ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت لایحه اصلاح قانون کار را پس نمی‌گیرد

دولت حسن روحانی اعتراض کارگران به اصلاح قانون کار و ادغام تامین اجتماعی را نادیده گرفته است. قائم مقام وزیر کار می‌گوید که قرار نیست لایحه به دولت بازگردانده شود.

اعتراض‌ تشکل‌های کارگری به لایحه اصلاح قانون کار ادامه دارد. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید که دولت این لایحه را پس نخواهد گرفت.

در ادامه اعتراض تشکل‌های کارگری به لایحه اصلاح قانون کار و طرح ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی در ساختار وزارت بهداشت و درمان، خبرگزاری کار ایران، ایلنا، چهارشنبه ۱۹ آبان از مخالفت کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان کرمان با این لایحه خبر داد.

این تشکل کارگری لایحه اصلاح قانون کار را علیه منافع کارگران دانسته و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواسته است که «دولت را مکلف نمایند تا بدون وقفه نسبت به بازپس‌گیری لایحه اقدام کند.»

علی‌اصغر بیات رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی ایران هم در واکنش به طرح ادغام منابع صندوق درمان تامین اجتماعی در سازمان بیمه طرح تحول سلامت از مجلس خواست که «تا نارضایتی ها عمیق‌تر نشده، هرچه سریع‌تر طرح ادغام را از دستور کار خارج کنند.»

او این طرح را «تاراج حق و حقوق» بازنشستگان و کارگران خواند و افزود: «هیچ نهادی چه در دولت و چه خارج از دولت، حق تعرض به اموال کارگران و بازنشستگان را ندارد.»

در همین رابطه دو عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفته‌اند که با تصویب لایحه اصلاح قانون کار در مجلس مخالفت خواهند کرد.

سهیلا جلودار‌زاده نماینده تهران در مجلس تصویب محتوای این لایحه را موجب «نابودی روابط کار» دانست و گفت: «به هیچ وجه به نفع دولت نیست که این لایحه به این شکل تصویب شود.»

علی کاظمی باباحیدر یکی دیگر از عضای فراکسیون کارگری مجلس، لایحه ارسال شده از سوی دولت را خلاف قانون برنامه پنجم توسعه خوانده است.

او عنوان کرد لایحه‌ای که نقض کننده حقوق کارگران باشد به رسمیت شناخته نمی‌شود و افزود که اعضای این فراکسیون از کمیسیون اجتماعی مجلس خواسته‌اند «برای جلوگیری از نقض حقوق بنیادین کاراز تشکل های کارگری و کارفرمایی برای حضور در جلسات دعوت کنند».

به رغم افزایش اعتراض‌ فعالان و تشکل‌های کارگری به لایحه اصلاح قانون کار و طرح ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی، ابوالحسن فیروزآبادی قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران به ایلنا گفت: «قرار نیست لایحه ارسالی دولت از مجلس بازگردانده شود».

او با اعلام اینکه بررسی این لایحه در مجلس ادامه خواهد یافت، در واکنش به درخواست کارگران مبنی بر توقف بررسی لایحه اصلاح قانون کار، از کارگران خواست که «نگران نباشند».

پیش از این نیز تعدادی از تشکل‌های کارگری ایران از مجلس و دولت خواسته‌اند که بررسی این لایحه را متوقف کند. خانه کارگر تهران و کانون هماهنگی شورا‌های اسلامی کار نیز اعلام کرده است که ۲۵ آبان در اعتراض به اصلاح قانون کار و طرح ادغام تامین اجتماعی در طرح تحول سلامت تجمع اعتراضی برگزار خواهد کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.