ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ورود دادستانی لرستان به ماجرای غرق شدن یک دختر دانشجو در سیلاب خرم‌آباد

دادستان عمومی و انقلاب استان لرستان از ورود دادستانی به ماجرای غرق شدن دانشجوی دختری خبر داد که در سیلاب روز دوشنبه هفدهم آبان در شهر خرم‌آباد جان خود را از دست داد.

دادستان عمومی و انقلاب استان لرستان از ورود دادستانی به ماجرای غرق شدن دانشجوی دختری خبر داد که در سیلاب روز دوشنبه هفدهم آبان در شهر خرم‌آباد جان خود را از دست داد. سعید رازانی گفته است که دادستانی منتظر اعلام نظر پزشکی قانونی درباره علت اصلی فوت این دختر دانشجوست.

محل گرفتار شدن دختر دانشجوی جان‌باخته در سیل

بر اثر بارش شدید باران و تگرگ، سیلاب شدیدی در خیابان‌های خرم آباد جاری شد. خبرگزاری فارس از قول مدیرکل ستاد بحران استان لرستان نوشته است که دو داشجوی دختر در جریان آب گرفتار شدند که یکی از آن‌ها جان خود را از دست داد. رضا آریایی گفته است که دانشجوی دیگر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد بستری‌ست.

دادستانی اما از تشکیل پرونده درباره این ماجرا خبر داده و گفته است که تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.

سعید رازانی: بر اساس بازبینی فیلم منتشر شده در فضای مجازی، ظاهرا این دختر دانشجو در مکانی پر از آب و در کنار خیابان ایستاده بوده و وقتی قصد سوار شدن به خودروی پژو و عبور از جدول را داشته که در جوی پرعمق آب فرو می‌رود و آب او را ۱۵ تا ۲۰ متر می‌برد و زیر پل آهنی وسط خیابان هدایت گیر می‌کند.

در این ویدئو، پس از آن‌که سیلاب دختر را با خود می‌برد، راننده خودرو تمایل چندانی برای کمک کردن به دختر ندارد. او با آرامش از ماشین پیدا می‌شود و بعد از بررسی محل دوباره سوار می‌شود. نکته دیگر این‌که سرنشین‌های خودرویی که فیلم از آنجا گرفته شده است هم تنها به گرفتن تصویر مشغولند و یکی از آن‌ها که گویا به قصد کمک در ماشین را باز می‌کند با اخطار دیگری روبه‌رو می‌شود که «بیا بالا! بیا بالا جو نگیردت. در را هم ببند.»

خبرگزاری میزان گزارش کرده است که به دنبال وقوع این حادثه مسئولان مدیریت بحران شهر فورا دست به کار شده‌اند، پل آهنی را تخریب کرده‌اند و این دختر را نجات داده‌اند اما با وجود تلاش‌های‌شان، در نهایت این دختر دانشجو جان خود را از دست می‌دهد.

دادستانی لرستان اما گفته است که نیروی انتظامی در حال انجام کار‌های کارشناسی برای شناسایی راننده پژویی‌ست که در فیلم منتشر شده دیده می‌شود.

سعید رازانی گفته است: «پرونده به بازپرس ویژه فوت ارجاع شده تا با شناسایی و احضار راننده و اخذ اظهارات او در رابطه با چگونگی علت حادثه، تحقیقات را تکمیل کند.»

دانشجوی غرق شده از اهالی ایلام بوده که در دانشگاه لرستان تحصیل می‌کرده است. دختر دانشجوی آسیب‌دیده بستری در آی‌سی‌یو هم از اهالی اصفهان است.

در همین رابطه اما یحیی عیدی بیرانوند، شهردار خرم‌آباد، در جلسه شورای عالی مدیریت بحران استان با یادآوری این‌که حتی یک طرح مطالعات دفع آب‌های سطحی در شهر خرم‌آباد وجود ندارد، گفته است: «وقتی به قانون عمل نمی‌شود چه کسی مقصر است؟»

به گزارش خبرگزاری مهر، هوشنگ بازوند، استاندار لرستان هم در این جلسه گفته است: «در فیلم منتشر شده از غرق شدن دختر دانشجو سطح آب آن‌قدر بالا نبود. من علت امر را کانال مسدود شده یا وجود نداشتن پل در محل می‌دانم. اگر در محل پل وجود نداشته باشد شهرداری مقصر حادثه است، شهرداری باید قبول کند مقصر است و بالاخره باید موضوع را حل کند.»

بازوند که مسئولیت ستاد بحران استان را هم در اختیار دارد همچنین گفته است که توقع داشته شهردار بگوید موضوع بررسی می‌شود و اگر مقصر است فردا صبح استعفا بدهد. 

سبحان حسن‌وند، روزنامه‌نگار، ویدئویی از جلسه ستاد مدیریت بحران استان لرستان در توییتر خود منتشر کرده است که در آن استاندار لرستان خطاب به شهردار خرم‌آباد می‌گوید که او باید بابت آن‌چه رخ داده از شهروندان عذرخواهی کند.

شهردار خرم‌آباد هم می‌گوید که ما چرا عذرخواهی کنیم؟!

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.