ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال لغو فروش بوئینگ به ایران

مجلس نمایندگان آمریکا هفته آینده برای توقف فروش بوئینگ به ایران به بحث خواهند نشست. جمهوری‌خواهان استدلال می‌کنند که ایران با استفاده از بوئینگ می‌تواند «تروریست‌ها» را در خاورمیانه جابه‌جا کند.

مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا به دنبال توقف فروش هواپیماهای مسافربری بوئینگ به ایران است.

خزانه‌داری آمریکا فروش بوئینگ به ایران را تأیید کرده‌است

کوین مک‌کارتی، رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا جمعه ۱۱ نوامبر/۲۱ آبان گفت که هفته آینده نمایندگان برای توقف فروش بوئینگ به ایران به بحث خواهند نشست.

موضوع اصلی به فروش برنامه‌ریزی‌شده هواپیماهای مسافربری به ایران به ارزش ۱۷ میلیارد دلار در یک دهه آینده بازمی‌گردد. این معامله پس از توافق هسته‌ای ایران با کشورهای ۱+۵ و از سوی دولت اوباما ممکن شد. کنگره آمریکا که مجلس نمایندگان بخشی از آن است، پیشتر هم مخالفت خود را اعلام کرده‌بود.

جمهوری‌خواهان استدلال می‌کنند که دولت ایران با استفاده از بوئینگ می‌تواند به جابجایی «تروریست‌ها» در خاورمیانه دست بزند. رئیس کمیسیون مالی مجلس نمایندگان نیز گفته است که «طرح توقف فروش بوئینگ برای اطمینان از این امر است که هواپیماهای ساخت آمریکا هرگز برای پایان‌دادن به جان آمریکایی‌ها یا متحدانش به کار نرود».

اواخر ماه سپتامبر سال جاری خزانه‌داری آمریکا فروش بوئینگ به ایران را تأیید کرد. در توافقنامه ایران و آمریکا برای فروش بوئینگ تأکید شده‌است که استفاده از این بوئینگ‌ها محدود به اهداف تجاری باقی می‌ماند.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.