ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سقوط تیراژ کتاب ناشران معروف ایرانی

با تشدید بحران اقتصادی، تیراژ کتاب در ایران حتی بین ناشران معروف سقوط کرده‌است.

با تشدید بحران اقتصادی، تیراژ کتاب در ایران حتی بین ناشران معروف سقوط کرده‌است.

تیراژ کتاب ناشران معروف، زیر ۵۰۰ نسخه

قاسم یاحسینی، نویسنده ادبیات جنگ جمعه ۲۱ آبان‌ماه در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران گفت که تیراژ کتاب «سقوط آزاد» کرده‌است. به گفته او، بحران اقتصادی به خارج‌شدن کتاب از سبد خرید خانوار انجامیده است.

یاحسینی تیراژ کنونی ناشران معروف در بازار کتاب ایران را بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ نسخه عنوان کرد. این تعداد به باور او برای ایران با ۸۰ میلیون نفر جمعیت بسیار ناچیز است. او در این زمینه از «فسادهای پنهان و آشکار حوزه نشر» انتقاد کرد.

تیراژ کتاب از سه هزار جلد در دهه‌های ۵۰ و حتی ۶۰ هجری شمسی به کمتر از ۵۰۰ عدد در سال‌های اخیر رسیده است. چندی پیش نیز رسانه‌های ایران از انتشار کتابی خبر دادند که تیراژ آن تنها ۲۰ جلد بوده است. ناشران معروف عموماً با تیراژ حداقل ۵۰۰ نسخه به انتشار کتاب‌هایشان می‌پرداختند.

یاحسینی در ادامه گفت‌و‌گو اشاره کرد که تیراژ بسیار پایین کتاب در عین حال امکان بدل‌شدن نویسندگی به یک حرفه را از بین برده‌است. او تأکید کرد که هر نویسنده‌ای باید برای گذران زندگی به انجام شغل‌های دیگر مشغول باشد و خواستار تشکیل اتحادیه خاص نویسندگان برای پیگیری حقوق صنفی آنها شد.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • عبدالرضا

    نتیجه حکومت اسلامی بعد از 37 سال توسعه جهل و فقر و جنایت و قبرپرستی بیش از این نمیشود من خودم کتابی که سال 90 خریده بودم 9500 الان یا گیر نمیاد اگرم گیر بیاد دیدم قیمت 33000 تومان پشت جلد زدند دیگر امکان خرید کتاب نیز از مردم گرفته شد اینقدر بیسواد اند حتی بلد نیستند کاغذ تولید کنند اونوقت دم از مدیریت جهانی و نجات دنیا با ولایت وقیح میزنند