ۸۷۳ نفر از آن‌ها از جمله مقامات و رده‌های بالای مدیریتی بودند تنها ۳۹۷ نفر یعنی معادل ۴ درصد دارای دریافتی ماهانه بیش از ۲۰ میلیون تومان بودند.

همچنین در بازه زمانی مورد بررسی بیشترین میانگین ماهانه پرداختی در عرصه بانک‌ها و بیمه‌ها مبلغ ۶۲۲ میلیون و ۳۳۳ هزار ریال مربوط به بانک صادرات ایران بوده است که در وجه مدیرعامل این بانک، اسماعیل لله‌گانی، قرار گرفته است.

در سایر دستگاه‌های دولتی نیز بالا‌ترین آن مربوط به صفدر حسینی، رئیس صندوق توسعه ملی که به مبلغ ۵۵۳ میلیون و ۳۱۱ هزار ریال در وجه رئیس وقت هیأت عامل صندوق توسعه ملی بوده است.

این دو مسئول دولتی از سمت‌های خود استعفا کرده‌اند.

دیوان محاسبات کشور یکی از نهادهای وابسته به مجلس است که وظیفه نظارت بر همه فرایندهای مالی کشور بر عهده آن است و به‌عنوان بازوی نظارتی مجلس عمل می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • عام القیل

    من اندک از خیانت و فساد وظلم حکومت های دویست سال اخیر عینا از رسانه های یدگر نقل کردم. چون زمانه محدودیت دارد و لینک ها اسپم میداند ولی با سرچ ساده می تواند سایت ها دید. منظورم از این فهرست این بود هر رویدارد یمعلول چیزی دیگر است. ایران مفلوک و مردم عقب مانده وبیچاره ایران بیخودی به وضع نیفتاده اند! در این دویست سالی که دنیا در حال پیشرفت بود پیالپی حکومت های استبدادی و ضد ملی در ایران بودند. تنهغا راه نجات، اتحاد همه مردم ایران برای برقرازی نظام لیبال دمکراسی (مردم سالاری ازادی خواهانه ) است. این امر با مشارکت متحدانه و ایثارگرانه همه مردم از هر قوم و زبان و تیره و هویت و عقیده و مسلک است. این تحزیه طلبی ها و این مکاری های چون هیوت طلبی و فدرال خواهی قومی بدون اینکه دمکراسی بخواهند! این سهم خواهی از ثورت های عمومی ملی و این پان بازی تنها باعث می شود تا نسل همچنان ایران گرفتار خیانت و فساد ظلم و استبداد باشد.

  • عام القیل

    پروفسور ادوار بران در کتاب خود ( یکسال در بین ایرانیان) نوشت: در زمان قاجار : زردشت ها تا سال 1880 مجاز نبودند از عینک استفاده کنند و تا سال 1895 مجاز نبودند از چتر باران استفاده کنند و برای کمر بند غیر از قطعات گونی، پارچه دیگری استفاده کنند و بجز رنگ سیاه رنگ دیگری برای پوشاک نپوشند. تا سال 1891 بجز پیاده راه رفتن به شهر استفاده از حیوان و یا وسیله دیگر ممنوع بودند. و در راه مزارع و در دهات اگر سوار اسب و یا الاغ بودند با دیدن مسلمان باید از حیوان پیاده شده و به مسلمان می دادند. و الا تنبیه می شدند. ادوارد بران خودش شاید ماجرایی شده بود، بنا به نوشته او یک زردشت پیر مرد 70 ساله به بازار با شلوار سفید آمده بود و مسلمانان او را کتک مفصلی زده و شلوارش در آورده و در زیر بغل او گذاشته و او را روانه خانه -اش کردند چنین بود حکومت قاجار. 53- راجر ایستیونس ایران شناس ، نوشت: طایفه قاجار ترکمن ظالم ترین سلسله بود که در ایران با قتل عام کشت و کشتار و با شکنجه حکومت کردند. مردم ایران از هیچ سلسله به انداز آنها متنفّر نبودند. 54- دکتر محمّد قلی مجد استاد دانشگاه آمریکا ( نوشت: قحطی بزرگ و نسل کشی و خیانت در زمان قاجار 9000000 نفر از جمعیت 20 میلیونی ایران از گرسنگی و امراض تلف شدند. منبع از مدارک آمریکا). 55- پروفسور بوزانی مورخ ایران نوشت: مظفرالدین شاه 10،000،000 روبل از روسیه و 2400000 پوند از انگلیس قرض کرد و به این خاطر برای پرداخت آن از بازار تهران مالیات هنگفتی خواست و تجار اعتراض کردند . خیلی از تجار را اعدام کرد ( بوزانی ص170). 56- فتحعلی شاه، حکاکی تصویر خود روی آثار باستانی ساسانی در تاق بستان باعث خسارات آن شد 57- حکاکی ، عبارت سلطان صاحب قران فتحعلی شاه قاجار بر روی دریای نور از قیمت آن کاسته شد. 58- بخشیدن الماس بزرگ به روسیه برای خون بهای گریبایدوف. 59- قاجار عدم اداره کشور نا امنیتی سراسر ایران را فرا گرفت و مردم در مسافرت از شهر به شهر دیگر در امان نبودند. مردم گرده به کربلا از طریق روسیه رفت و آمد می کردند. 60- قاجار و پهلوی باعث افتادگی ایران و بی سوادی در سراسر کشوربودند . تنها صنعتی که داشتیم آفتابه سازی و کوزه سازی آن هم از زمان قدیم بود و مرا به یاد شعر از مرد چاروادار گرده ( چهار پا دار، که با الاغ، خوار و بار و نفت ، انگور از مشگین حمل می کرد

  • عام القیل

    اسناد مرکزی کرمان ( مرگ، نیستی و ویرانی نصیب کرمان و کرمانیان سال 1206 قمری) 36- قحطی در زمان قاجار در کرمان ، مردم پوست گوسفند، پشکل گوسفند و اسه خرما و تراشی نجاری میخوردند (فضل اله کرمانی ص 19. وزیری ص 740، باستانی ص 244). 37- کشتن یحیی خان کلانتر از کتاب احمدی (ص 297). در سال 9 آگوست 1919 در پنهانی در معاهده دارسی زمین ایران را به مساحت 2490000 کیلو متر مربع به دارسی داد که 60 سال نفت استخراج کنند و 10000 پوند گرفت در لندن خوش گذرانی کند . و انگلیسی 72 سال نفت ایران را بردند

  • عام القیل

    پس از شکست ۱۸۶۰ ایران قاجاری و نیز با گسترش حضور استعمار بریتانیا در مصر، در سالهای ۱۸۷۳ تا ۱۸۸۱، امپراتوری روسیه اشغال کامل خاک ایران در بخش شمالی فلات ایران را در پیش گرفت. نیروهای فرماندهان میخاییل اسکوبلف، ایوان لازارف و کنستانتین کافمن به چنین کام یابی دست یافتند. ناصرالدین شاه قاجار بی خیال از موضوع، تنها وزیر خارجه اش میرزا سعید خان معتمن الملک را به دیدار ایوان زینوویف فرستاد تا پیمانی را در تهران امضا کنند. با سرنهادن به این پیمان، ایران از ادعا درباره خاک خود در سرتاسر آسیای میانه و ترکمنستان و فرارود چشم پوشی کرد و رود اترک را به عنوان مرز نوین، از قاجار به ارث برد. زان پس مرو، سرخس، عشق آباد و دورادور آنها زیر فرمان الکساندر کومارف در آمد.امروزه خوارزم بخشی از کشوری تازه ایجاد شده به نام ازبکستان می باشد که مردم جنوب آن همگی از اقوام ایرانی تاجیک می باشند و از دیدگاه نژادی با ترکان ازبک هیچ همخوانی ندارند. سرزمینهای جداشده فرارود(ماوراالنهر) بر اساس پیمان آخال با روسیه(1881میلادی ): ترکمنستان: ۴۸۸۱۰۰ کیلومتر مربع ازبکستان: ۴۴۷۱۰۰ کیلومتر مربع تاجیکستان: ۱۴۱۳۰۰ کیلومتر مربع بخشهای ضمیمه شده به قزاقستان: ۱۰۰۰۰۰کیلومتر مربع بخشهای ضمیمه شده به قرقیزستان: ۵۰۰۰۰ کیلومتر مربع جمع کل: 1226500 کیلومترمربع

  • عام القیل

    در کامنت هاب قبلی به نقل رسان های اینرتنی فهرست خیانت و فساد در جمهروی اسلامی گفتم/بدون تغییر و عینا نقل قول/ هدف اینست با اینشار این فهرست ها نشان دهیم در دویست سال اخیر چه بر سر ملت ایران امد و چرا الان این ملت و کشور با مستعد دچار فلاک و بیچار گی است! اکنون به قاجارها ها: یک برگ از هزاران خیانت قاجار یک برگ از هزاران خیانت قاجار کد برای مطالب، وب سایت و وبلاگ: بازدید کل: 679 بازدید امروز: 1 این تصویر توسط سعید کریمی. بررسی شده است. توضیحات: حاتم بخشی قاجار و جدایی سرزمین های ابدی و تاریخی ایران در آسیای مرکزی ( پیمان آخال ) : کشورهای جعلی ترکمنستان و ازبکستان (دو کشور امروزه ترکیزه شده یا در حال ترکیزه شدن) در سال 1881 میلادی (133 سال پیش) از ایران جدا شد. از نظر وسعت و منابع غنی و قدمت تاریخی و نزدیکی به ایران، اهمیت الحاق دوباره این مناطق به ایران حتی از سایر مناطق اهمیت بیشتری دارد. شرح واقعه: پیمان آخال یا آخال تکه یکی دیگر از قراردادهای ننگین ایران به شمار می رود که از سوی استعمار روس بر ایران بزرگ تحمیل شد . این قرارداد میان امپراتوری روسیه و ایران قاجار در ۲۱ سپتامبر ۱۸۸۱ میلادی بسته شد که هدف آن برای تعیین مرزهای دو کشور در مناطق ترکمن نشین شرق دریای خزر محسوب می شد.این پیمان به اشغال سرزمین خوارزم که زادگاه مشاهیر بزرگ ایران مانند ابوریحان بیرونی و پادشاهان سلسله خوارزمشاهیان بود به دست روسیه تزاری رسمیت بخشید.

  • عام القیل

    بزرگترین خیانت شاه از زبان خسرو معتضد معتضدجدا شدن بحرین از خاک ایران را یکی از خیانت‌های بزرگ شاه برشمرد و یادآور شد: شاه ‌‌بدون مطالعه و به خاطر یک قول احمقانه که به سفیر و وزیر خارجه انگلیس داده بود، بحرین را از دست داد‌ و جالب است که جدا شدن بحرین در مجلس ایران تصویب نشد و به صورت یک اعلامیه دولت بود که هویدا آمد و اعلام کرد.

  • عام القیل

    متمم قرارداد «دارسي‌» روز هفتم خرداد 1312 /28 مه 1933، يكي از مهمترين قراردادهاي استعماري ميان دولت رضاخان و كمپاني‌هاي نفتي انگليسي به امضا رسيد. به موجب اين قرارداد كه «متمم قرارداد ويليام دارسي‌» لقب گرفته بود، انگلستان اجازه مي‌يافت تا سال 1372 ش، از منابع نفتي ايران بهره‌برداري كند. اين امتياز در شرايطي به انگليسي‌ها واگذار شد كه تنها هفت سال از سلطنت رضاخان مي‌گذشت‌. قرارداد 1312 در 26 ماده در دوره نهم مجلس شوراي ملي به تصويب رسيد. پس از آن رضاخان دستور داد ديگر نه از نفت و نه از قرارداد هيچ‌ بحثي در محافل دولتي و غيردولتي به ميان نيايد، در مطبوعات منعكس نشود

  • عام القیل

    دستيابي به نفت ايران براي انگليسي‌ها، يك جهش بزرگ در نظام اقتصادي كشورشان بود. به گفته يكي از نويسندگان انگليسي، نفت ايران مانند خون در رگ اقتصاد بريتانيا بود. «پرونال لندن‌» ( London Pronol) مورخ معروف انگليسي در 1914 م ـ سال شروع جنگ اول جهاني ـ دربارة نفت ايران مي‌نويسد: «مايع سياهي كه راه خود را در فاصله 145 مايلي جزيره آبادان در ظلمت معادن پيدا مي‌كند، يك روز ثابت خواهد كرد كه خون لازم براي وجود ما خواهد بود.»4 چرچيل نيز در مجلس عوام انگليس در رابطه با اهميت نفت ايران براي انگلستان گفت‌: «از مدتي پيش دولت انگلستان براي كسب منابع نفتي ايران از لحاظ حفظ اداره هندوستان و عظمت امپراطوري بريتانيا فعاليتهاي سياسي نموده و مخصوصاً مواظب بوده است كه كمپانيهاي خارجي سهام شركت نفت را خريداري نكنند.»5 وي در جاي ديگر با تاكيد بر اين كه سياست نفت‌، يك سياست جديد است مي‌گويد: «ما مي‌بايستي مالكيت نفت يا حداقل كنترل مواد نفتي را كه براي حيات انگلستان لازم است، به هر قيمتي كه شده بدست آوريم‌.» در حقيقت‌، اعمال نفوذ دائمي بر دولتهاي قاجار، به قدرت رساندن رضاخان و يا اشغال خاك ايران‌، رويدادهايي است كه انگليسي‌ها در همه آنها يك هدف مشترك را دنبال مي‌كردند و آن حفظ منابع نفتي ايران بود. «ويليام دارسي‌» با كشف نفت در جنوب ايران به ابزاري براي برقرار كردن نيم قرن سلطه دولت و شركتهاي انگليسي بر منابع نفتي اين كشور تبديل شد. به همين دليل بلافاصله پس از فوران چاه نفت در مسجد سليمان‌، دولت انگليس يكه‌تاز ميدان شد و با تأسيس شركت نفت ايران و انگليس بر حوزه‌هاي نفت‌خيز كشور خيمه زد.

  • عام القیل

    در دوره حاكميت اين دو خاندان چهار امتياز مهم نفتي به بيگانگان اعطاء شده است:2 1ـ امتياز نفت به «دارسي‌» انگليسي‌، 1901 م. 2ـ امتياز نفت شمال به شركت «استاندارد اويل‌» امريكائي، 1921 م، بعدها لغو شد. 3ـ امتياز نفت شمال به كمپاني «سينگلر» امريكا، 1923 م، بعدها لغو شد. 4ـ تجديدنظر در قرارداد «دارسي‌» و اعطاي امتياز جديد نفت به انگليسي‌ها، 1933 م ،در پي نهضت ملي شدن صنعت نفت لغو شد. انگليسي‌ها در غارت منابع نفتي ايران پيشتاز ساير قدرتهاي استعماري معاصر بودند. امتياز «دارسي‌» چه بود؟ روز هفتم خرداد 1280/ 28 مه 1901، براي نخستين بار امتياز استخراج، بهره‌برداري و لوله‌كشي نفت و قير در سراسر ايران (به جز پنج استان آذربايجان‌، گيلان‌، مازندران‌، گرگان و خراسان‌) به مدت 60 سال به «ويليام نكس دارسي‌» واگذار شد.3 «دارسي‌» در دوره حكومت مظفرالدين شاه قاجار اين امتياز مهم را گرفت و متعهد شد طي دو سال شركت يا شركتهايي را براي بهره‌برداري از امتياز، تاسيس كرده و از عوايد حاصله 16 درصد به عنوان حق‌الامتياز و 20 هزار ليره نيز نقداً به عنوان سهم ايران، به دولت بپردازد. اين قرارداد 5 سال قبل از مشروطيت منعقد شد. مجلس اول پس از مشروطه نيز پس از بحث‌هاي مفصل درباره قرارداد «دارسي‌»، آن را نه رد كرد و نه تصويب. اين عدم تصميم، خود نگراني دارنده امتياز را در پي داشت. اين‌ قراردادها، ماهيت پيمان را نداشتند، بلكه امتيازاتي بودند كه از سوي شاه و معمولاً به ازا وامهاي دريافتي‌، به خارجيان واگذار مي‌شدند. پيش از مظفرالدين شاه نيز، ناصرالدين شاه قاجار امتيازات متعددي به خارجيان به ويژه انگليسي‌ها واگذار كرد. در قرارداد «دارسي‌»، در تمام مدت صاحب امتياز از پرداخت ماليات‌، عوارض و حقوق گمركي براي كليه اراضي‌، ماشين‌آلات‌، وسايل و مواد لازمي كه وارد مي‌كرد و جميع محمولات نفتي كه صادر مي‌كرد، معاف بود. «ويليام دارسي‌» طبق وعده خود به فاصله دو سال پس از اخذ امتياز، شركتي را با هدف تلاش براي يافتن نفت ايران تاسيس كرد و اين شركت در 1287 ش در مسجد سليمان موفق به استخراج نفت شد.

  • عام القیل

    در کامنت هاب قبلی به نقل رسان های اینرتنی فهرست خیانت و فساد در جمهروی اسلامی گفتم/بدون تغییر و عینا نقل قول/ هدف اینست با اینشار این فهرست ها نشان دهیم در دویست سال اخیر چه بر سر ملت ایران امد و چرا الان این ملت و کشور با مستعد دچار فلاک و بیچار گی است! اکنون به پلهلوی ها: بازخوانی یکی از خيانت هاي رضاشاه قلدر 6 آذر 1311رضاشاه در اقدامي عوامفريبانه با هدف فراهم سازي زمينه پذيرش قرارداد جديد نفتي با انگليسي‌ها، امتيازنامه دارسي را به داخل بخاري افكند و آن را سوزاند و مردم اين اقدام را جشن گرفتند. قرارداد تمديد امتياز دارسي در ارديبهشت سال بعد ميان تقي‌زاده و سرجان كدمن انگليسي به امضا رسيد. سرويس تاریخ رجانيوز: روز ۷خرداد ۱۲۸۰براي نخستين بار امتياز استخراج، بهره‌برداري و لوله‌كشي نفت و قير در سراسر ايران به غير از 5 استان آذربايجان‌، گيلان‌، مازندران‌، گرگان و خراسان به مدت 60 سال به «ويليام نكس دارسي‌» انگليسي واگذار شد. شركت تحت فرمان «ويليام دارسي‌» پس از 5 سال جستجو از چاهي در مسجد سليمان از شهرهاي استان خوزستان، نفت كشف كرد. نويسنده انگليسي كتاب « Oil Persian» در اين باره مي‌نويسد: «... روز 26 ماه مه سال 1908 [5 خرداد سال 1287] كه عمليات چاه‌كني به عمق 1180 پا رسيده بود، نفت فوران كرد و متجاوز از 50 پا از دستگاه حفاري بالا زد. به اين ترتيب صنعتي آغاز شد كه طي دو جنگ‌، نيروي دريايي انگلستان را نجات داد ولي براي ايرانيان زحمتي ايجاد كرد كه از مجموع مزاحمتهاي سياسي دولتهاي بزرگ بيشتر بود.»1نفت ايران از جمله ثروتهايي است كه به سان ساير منابع اقتصادي كشور در دوره حاكميت قاجار و پهلوي به تاراج رفت.

  • عام القیل

    رکورد شکني دولت روحاني در واردات ژلاتين غيرحلال؛ ♦️واردات 2900تن ژلاتين خوکي به کشور در سال94 ♦️ايران در حالي از امارات ژلاتين وارد ميکند که اساسا کارخانه اي براي توليد ژلاتين در اين کشور وجود ندارد! ♦️دولت یازدهم با دور زدن قانون و بی‌توجهی به نظر نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی مقادیر فراوانی ژلاتین با منشا خوکی وارد کشور کرد ♦️واردات فزایده ژلاتین در دولت یازدهم تولیدکنندگان داخلی را به مرز ورشکستگی رساند این است اقتصادمقاومتی!! این است تدبیر و امید دادن به شیطان پرستان و نجاست خوار کردن ملت شیعه . روحانی تو نورچشم شیطانی چه تدبیر زیبائی یک مشت شیعه را بیکارمیکنید تا به هزار بدبختی وفساد کشیده میشوند تا ایجاد اشتغال کنید برای کشورهای خارجی یا دشمن. دو وزیر او هم از گردن کلفت های اقتصادی هستند درحال حاضر کلی شرکت دارند و درهیئت مدیره آن شرکتها عضو هستند یا تا چند وقت پیش بودند!!!

  • عام القیل

    اقتصاد سیاسی ومزخرف خوانی مسکن مهر!!! ♦️آقای عبده تبریزی(از سرمایه گذاران بزرگ در حوزه انبوه سازی و سوداگری زمین و مسکن، رییس اسبق بورس و رییس سابق برخی موسسات مالی و بانکهای خصوصی) اینک یکی از مشاورین اصلی و در حقیقت تصمیم سازان وزیر راه و مسکن و شهرسازی است. البته سابقه همکاری عبده با آخوندی به اینجا ختم نمی شود. در سالهای دهه 80 عبده رییس بانک اقتصاد نوین بود و آخوندی نیز یک از شرکای اصلی یکی از شرکت های اصلی تابعه این بانک یعنی "استراتوس" بود که عمده فعالیتش در حوزه انبوه سازی و سوداگری زمین و مسکن بود. ♦️آن سالها و بر اساس نتایج مرکز آمار که رشد جمعیت اطراف تهران را بیش از تهران پیش بینی کرده بود شرکت استراتوس شروع به سرمایه گذاری در اطراف تهران با قیمت پیش فروش متری 1 تا 1.2 میلیون تومان کرد. ♦️با شروع پروژه مسکن مهر قیمت ها به میانگین 300 هزار تومان افت کرد. در نهایت استراتوس مجبور شد پروژه ها را در قالب مسکن مهر خودمالکی و به قیمت 500 هزار تومان عرضه کند. آخرین پروژه های این شرکت نیز به قیمت 650 هزار تومان فروخته شد. ♦️اگر شما چنین زیانی می کردید نمی گفتید مسکن مهر مزخرف و بیابانی است؟! اگر شما به عنوان یکی از فعالان بانکی در وزارت راه مسئولیت داشتید به جای ساخت مسکن ارزان برای محرومین، وام بانکی با اقساط ماهیانه ۲.۵ میلیون تومان و بازپرداخت بیش از دویست درصدی تصویب نمی کردید؟! اقساط ماهیانه ای که خودش دو برابر مبلغ وام درخواستی خیلی از محرومین است!

  • عام القیل

    برنامه ششم توسعه با اقتصاد مقاومتی همخوانی ندارد/ دولتمردان خود را موظف به پاسخ‌گویی نمی‌دانند ♦️فلاحت‌پیشه ،منتخب مجلس دهم : شخص رئیس‌جمهور باید درباره رشد اقتصادی 8درصدی که در برنامه پنجم توسعه آمده، کاهش بیکاری و افزایش سهم علم در توسعه کشور گزارش بدهد، اما متاسفانه گزارش عملیاتی داده نمی‌شود ♦️حدود 60 تا 70 درصد بودجه کشور صرف شرکت‌های دولتی می‌شود و متاسفانه حاضر نیستند این شرکت‌ها از حالت انحصاری خارج شوند، در این شرکت‌ها پاداش‌های کلان برای مدیران تصویب می‌شود که مشکلات زیادی برای کشور دارد. وام سی میلیارد تومانی برای خواهرزاده معاون رییس جمهور بدون وثیقه ♦️خزعلی طی واکنش به تصویر تعدادی از مقامات کشور نوشت:"یکی از این تمثال های مقدس که معاون رئیس جمهور هم هست، هفته گذشته برای خواهر زاده اش که دختری مجرد میباشد به یک بانک خصوصی نوشته سیصد میلیارد ریال وام بدهد و مدیرعامل بانک هم پی نوشت کرده که بدون وثیقه فقط با دو چک، فوری اقدام شود؛ همه چیزمان به همه چیزمان می آید." گنجاندن متن جدید قراردادهای نفتی در برنامه ششم به دور از چشم نمایندگان مجلس ♦️در اقدامی قابل تامل، در پیوست مربوط به حوزه امور زیربنایی و راهبردها برنامه ششم توسعه، قرارداد IPC به عنوان راهبرد و اقدام توسعه‌ای در حوزه نفت و انرژی معرفی شده است. ♦️گنجادن قراردادهای جدید صنعت نفت موسوم به IPC‌ در برنامه ششم توسعه توسط دولت در حالی صورت می گیرد که هنوز تکلیف این قرارداد در هیات تطبیق مشخص نشده است. ضربه کاری عباس آخوندی به تولید ملی/واردات ریل خارجی، کارخانجات ایرانی را بست ♦️هرچند که مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی، همواره خود را طرفدار تولید ملی نشان داده اند اما در عمل این محصولات کشورهای دیگر بوده اند که با واردات سیل آسای آن نه تنها تولیدملی تضعیف شده بلکه از میزان ظرفیت تولید کارخانجات داخلی هم کاسته شده و رقم بیکاری روز به روز هم افزایش یافته است. ♦️با اتفاقات اخیر تعطیلی کارخانه‌های ریل_سازی در 1000 روز اخیر به شدت مشهود است.

  • عام القیل

    دولت حسن روحانی بازهم به ملت و بیت المال خیانت کرد!!! مفت فروشی آب سنگین، کرسنتی دیگر! ♦️در حالی که آب سنگین در بازار دنیا با قیمتی بین 500 دلار تا چند هزار دلار در هر کیلو بسته به خلوص آن به فروش می رسد، دولت راستگویان این ماده اسراتژیک کشور را با قیمتی باور نکردنی به ازای هر کیلو 270 دلار به آمریکا فروخت. دوستان به این اقدام دولت درشبکه های مجازی وصفحات دولتمردان در شبکه های اجتماعی اعتراض کنند تاجلوی این معامله ننگین گرفته بشه.

  • عام القیل

    از نظر اقتصادي نيز كشور كاملاٌ وابسته به امريكا بود به عنوان نمونه آمريكا 40 در صد سهام كنسرسيوم نفتي را به دست آورد و به سرمايه گذاري هاي گسترده در ايران پرداخت البته اين روابط ماهيتي امپرياليستي داشت براي مثال ايران در برابر هر دلاري كه از تجارت با آمريكا به دست مي آورد دو دلار براي كالاهاي امريكايي مي پرداخت ( انقلاب اسلامي و چرايي و چگونگي رخداد آن ، ص 106) باري روبين در كتاب جنگ قدرتها درباره وابستگي همه جانبه و بي اختياري شاه در برابر قدرتهاي خارجي و سلطه آنها بر كشور مي نويسد: ماموران سياسي نظامي انگليس و آمريكا عملا در همه كارهاي حكومت ايران دخالت مي كردند ( 25 گفتار درباره انقلاب اسلامي , تهران :شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي , نشر هماهنگ , 1382, ص 306) بطور كلي شاه در سالهاي حكومت خود به خواست و حمايت دولتمردان آمريكا بيش از مردم خود چشم دوخته بود و رابطه شاه و دولت آمريكا فراتر از رابطه دو دولت دوست بود او معتقد بود تا هنگامي كه آمريكايي ها از وي حمايت كنند ، مي تواند هر چه بخواهد بگويد و هر كاري كه بخواهد انجام دهد از اين رو چنين دولتي را نمي توان سرنگون كرد( ماروين زونيس ، شكست شاهانه ، ترجمه عباس مخبر ،تهران : طرح نو ,1374, ص 359) //

  • عام القیل

    اگر بخواهيم فهرستي اجمالي از خيانت هاي شاه به كشور و مردم را ارائه بدهيم مي توان به اين امور اشاره نمود : 1. وابسته نمودن كامل كشور به قدرتهاي بزرگ بويژه امريكا در عرصه هاي مختلف سياسي، اقتصادي ،فرهنگي و...؛ بگونه اي كه كشور در دوره پهلوي ، حيات خلوت و منطقه نفوذ اين قدرتها و حافظ منافع آنها محسوب مي شد، از لحاظ سياسي ايران در آن زمان بر اساس دكترين نيكسون ،نقش ژاندارم منطقه را ايفا مي كرد و منافع امريكا در منطقه را تامين مي نمود و بر اين اساس در اواسط دهه 1350 ايران به بزرگ ترين خريدار تسليحات آمريكايي تبديل شد از سال 1950 تا زمان سقوط شاه ارزش قراردادهاي خريد تجهيزات و خدمات نظامي ايران از آمريكا به حدود 20 ميليارد دلار رسيد تصويب و اجراي طرح مصونيت قضايي اتباع امريكايي در ايران ، ورود هزاران متخصص نظامي آمريكايي و سلطه آنها بر ارتش ، مداخله شاه در عمان و ارسال تجهيزات نظامي از سوي ايران به مراكش ، اردن و زئير در گيري نظامي ايران در سومالي بخشي از برنامه هايي بود كه به دستور آمريكا و در راستاي منافع بين المللي اين كشور تحقق يافت و ايرانيان را بيش از پيش به وابستگي شاه به آمريكا معتقد ساخت( جمعي از نويسندگان ،انقلاب اسلامي و چرايي و چگونگي رخداد آن ، قم : نشر معارف ، 1384، ص107و106)

  • عام القیل

    وی افزود: همه قوا به ویژه قوه قضاییه وظیفه دارند اگر پولی از بیت‌المال به یغما رفته است، آن را پیگیری کنند. اما قوه قضاییه تاکنون در مورد این ۵۰۰ میلیارد توضیحی نداده در این مورد هم احمدی‌نژاد و هم قوه قضاییه باید پاسخگو باشد. متاسفانه هر گاه در این مورد سوال می‌شود با کلیات پاسخ می‌دهند. //

  • عام القیل

    این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه در ۸ سال دوره احمدی‌نژاد به اندازه تمام تاریخ ایران فسادانجام شد، گفت: علاوه بر این او بیش از ۲۰۰۰ قانون را که مجری آن بود، رعایت نکرد. تخلفاتی همچون تامین اجتماعی و فساد ۳ هزار میلیاردی دیگر سوزن نیست که او بتواند آن را در جیب خود پنهان کند. //

  • عام القیل

    طبق آماربانک مرکزی میزان نقدینگی در کشور سال گذشته از 466 هزار و 700 میلیارد تومان عبور کرد که رقمی بی سابقه در اقتصاد ایران محسوب می شود. میزان نقدینگی کشور در سال 84 و شروع دولت محمود احمدی نژاد 70 هزار میلیارد تومان بوده است و در طول این سال ها حدود 400 هزار میلیارد تومان به حجم آن افزوده شده؛ یعنی حدود 8/7 برابر شده است. پیش بینی می شود رشد نقدینگی تا پایان سال جاری به 510 هزار میلیارد تومان برسد. //

  • عام القیل

    نقدینگی و دولت دهم: براساس آمارهاي بانک مرکزي تا يکسال قبل در هر ثانيه 3 ميليون و 252 هزار تومان، هردقيقه 195 ميليون تومان، هر ساعت 11 ميليارد و 711 ميليون تومان، هر روز 281 ميليارد تومان، هر هفته يک هزار و 967 هزار ميليارد تومان و هر ماه 8 هزار و 589 ميليارد تومان بر میزان نقدینگی کشور افزوده می شود. یکی از رکوردهایی که در دوران 8 ساله ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در کشور شکسته شده ، رشد نقدینگی است. شاخصی که نشان می دهد تا چه اندازه جریان پول در اقتصاد کشور از مسير اصلی منحرف شده است. آمارهای بانک مرکزی نشان می دهد نرخ رشد نقدینگی در اقتصاد کشور سال گذشته 8/30 درصد بوده است و در 12 ماه سال 91 نسبت به سال 90 حجم آن 108 هزار و 500 میلیارد تومان افزایش یافته و سرعت رشد نقدينگي هم ماهيانه در سال 91 بين 3 تا 9 درصد بوده است. //

  • عام القیل

    بدهي و دولت دهم: دولت قبل درحالی تا حدود دو ماه دیگربه پایان راه 8 ساله خود می رسد و اداره امورکشور را به دولت بعدی تحویل می دهد که بزرگترین بدهکار کشور محسوب می شود و یکی از مشکلات اصلی اقتصادی دولت آینده بازپرداخت بدهی های این دولت به بخش خصوصی، فعالان اقتصادی و پیمانکاری، به بخش های دولتی دیگر مانند تامین اجتماعی و بانک ها خواهد بود. دراسفند ماه سال 84 و در زمان روی کار آمدن دولت محمود احمدی نژاد میزان کل بدهی‌های بخش دولتی به بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی کشور معادل 11 هزار و 240 میلیارد تومان بوده است. این میزان در آذر ماه سال 91، به رقم 53 هزار و 207 میلیارد تومان افزایش یافته است. این روند حاکی از این است که در بازه زمانی از اسفند 84 تا آذر 91، به میزان 41 هزارو 67 میلیارد تومان برحجم بدهی بخش دولتی به بانک‌ های کشور افزوده شده است، یعنی حدود 4.7 برابر شده و رشد 373 درصدی داشته است و همه این بدهی ها در دوره ای بر اقتصاد کشور تحمیل شده که دولت بیشترین درآمدهای نفتی را نسبت به دولت های گذشته داشته است. //

  • عام القیل

    جرائم اقتصادی و دولت دهم: حجم تخلفات، پرونده ها و جرائم اقتصادی در کشورها یکی دیگر از معیارهایی است که نشان دهنده میزان پویایی اقتصادی در یک کشور است. هر چقدر تعداد پرونده های قضایی اقتصادی و درصد کلاهبرداری ها و چک های برگشتی در یک کشور بالاتر باشد، بیانگر پایین بودن میزان اعتماد اقتصادی و جدی نبودن اخلاق کسب و کار در آن کشور است. موضوعی که افزایش تعداد پرونده های جرائم اقتصادی و تعداد چک های برگشتی درایران به خوبی آن را نشان می دهد. در طول 8 سال گذشته شاخص اخلاق کسب و کار و اعتبار اقتصادی به شدت آسیب دیده و جو بی اعتمادی در بازار اقتصادی جای آن را گرفته است. سال 84 آمار تعداد چک های برگشتی سالانه 5/3 میلیون عدد بود که 5 سال بعد در سال 89 به 5/5 میلیون افزایش یافت و در سال 91 تعداد این چک های برگشتی به بیش از 5/6 میلیون رسید. در سال 91 به صورت میانگین روزانه 18 هزار عدد چک به ارزش 123 میلیارد تومان برگشت خورده است. طبق آمار بانک مرکزی تعداد چک های برگشتی در طول 13 سال گذشته رشد 1603 برابری را نشان می دهد که خود بیان گرافول اخلاق کسب و کار و افزایش بی اعتمادی اقتصادی است. //

  • عام القیل

    تحریم و دولت دهم: دستابی به آمار و میزان خسارت دقیق تحریم ها بر اقتصاد ایران کار دشواری است. بعد از افزایش تحریم های اقتصادی به خصوص تحریم بانک، نفت، حمل و نقل دریایی و بیمه میزان درآمد کشتيراني به کمتر از یک میلیارد دلار در سال کاهش پیدا کرده است و تجارت کشور را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده است به شکلی که هزینه تجارت دریایی که 92 درصد میزان تجارت کشور را به خود اختصاص می دهد، 100 درصد افزایش یافته است و تعداد کشتي های ايران درآب هاي بين المللي به 169 فروند کاهش يافته است. همچنین هزینه های تامین مالی تجارت خارجی کشور از حدود 2 درصد به حدود 7 درصد رسیده است. //

  • عام القیل

    براساس برآورد کارشناسان و مرکز آمار ايران که در سال 91 انجام گرفته، حداقل حقوق تنها کفاف 10 روز زندگي در شهرهاي بزرگ مانند تهران را مي داد. همچنين ميزان کسري بودجه خانوار به صورت ماهيانه و میانگین در کشور 400 هزار تومان برآورد شده بود. سرانه درآمدي کل کشور ساليانه 13 ميليون تومان بود که اين عدد با تورم 31 درصدي کفاف زندگي شهري را نمي داد. رشد 38 درصدي قيمت روغن نباتي، 40 درصدي قيمت برنج و ساير اقلام غذايي نشان داده که اصلي ترين بحران زندگي شهري درايران معيشت بود. // فساد و ناکارآمدی اداری در دولت دهم: طبق آمار سازمان غیر دولتی شفافیت بین الملل درباره فساد مالی و اداری ایران با 13 رتبه تنزل نسبت به سال 90 در سال 91 از بین 174 کشور جهان در رتبه 133 قرار گرفت و از سوی دیگر بر اساس برآوردهای صندوق بین المللی پول از میان 144 کشور جهان دررتبه 125 قرار گرفت. همچنین ایران از نظر فضای کسب و کارهم در بین 15 کشور منطقه خاورمیانه بعد از کشورهای جنگ زده افغانستان و عراق در جایگاه 13 قرار دارد. ساعت کار مفید در ایران 20 دقیقه در روز است. میزان روزهای تعطیل در ایران هم نسبت به کشورهای دیگر چندین برابر است. //

  • عام القیل

    یک مشت نمونه خروار از خیانت و فساد در دروان معاصر علیه ملت ایران(قاجار-پهلوی-ولایت فقیه):نکته/ اینها در سایت های ایران درج شده: طبق آمارهای رسمی مرکز آمار ایران در ابتدای شروع کار دولت محمود احمدی نژاد در سال 84 جمعیت شاغل کشور20 میلیون و 618 هزار و 579 نفر بوده که در پایان سال 91 این عدد به 21 میلیون و 160 هزار و 887 نفر رسیده است و این آمار نشان می دهد در طول این حدود 8 سال تنها 542 هزار و 308 نفر به جمعیت شاغلان کشور افزوده شده است. البته آمارهاي غيررسمي تاکيد دارند طي سال هاي گذشته تنها 71 هزار شغل ايجاد شده است. // نرخ بيکاري در مناطق شهري به 8/13 درصد، در مناطق روستايي به 2/8 درصد و براي جوانان 15 تا 24 سال به 9/26 درصد و20 تا 30 ساله به 6/28 درصد رسيده // درآمدهای بیش از 700میلیارد دلاری از فروش نفت // نرخ تورم که در سال 84، 14درصد بود در پایان سال 91 به حدود 31 درصد رسید که در 30 سال گذشته بی سابقه بود و حتی در سال های جنگ هم تجربه نشده بود. طبق آمار بانک مرکزی تورم نقطه به نقطه هم در سال 91 به 6/46 درصد و اين عدد در فصل بهار به 38 درصد رسید //