ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دونالد ترامپ پیروز انتخابات آمریکا شد

برخلاف همه نظرسنجی‌ها و در میان ناباوری بسیاری از مردم جهان، دونالد ترامپ، نماینده حزب جمهوری‌خواه به‌طور رسمی رئیس جمهوری آمریکا اعلام شد. او پس از پیروزی گفت رئیس جمهوری همه مردم آمریکا خواهد بود و خواهان تنش با جامعه جهانی نیست.

بر خلاف تمام نظرسنجی‌ها، دونالد ترامپ چهل‌وپنجمین رئیس جمهوری آمریکا شد. او توانست با ۲۸۹ رأی الکترال در برابر ۲۱۸ رأی الکترال هیلاری کلینتون پیروز انتخابات شود. برای پیروزی، کاندیداها می‌بایست به حد نصاب ۲۷۰ رأی الکترال از مجموع ۵۳۸ رأی الکترال دست یابند.

دونالد ترامپ پس از قطعی شدن پیروزی‌اش در مراسم ویژه طرفدارانش در نیویورک حضور یافت و سخنان کوتاهی ایراد کرد.

ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون اعلام کرد که کلینتون تلفنی با دونالد ترامپ صحبت کرده و پیروزی او را تبریک گفته است.

دونالد ترامپ پس از قطعی شدن پیروزی‌اش در مراسم ویژه طرفدارانش در نیویورک حضور یافت. او در این گردهمایی گفت آمریکا باید وحدت خود را حفظ کند و او رئیس جمهوری همه مردم آمریکا خواهد بود.

دونالد ترامپ که برخلاف کارزار انتخاباتی این‌بار با آرامش سخن می‌گفت اعلام کرد که کلینتون با او تماس گرفته است. او همچنین از هیلاری کلینتون به‌دلیل فعالیت‌های سخت انتخاباتی‌اش تشکر کرد.

او گفت اولویت فعالیت‌هایش منافع آمریکا خواهد بود و زیربناهای کشور را خواهد ساخت.

رئیس جمهوری جدید آمریکا در میان تشویق هواداران خود همچنین افزود: «ما می‌خواهیم رؤیای آمریکایی را تازه کنیم... کشور ما پتانسیل عظیمی دارد و هر آمریکایی باید از فرصت خود استفاده کند... رؤیاهای ما بزرگ و دلیرانه خواهند بود.»

صفحه اول روزنامه محلی نیوکاسل هرالد پس از پیروزی دونالد ترامپ

ترامپ درباره سیاست خارجی آینده خود برخلاف گذشته با مدارا صحبت کرد. او گفت: «من به جامعه جهانی می‌گویم که ما به‌رغم در اولویت قرار دادن منافع آمریکا خواهان مشارکت هستیم و نه تنش.»

ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه بر اساس نظرسنجی‌ها در تمام مدت مبارزات انتخاباتی از رقیب خود، هیلاری کلینتون دموکرات عقب‌تر به نظر می‌رسید. خبرگزاری «رویترز» در آخرین نظرسنجی خود شانس پیروزی کلینتون را ۹۰ درصد اعلام کرده‌بود.

دونالد ترامپ موفق شد در مهم‌ترین ایالت‌های چرخشی که سرنوشت انتخابات را رقم می‌زنند، پیروز شود.

تحلیل‌گران معتقدند که کارزار انتخاباتی کلینتون بیش از حد به پیروزی حتمی خود بر اساس نظرسنجی‌ها مطمئن بود. هرچند پیشتر عنوان شده بود که بسیاری از رأی‌دهندگان به دونالد ترامپ رأی خود را مخفی نگاه می‌دارند و از گفتن آن به عوامل نظرسنجی سرباز می‌زدند.

پیش از این در جریان همه‌پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز مردم در حالی به برکسیت رأی دادند که نظرسنجی‌ها خلاف آن را اعلام کرده‌بودند.

در آخرین روزهای منتهی به انتخابات، در حالی که کلینتون با اختلاف فاحش پیش بود، رئیس اف‌بی‌آی، جیمز کومی اعلام کرد که پرونده ایمیل‌های او به دلیل کشف ایمیل‌های جدید دوباره در دست بررسی است. این موضوع به کاهش فاصله بین این دو نامزد ریاست‌جمهوری انجامید که از آن با عنوان «اثر کومی» نام می‌برند.

دونالد ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی خود تأکید می‌کرد که هیلاری کلینتون نماینده وضع موجود و نماد سیاست فاسد در واشنگتن است. او خود را نسبت به سیاست جریان غالب در واشنگتن «خارجی» معرفی کرد.

دونالد ترامپ محورهای اصلی کارزار انتخاباتی خود را بر مبارزه با مهاجرت غیرقانونی و کشیدن دیوار در مرز مکزیک، بازگرداندن صنایع سنتی زغال‌سنگ و حفاری نفت و خروج از توافقنامه‌های محیط‌زیستی، لغو «اوباماکر» یا بیمه خدمات درمانی عمومی اوباما، مقررات‌زدایی و کاهش شدید مالیات، لغو معاهده‌های تجاری بین‌المللی یا مذاکره مجدد بر سر آن‌ها، همکاری با روسیه در مسائل بین‌المللی به‌خصوص جنگ سوریه، کاهش سهم آمریکا در ناتو و کاهش مداخله‌گری نظامی آمریکا در دیگر کشورهای دنیا قرار داده‌ بود.

او در حالی رئیس‌جمهوری بعدی آمریکا می‌شود که ماه‌ها تحت شدیدترین انتقادها بود. او در طول کارزار انتخاباتی خود از ادبیاتی استفاده کرد که باز نگاه بسیاری «توهین‌آمیز» و «تبعیض‌آمیز» به نظر می‌آمد و چندین زن او را به آزار جنسی متهم کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • رامین

    ایرانیها نمیدونم چرا جوگیر شدن و خوشحال. این آقا ی ترامپ که از مهاجر بدش میاد و شما که مهاجر هستید از چی خوشحالید؟

  • مجید

    صبح بخیر آمریکا از میشیگان تا تگزاس از آلاسکا تا فلوریدا

  • Omid

    درود بر دونالد ترامپ،،این ابرمرد آمریکایی که دوباره ابهت و قدرت را به آمریکا بازخواهد گرداند،،به امید آمدن شاهزاده رضا پهلوی در ایران بزودی

  • مهمان

    این بانگ آزادیست کز باختران خیزد. فریاد انسانهاست کز نای جان خیزد.اعلام طوفانهاست کز هر کران خیزد