ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عفو بین‌الملل: ارتش عراق غیرنظامیان را می‌کُشد

سازمان عفو بین‌الملل می‌گوید ارتش عراق همچون زمان آزادسازی شهر فلوجه این بار نیز در حمله به موصل برای بازپس‌گیری این شهر از داعش، غیرنظامیان را شکنجه می‌کند و به قتل می‌رساند.

بر اساس اطلاعات سازمان عفو بین‌الملل ارتش عراق در حمله به موصل، دژ گروه «دولت اسلامی» (داعش) غیرنظامیان را شکنجه می‌کند و می‌کُشد.

نیروهای ارتش عراق در حمله به موصل

عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای تازه‌ای که منتشر کرده آورده است، مردان مسلح در لباس پلیس دست‌کم شش نفر را به ضرب گلوله کشته‌اند که برخی از آن‌ها قبل از مرگ مورد آزار نیز قرار گرفته بودند.

بنا به این گزارش در روستاهای جنوبی موصل گروهی از ساکنان غیرنظامی به‌دست نظامیان عراق کشته شده‌اند. قربانیان قبل از مرگ با کابل و قنداق تفنگ مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند.

نیروهای امنیتی عراق این افراد را متهم به رابطه با داعش کرده بودند.

عفو بین‌الملل تأکید کرده است که اعدام‌های به این شکل برخلاف قوانین بین‌المللی است.

این رویداد حول و حوش ۲۱ اکتبر / ۳۰ مهر رخ داده است.

وزارت کشور عراق تاکنون واکنشی به این گزارش نشان نداده است.

سازمان عفو بین‌الملل همین اتهامات را در ماه مه، در جریان حمله برای آزادسازی شهر فلوجه از دست داعش نیز به ارتش عراق زده بود.

حمله برای بازپس‌گیری موصل از دست داعش ۱۷ اکتبر / ۲۶ مهر آغاز شد. در این حمله هزاران سرباز عراقی و پیشمرگه‌های کرد در شمال، شرق و غرب موصل شرکت دارند. آن‌ها از سوی جنگنده‌های ائتلاف جهانی به‌رهبری آمریکا پشتیبانی هوایی می‌شوند. در غرب موصل شبه‌نظامیان شیعه مورد حمایت ایران تلاش می‌کنند تا راه ارتباطی داعش به سوریه را قطع کنند.

به گزارش سازمان ملل، غیرنظامیان گریخته از موصل شهادت داده‌اند که در حمله به موصل داعش در نقاط مختلف این شهر از غیرنظامیان به‌عنوان سپردفاعی استفاده کرده است. داعش در ماه ژوئن ۲۰۱۴ موصل را به تصرف خود در آورد.

در حال حاضر همچنان ساکنان بیشتری از موصل این شهر را ترک می‌کنند. سازمان جهانی مهاجرت می‌گوید در سه هفته اخیر ۴۱ هزار و ۹۸۸ پناهجو شمارش شده‌اند.

سازمان‌های امدادگر از آغاز حمله به موصل هشدار داده بودند که با این حمله امکان دارد بیش از یک میلیون نفر از این شهر بگریزند.

به‌گفته «آکسفام»، بنیاد بین‌المللی برای ریشه‌کن کردن فقر، گرسنگی و بی‌عدالتی، در روزهای اخیر شمار پناهجویانی که از موصل گریخته‌اند سه برابر شده است.

«آکسفام» می‌گوید از هفته گذشته دست‌کم سه هزار و ۳۶۲ خانواده از موصل گریخته‌اند، بسیاری از اردوگاه‌های پناهندگی پُر شده‌اند و در این اردوگاه‌ها کمبود سرپناه، وسایل حرارتی و آب آشامیدنی وجود دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    شبه‌نظامیان شیعه مورد حمایت ایران تلاش می‌کنند تا راه ارتباطی به سوریه را جهت کمک به حزب اله تصرف کنند.