ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معترضان به نتیجه انتخابات آمریکا به خیابان آمدند

بعد از ظهر چهارشنبه ۸ نوامبر (۱۹ آبان) صدها نفر از تظاهرکنندگان معترض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به خیابان‌های کلان‌شهرهای این کشور آمدند.

بعد از ظهر چهارشنبه ۹ نوامبر (۱۹ آبان) صدها نفر از تظاهرکنندگان معترض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به خیابان‌های کلان‌شهرهای این کشور آمدند.

تظاهرات مخالفان دونالد ترامپ در نیویورک

در نیویورک، هزاران تن از معترضان در خیابان‌های جزیره منهتن و مقابل برج ترامپ جمع شدند و شعار دادند. در حالی که صدها تن دیگر در محله‌های دیگر نیویورک و در پارک «یونیون سکور» و میدان «کلمبوس» جمع شده بودند و شعار می‌داند: «او رئیس‌جمهور من نیست.»

اکثر راهپیمایی در سراسر ایالات متحده در اعتراض به پیروزی نامزد جمهوری‌خواهان دونالد ترامپ بود. اما در برخی از شهرها حامیان ترامپ هم تجمع کردند و جشن گرفتند.

در مرکز شهر شیکاگو، صدها نفر مقابل هتل ترامپ جمع شدند و بیشتر شعارها معطوف به «نژاد پرستی» چهل‌وپنجمین رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا بود: «نه به ترامپ، نه به نژاد پرستی.»

در بوستون نزدیک به ۱۰۰۰ نفر از تظاهرکنندگان فریاد می‌زدند: «برای پیشرو بودن بجنگید».

آدریانا ریزو، ۲۲ ساله در حالی که پلاکاردی بر دستش بود که بر آن نوشته شده بود «تا دیر نشده، حق و حقوق خود را استفاده کنید» به رویترز گفت: «از آنچه که در این کشور اتفاق افتاده وحشت زده هستم.»

به گفته پلیس تگزاس، ۴۰۰ نفر هم در شهر آستین این ایالت در اعتراض به انتخاب شدن ترامپ تظاهرات کردند.

صدها نفر نیز در فیلادلفیا و بوستون جمع شدند. تظاهرات‌های مشابهی هم در سان فرانسیسکو، لس آنجلس و اوکلند، در جریان است.

در اوکلند، تظاهرکنندگان خشمگین پنجره‌های چند بانک و مغازه را شکستند و سطل زباله‌ها را آتش زدند.

در اورگان هم معترضان چند خیابان در مرکز شهر پورتلند را مسدود کردند.

تظاهرات مخالفان دونالد ترامپ در نیویورک

در بیشتر تظاهرات‌ها یک شعار تکرار می‌شد: «او رئیس‌جمهور من نیست.» شعاری که تبدیل به هشتگی توئیتری شده و تا کنون بیش از پانصدهزار بار تکرار شده است.

دانشگاه برکلی کالیفرنیا از لحظه انتخاب ترامپ تا روز بعد از انتخابات نا آرام است. دانشجویان در مکان‌های عمومی جمع شده‌اند و شعار می‌دهند. پلیس برکلی می‌گوید تعداد دانشجویان معترض ۱۵۰۰ نفر است.

دانش آموزان دبیرستانی نیز در شهرهای سیاتل، لس آنجلس، برکلی، اوکلند، ریچموند و فینکس به تجمع‌های اعتراضی پیوسته‌اند.

در لس آنجلس حدود ۳۰۰ دانش آموز آمریکای لاتینی تبار، کلاس‌ها را ترک کردند و به مقابل تالار شهرداری رفتند و به زبان اسپانیایی علیه نژادپرستی شعار دادند. در سن‌دیگو، ۵۰۰ دانشجو در سراسر محوطه دانشگاه خود راهپیمایی کردند.

بیرون کاخ سفید، حامیان ترامپ همچنان مشغول شادی برای پیروزی انتخاباتی او هستند؛ جشنی که از اولین ساعت‌های صبح روز ۹ نوامبر ادامه دارد.

این تظاهرات‌ها نشان‌دهنده شکاف عمیقی در جامعه مدنی آمریکا بر سر یک مبارزه انتخاباتی طولانی است که هرکدام از دو حزب اصلی از ارزش‌های متفاوتی دفاع می‌کردند. قطبی شدن جامعه آمریکا در امتداد مرزهای سیاست‌های اقتصادی و قسمت کردن منابع با اقلیت‌های نژادی، مذهبی، قومی و جنسی موضوعی ادامه‌دار در تمام دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ خواهد بود با اینکه او خود را در سخنرانی پیروزی‌اش رئیس‌جمهور همه آمریکا خواند.

تظاهرات نیویورک را زنده ببینید:

در همین زمینه:

https://www.radiozamaneh.com/307314
https://www.radiozamaneh.com/307400
https://www.radiozamaneh.com/307398

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آسیب پذیر

    وقتی کشوری ولی مطلقه فقیه مسلمین جهان و سپاه پاسداران و بسیج و گارد نیروی انتظامی نداشته باشد همین میشود! شورای نگهبان هم ندارند ! این که کاری ندارد ! مردم را به گلوله ببندند بعضی را هم ببرند کهریزک خودشان ، سران فتنه را بی محاکمه زندانی کنند، عده ای را زیر شکنجه وادار به اعتراف و توبه در تلویزیون کنند ، بقول آقای جنتی چند نفر را هم اعدام کنند کارها درست می شود ! اینکه می‌گویند الگوی جمهوری اسلامی برای همه جهان خوب است پس برای چیست ؟

  • میهمان

    فردا پسفردا کلینتون و ترامپ با هم دیداری دوستانه خواهند داشت و همه چی ختم به خیر میشه. هیلاری کلینتون تا الان هم پیروزی خوبی داشته. او آرای بیشتری نسبت به ترامپ دارد و در واقع محبوبنر از ترامپ است گرچه این محبوبت را بیش از هر چیز مدیون رای بالایش در شهرهای بزرگ است. مثلا در ایالت دموکرات نیویورک که کلینتون پیروز شده ترامپ در بیش از ۷۰ درصد شهرهای (county) آن اکثزیت را به دست آورده. ممکنه نتیجه این انتخابات غیر منتظره باشد ولی خیلی درسها ونکته ها برای جامعه آمریکایی دارد که این مهمتر از پیروزی این کاندیدا یا آن کاندیداست

  • Farid

    اعتراض به صحت انتخابات و خواست اکثریت ؟! عملکرد ضعیف اوباما و بی عملی او کاری کرد تا ترامپ شانس اول شود....