ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درگیری لفظی در شورای شهر تهران بر سر فساد در شهرداری

یک روز پس از انتشار جزئیات واگذاری غیرقانونی املاک شهرداری تهران، شورای شهر تهران شاهد درگیری‌های شدید لفظی بین اعضای اصولگرا و اصلاح‌طلب این شورا بود.

میان اعضای اصولگرا و اصلاح‌طلب شورای شهر تهران بر سر تخلفات صورت گرفته در واگذاری املاک شهرداری تهران درگیری‌های شدید لفظی رخ داد و دو طرف یکدیگر را «دروغگو»، «پست» و «فتنه‌گر» نامیدند.

شورای شهر تهران

این درگیری‌ها روز سه‌شنبه ۱۸ آبان در نشست شورای شهر تهران هنگامی رخ داد که اعضا درباره بودجه سال ۹۶ بحث می‌کردند.

در این هنگام احمد حکیمی‌پور، عضو اصلاح‌طلب شورای شهر گفت: «لازم است؛ چاره‌ای اندیشیده شود تا ماجراهایی نظیر آن‌چه این اواخر پیش آمده بود، اتفاق نیفتد.»

با بیان این جمله اعضای اصولگرای شورای شهر تهران علیه او دست به اعتراض زدند.

حکیمی‌پور افزود: «دستگاه قضایی در حال رسیدگی به این موضوع است و دادستان کل نیز اعلام کرده که تخلف صورت گرفته است، چرا به جای عذرخواهی از مردم تخلفات را توجیه می‌کنید؟»

از احمد حکیمی‌پور به عنوان کسی نام برده می‌شود که «سند محرمانه» در ارتباط با واگذاری غیرقانونی املاک شهرداری تهران به گروهی از مسئولان حکومتی را در اختیار یاشار سلطانی، روزنامه‌نگار و سردبیر سایت معماری‌نیوز قرار داده است. یاشار سلطانی به دلیل افشای این تخلفات بازداشت شده است. او برای نخستین بار تصویری از گزارش سازمان بازرسی کل کشور حاوی نام ۱۸۰ نفر از دریافت‌کنندگان ملک از شهرداری تهران را منتشر کرد که در آن نام گروهی از مسئولان حکومتی از جمله چند نماینده مجلس و عضو شورای شهر تهران و مدیران ارشد دیده می‌شد.

در جلسه سه‌شنبه شورای شهر تهران به‌هنگام سخنان احمد حکیمی‌پور درباره تخلفات شهرداری، پرویز سروری، رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر و از اصولگرایان فریاد زد: «آقای حکیمی‌پور فکر کردی شورای اول است؟...تو دروغ می‌گویی، تو نفاق ورزیدی، تو نفاق‌گر و فتنه‌گری و در دوره اول هم همین کار را کردی.»

محسن پیرهادی، عضو اصولگرای هیئت رئیسه شورای شهر تهران که نامش در فهرست دریافت املاک شهرداری قرار دارد نیز با فریاد، حکیمی‌پور را «نفاق‌افکن» و «توطئه‌گر» خواند و گفت: «شما گفتید، آن‌که تخلف کرده پست است. شما خودتان پست هستید. حالا من باید عذرخواهی کنم یا تو؟... نزد من، هادی ساعی و معصومه آباد (دیگر اعضای شورای شهر) اعلام کردی هر کس که این گزارش را به رسانه داده، "پست" است، چگونه رویت می‌شود در چشم من نگاه کنی؟ با چه رویی به شورا می‌آیی؟»

پرویز سروری هم گفت هر کس که اسناد را منتشر کرده «پست» است «پس شما پست هستید».

محسن سرخو، عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران و رئیس کمیته حمل و نقل این نهاد نیز در اعتراض به سخنان محسن پیرهادی با فریاد گفت: «آنان که تخلف کرده‌اند؛ باید خجالت بکشند، شهردار باید خجالت بکشد؛ دروغ نگویید.»

اکثریت اعضای هیئت رئیسه شورای شهر تهران در دست اصولگرایان است.

«تخلف شهرداری محرز است»

روز گذشته، دوشنبه ۱۷ آبان، احمد توکلی رئیس «سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت» در نشستی خبری که به منظور ارائه گزارش نهایی بررسی پرونده املاک واگذاری شده در شهرداری تهران برگزار شد، اعلام کرد که تخلف شهرداری و شورای شهر تهران محرز است.

احمد توکلی رئیس «سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت» در نشست خبری دوشنبه ۱۷ آبان

توکلی گفت: «از فهرست ۱۸۰ نفره منتشر شده، آن‌چه برای دیده‌بان محرز شده ۱۰۸ واگذاری است که طی آن‌ها ۱۱۰ ملک به ۱۲۲ نفر منتقل می‌گردد.»

او علت اختلاف ارقام را به‌دلیل آن دانست که در مواردی دو ملک به یک نفر، یا یک ملک به چند نفر واگذار شده است.

به‌گفته احمد توکلی تنها دو مورد از واگذاری‌ها زمین بوده است، یکی به مساحت ۴۶۳ مترمربع به دو نفر و دیگری به مساحت ۳۳۰ متر مربع به چهار نفر. در بقیه موارد (۹۸ درصد)، آپارتمان و خانه‌ ویلایی به افراد واگذار شده است.

توکلی همچنین گفت املاک واگذارشده در مناطق مرفه‌نشین تهران قرار دارند. مساحت کل آن‌ها  ۱۷.۰۱۸ مترمربع بوده و ارزش فروش تمام ۱۰۸ واگذاری در مجموع به قیمت کارشناسی ۸۲.۵ میلیارد تومان و کل تخفیف داده شده ۳.۲۴ میلیارد تومان بوده است.

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران بارها تخلف‌های صورت گرفته در شهرداری را تکذیب کرده و افشای آن‌ها را به دشمنان انقلاب نسبت داده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.