ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیشروی ارتش همزمان با تشدید خشونت داعش در موصل

نیروهای ارتش عراق تا کنون توانسته‌اند ۱۰ محله از ۵۶ محله موصل را آزاد کنند. پیشروی‌های آنها عمدتاً در جبهه شرقی صورت گرفته‌است. همزمان داعش ۴۰ غیرنظامی را در یک روز اعدام کرد.

نیروهای ویژه ارتش عراق در حالی موفق به پیشروی بیشتر در شهر موصل شدند که گزارش گروه‌های حقوق بشری از تشدید خشونت‌های گروه «دولت اسلامی» (داعش) علیه ساکنان این شهر خبر می‌دهند.

خودروهای ارتش عراق در حال ورود به شرق موصل - عکس: AFP

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، نیروهای ویژه عراقی جمعه ۱۱ نوامبر/۲۱ آبان توانستند به محله قادسیه الثانیه و البکر در ساحل جنوبی رود دجله وارد شوند. این پیشروی‌ها از جبهه شرقی موصل صورت پذیرفت.

نیروهای ارتش عراق تا کنون توانسته‌اند ۱۰ محله از ۵۶ محله موصل را آزاد کنند. پیشروی‌های آنها عمدتاً در جبهه شرقی صورت گرفته‌است. سخنگویان ارتش عراق از برنامه‌ریزی برای پیشروی بیشتر از جبهه جنوبی و شمالی برای فشار بیشتر بر داعش سخن گفته‌اند.

تشدید خشونت‌های داعش علیه ساکنان موصل

دفتر حقوق بشر سازمان ملل جمعه در گزارشی به تشدید اعمال خشونت‌آمیز از سوی داعش پرداخت. بنابر این گزارش، این هفته ۶۰ غیرنظامی در موصل کشته شده‌اند.

این گزارش اعلام می‌کند که چهارشنبه ۹ نوامبر داعش ۲۰ غیرنظامی را در شمال موصل به اتهام درز اطلاعات «با استفاده از گوشی‌های موبایل» اعدام کرده‌است.

روز پیش از آن، هشتم نوامبر نیز ۴۰ غیرنظامی در موصل به دلیل آنچه داعش «خیانت و همدستی» خوانده، کشته شده‌اند. این قربانیان همگی لباس‌های نارنجی به تن داشتند که روی آنها با رنگ قرمز نوشته شده‌بود: «خائنان و عوامل نیروهای امنیتی عراق».

همچنین کمیسیونر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان گزارش داد که داعش سربازان نوجوان خود را وارد نبرد موصل کرده‌است. بنا بر این گزارش، کودک‌سربازها که داعش با نام «پسران خلافت» از آنها یاد می‌کند، در منطقه شهر قدیمی موصل به کار گرفته شده‌اند و اغلب کمربندهای انفجاری بر تن دارند. این کودک‌سربازها بین ۱۰ تا ۱۴ سال سن دارند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.