ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«دولت با کارگران صادق نیست»

اعتراض کارگران به لایحه اصلاح قانون کار ادامه دارد. دولت هر روز موضع تازه‌ای می‌گیرد. وزیر کار می‌گوید که امکان بازگشت لایحه وجود دارد. یک فعال کارگری اما دولت را ناصادق می‌داند.

به دنبال اعتراض تشکل‌های کارگری به لایحه اصلاح قانون کار، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آمادگی این وزارت‌خانه برای پس گرفتن لایحه خبر داد. یک فعال کارگری رفتار دولت با کارگران را «ناصادقانه» خواند.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران ارسال لایحه اصلاح قانون کار به مجلس را مربوط به دولت قبل دانست.

او شامگاه پنجشنبه ۲۰ آبان گفت که «لایحه اصلاحیه قانون کار در دولت دهم به مجلس رفت و دولت اصلاحیه ای را به مجلس نفرستاد».

لایحه اصلاح قانون کار تیر امسال برای دومین بار از سوی دولت یازدهم به مجلس شورای اسلامی ارائه شد. این لایحه یک بار نیز در دولت محمود احمدی‌نژاد به مجلس ارائه و در پی مخالفت نمایندگان به دولت بازگردانده شد.

ربیعی وعده کرد که در « اگر تمام تشکل‌های کارگری به این اجماع ونتیجه برسند که لایحه به دولت باز گردد»، دولت از بازگرداندن اصلاحیه قانون کار دفاع می‌کند.

وزیر کار در حالی خواست کارگران را شرط بازگرداندن لایحه اصلاح قانون کار اعلام کرده که این لایحه از ابتدای ارائه به مجلس با انتقاد تشکل‌ها و فعالان کارگری روبرو شده است.

بسیاری از تشکل‌های کارگری با صدور بیانیه‌ای جداگانه‌ای از دولت و مجلس شورای اسلامی خواسته‌اند که این لایحه را از دستور کار خارج کند.

ابوالحسن فیروزآبادی قائم مقام وزیر کار چهارشنبه ۱۹ آبان اعلام کرد که بازگرداندن لایحه اصلاح قانون کار به دولت مطرح نیست. او گفته بود که بررسی این لایحه در مجلس شورای اسلامی ادامه خواهد یافت.

وزیر کار همچنین از مخالفت دولت با طرح ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی در طرح تحول سلامت خبر داد و گفت این طرح «عادلانه نیست».

ربیعی گفت که در صورت تجمیع بیمه‌ها «ممکن است که دولت مانند بسیاری از بخش ها پول کارگران را با تاخیر پرداخت کند».

او از کارگران خواست که «نگران نباشند، زیرا با شرایط کنونی این موضوع امکان پذیر نیست».

دولت و مجلس وقت‌کُشی می‌کنند

در پیوند با همین مسئله علی اصلانی عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار  جمعه ۲۱ آبان به خبرگزاری کار ایران، ایلنا، گفت که «رفتار دولت و مجلس با کارگران صادقانه نبوده است».

اصلانی دولت و مجلس را به «وقت‌کشی» و «انداختن توپ به زمین دولت قبل» متهم کرد و افزود: « مسئولان وزارت کار در این مدت با وقت کشی و انداختن توپ به زمین دولت قبل سعی کردند لایحه اصلاح قانون کار را در مجلس نگه دارند.»

او قانون کار را «خط قرمز کارگران» خواند و گفت که « دولت از خط قرمزهای جامعه کارگری عدول کرده است».

عضو هیئت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار رفتار دولت در برخورد با خواست‌های جامعه کارگری را «غیرقانونی و به دور از منطق» دانست و گفت که این رویه «کارگران را وا می‌دارد تا از راه‌های دیگر حقوق صنفی خود را پیگیری کنند».

او برگزاری «تجمعات  صنفی» را از اصلی‌ترین راه‌هایی برشمرد که جامعه کارگری برای احقاق حقوق خود « به جد پیگیر آن است».

پیش از این نیز تعدادی از تشکل‌های کارگری با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده‌اند که ۲۵ آبان در اعتراض به لایحه اصلاح قانون کار و طرح ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی در وزارت بهداشت و درمان در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع خواهند کرد.

کارگران از مجلس شورای اسلامی خواسته‌اند که بررسی این دو موضوع را از دستور کار خارج کند و لایحه را به دولت بازگرداند.

در همین زمینه

دولت لایحه اصلاح قانون کار را پس نمی‌گیرد

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.