ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نمایش آثار موزه هنرهای معاصر تهران در برلین به تعویق افتاد

نمایش آثار ارزشمند جمع‌آوری‌شده در موزه هنرهای معاصر تهران در شهر برلین آلمان به تعویق افتاد. دلیل آن تغییرات در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران عنوان شده است.

نمایش آثار ارزشمند جمع‌آوری‌شده در موزه هنرهای معاصر تهران در شهر برلین آلمان به تعویق افتاد. دلیل آن تغییرات در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران عنوان شده است.

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، بنیاد «میراث فرهنگی پروس» در آلمان که مسئول برگزاری این نمایشگاه است، چهارشنبه ۹ نوامبر / ۱۹ آبان اعلام کرد که تغییرات اخیر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران منجر به تأخیر در برگزاری این نمایشگاه شد.

قرار بود نمایشگاه آثار موزه هنرهای معاصر تهران در برلین ۴ دسامبر / ۱۴ آذر آغاز به‌کار کند اما با اعلام بنیاد «میراث فرهنگی پروس» در این تاریخ برگزار نخواهد شد. با این حال انتظار می‌رود این نمایشگاه در ماه دسامبر در «گالری عکس» برلین (Gemäldegalerie) که یکی از گالری‌های موزه ملی برلین است، برگزار شود.

منظور از تغییرات در وزارت ارشاد اسلامی استعفای علی جنتی، وزیر ارشاد است که ۲۸ مهر از سمت خود کناره‌گیری کرد و رضا صالحی امیری با کسب رأی اعتماد مجلس جایگزین او شد.

«میراث فرهنگی پروس» ۲۱ اکتبر / ۲۹ مهرماه سال گذشته خبر داده بود که این بنیاد و موزه هنرهای معاصر تهران به توافق رسیده‌اند تا آثار هنری این موزه در برلین نمایش داده شوند.

توافق بر سر نمایش آثار هنرهای معاصر تهران در آلمان زمانی صورت گرفت که فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه آلمان در مهرماه سال گذشته به ایران سفر کرد و میانجی شد تا آثار ارزشمند گردآوری‌شده در این موزه در برلین نیز به‌نمایش گذاشته شوند.

مجید ملانوروزی، مدیر موزه هنرهای معاصر و نماینده بنیاد «میراث فرهنگی پروس» بر سر ارسال آثار هنری به برلین توافق کردند.

موزه هنرهای معاصر تهران گنجینه‌ای از بزرگ‌ترین مجموعه‌های هنر مدرن معاصر در خارج از اروپا و آمریکا را گردآوری کرده است. این موزه به کوشش فرح پهلوی، همسر محمدرضا پهلوی، آخرین پادشاه ایران در سال ۱۹۷۰ میلادی راه‌اندازی شد و در سال ۱۹۷۷ گشایش یافت.

در این موزه آثار مهمی از امپرسیونیسم تا پاپ آرت وجود دارد. آثاری از هنرمندان مطرحی همچون رنوار، مونه، ون گوگ، پیکاسو و همچنین ماکس ارنست، آلبرتو جاکومتی، جکسون پولاک، روی لیختن‌اشتاین و اندی وارهول در این موزه جمع‌آوری شده است که ارزش آن‌ها تا ۲/۵ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

با انقلاب ۱۹۷۹ و برقراری جمهوری اسلامی آزادی هنری محدود شد و این آثار تا مدت‌ها اجازه نمایش و حتی فروش نداشتند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرش

    ظاهرن از طرف مجلس هم بازرسی هایی پیشبینی شده