ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

راشد غنوشی، رهبر تبعیدی حزب نهضت وارد تونس شد

<p>&nbsp;راشد غنوشی، رهبر تبعیدی حزب &nbsp;اسلامی &laquo;نهضت&raquo; تونس، امروز شنبه پس از بیست سال &nbsp;به تونس بازگشت.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری&zwnj;ها &nbsp;رهبر حزب اسلام&zwnj;گرای تونس در میان استقبال هزاران نفر از هوادارانش وارد فرودگاه تونس شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>راشد غنوشی اعلام کرده که به دنبال نامزدی برای پست ریاست جمهوری نیست و فقط خواستار ادامه فعالیت حزب نهضت &nbsp;و ثبت رسمی آن است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>حکومت زین العابدین بن علی حزب نهضت را غیر قانونی اعلام کرده بود و از فعالیت این حزب ممانعت می&zwnj;کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>این فعال سیاسی تونسی از سال ۱۹۸۹ مجبور به ترک تونس شده و در لندن اقامت داشت.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری رویترز وی اعلام کرده&zwnj;است که حزب نهضت برقراری یک سیستم دمکراتیک را در دستور کار خوذ قرارخواهد داد.</p> <p>&nbsp;&nbsp; &nbsp;</p> <p>بازگشت این رهبر حزب اسلام&zwnj;گرای نهضت برخی نگرانی&zwnj;ها در رابطه با قدرت گرفتن &laquo;بنیادگرایی اسلامی&raquo; در تونس را دامن زده&zwnj;است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>گزارش&zwnj;های رسیده از تونس نشان می&zwnj;دهد که در هنگام استقبال از راشد غنوشی در فرودگاه تونس شعارهایی همچون &laquo;نه به اسلام&zwnj;گرایی، نه به حکومت روحانیان، نه به شریعت و نه به حماقت&raquo;نیز به گوش می&zwnj;رسید.</p> <p>&nbsp;</p> <p>برخی حامیان حزب نهضت نیز &nbsp;با پلاکاردهایی در حمایت از &laquo;اسلام میانه&zwnj;رو&raquo; به استقبال رهبر این حزب رفته بودند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>زین العابدین بن علی، رییس جمهوری جمعه ۲۴ دی ماه در پی اعتراضات گسترده مردم این کشور از سمت خود کنار رفت و به کشور عربستان سعودی فرار کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>ناآرامی&zwnj;های اخیر تونس از یک ماه گذشته اعتراض مردم به بیکاری گسترده، فساد دولتی و افزایش قیمت مواد خوراکی آغاز شده بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>پس از فرار زین&zwnj;العابدین بن علی، رییس جمهوری تونس، &nbsp;فواد المبزع، رئیس پارلمان این کشور روز ۲۵ دی ماه جاری به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور سوگند یاد کرد و قرار است انتخابات ظرف کمتر از ۶۰ روز برگزار شود.</p> <p>&nbsp;</p>

 راشد غنوشی، رهبر تبعیدی حزب  اسلامی «نهضت» تونس، امروز شنبه پس از بیست سال  به تونس بازگشت.

به گزارش خبرگزاری‌ها  رهبر حزب اسلام‌گرای تونس در میان استقبال هزاران نفر از هوادارانش وارد فرودگاه تونس شد.

راشد غنوشی اعلام کرده که به دنبال نامزدی برای پست ریاست جمهوری نیست و فقط خواستار ادامه فعالیت حزب نهضت  و ثبت رسمی آن است.

حکومت زین العابدین بن علی حزب نهضت را غیر قانونی اعلام کرده بود و از فعالیت این حزب ممانعت می‌کرد.

این فعال سیاسی تونسی از سال ۱۹۸۹ مجبور به ترک تونس شده و در لندن اقامت داشت. 

به گزارش خبرگزاری رویترز وی اعلام کرده‌است که حزب نهضت برقراری یک سیستم دمکراتیک را در دستور کار خوذ قرارخواهد داد.

بازگشت این رهبر حزب اسلام‌گرای نهضت برخی نگرانی‌ها در رابطه با قدرت گرفتن «بنیادگرایی اسلامی» در تونس را دامن زده‌است.

گزارش‌های رسیده از تونس نشان می‌دهد که در هنگام استقبال از راشد غنوشی در فرودگاه تونس شعارهایی همچون «نه به اسلام‌گرایی، نه به حکومت روحانیان، نه به شریعت و نه به حماقت»نیز به گوش می‌رسید.

برخی حامیان حزب نهضت نیز  با پلاکاردهایی در حمایت از «اسلام میانه‌رو» به استقبال رهبر این حزب رفته بودند.

زین العابدین بن علی، رییس جمهوری جمعه ۲۴ دی ماه در پی اعتراضات گسترده مردم این کشور از سمت خود کنار رفت و به کشور عربستان سعودی فرار کرد.

ناآرامی‌های اخیر تونس از یک ماه گذشته اعتراض مردم به بیکاری گسترده، فساد دولتی و افزایش قیمت مواد خوراکی آغاز شده بود.

پس از فرار زین‌العابدین بن علی، رییس جمهوری تونس،  فواد المبزع، رئیس پارلمان این کشور روز ۲۵ دی ماه جاری به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور سوگند یاد کرد و قرار است انتخابات ظرف کمتر از ۶۰ روز برگزار شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.