ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برای دومین شب متوالی؛ معترضان به انتخاب ترامپ تجمع کردند

اعتراضات علیه انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهوری آمریکا، برای دومین شب متوالی در چندین شهر این کشور ادامه پیدا کرده اما از جمعیت معترضان کاسته شده است.

اعتراضات علیه انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهوری آمریکا، برای دومین شب متوالی در چندین شهر این کشور ادامه  پیدا کرده اما از جمعیت معترضان کاسته شده است.

اغلب معترضان جوانانی هستند که می‌گویند ریاست جمهوری ترامپ بر تبعیض جنسیتی و نژادی خواهد افزود.

در پورتلند پلیس اعلام کرده که معترضان دست به آشوبگری زده‌اند و رفتارهای تهاجمی و خشن داشته‌اند.

در مقابل، ترامپ در توییتر نوشته که این اعتراض‌ها بسیار غیرمنصفانه است.

او پیش‌تر با باراک اوباما در کاخ سفید دیدار کرده و او را مردی خوب توصیف کرده بود.

بی بی سی گزارش داده که به رغم این دیدار، ترامپ قصد دارد بخش زیادی از میراث اوباما را از میان ببرد. از جمله خدمات مراقبتی درمانی اوباما را که از طربق آن آمریکایی‌های بیشتری تحت پوشش خدمات بیمه قرار می‌گرفتند.

معترضان شب گذشته در شهرهای گوناگون آمریکا تجمع کرده بودند.

پلیس پوتلند گفته که این اعتراض‌ها همراه به خشونت بوده و شیشه مغازه‌ها شکسته شده و برخی از معترضان مسلح بوده آند. در شهرهای دیگر موردی از خشونت گزارش نشده است.

در مینه پولیس، معترضان یکی از بزرگراه‌ها را مسدود کرده‌اند. در فیلادلفیا معترضان در نزدیک تالار شهر جمع شده‌اند و پلاکاردهایی داشته‌اند که روی آن شعارهایی مثل «او رییس جمهور ما نیست»، «ترنس‌ها علیه ترامپ« و «آمریکا را برای همه امن کنید» نوشته شده بود.

در بالتیمور، بنا بر اعلام پلیس، جمعیتی حدود ۶۰۰ نفر در شهر راهپیمایی کردند و ترافیک را بند آوردند. در سان فرانسیسکو دانش‌آموزان دبیرستانی بنرهای رنگین کمانی و پرچم مکزیک را بلند کردند.

جمعیت کوچکی هم در خارج برج ترامپ در شیکاگو جمع شدند. روز قبل در مرکز همین شهر، هزاران نفر راهپیمایی کرده بودند. برخی از عابران آنها را تشویق می‌کردند اما برخی از جمله یک راننده تاکسی به آنها گفته بودند که باید ساکت شوند و دموکراسی را بپذیرند.

همچنین در نیویورک معترضان برای دومین شب متوالی در مقابل برج ترامپ تجمع کردند.

ترامپ در توییت خود آنها را «معترضان حرفه‌ای« توصیف کرده که از سوی رسانه‌ها تحریک شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.