ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یاشار سلطانی، افشاگر اسناد شهرداری آزاد شد

دادستانی تهران می‌گوید یاشار سلطانی با تبدیل قرار بازداشت به قرار تأمین از زندان آزاد شده است. بازداشت او ۲۷ شهریورماه امسال رخ داد، زمانی که او نتواست وثیقه ۲۰۰ میلیونی‌اش را تأمین کند.

دادستان تهران می‌گوید یاشار سلطانی، سردبیر وب‌سایت معماری‌نیوز با پایان یافتن تحقیقات مقدمانی و تبدیل قرار بازداشت به قرار تأمین از زندان آزاد شده است.

یاشار سلطانی، سردبیر و مدیر مسئول وب‌سایت معماری‌نیوز در رابطه با افشای واگذاری ارزان قیمت زمین به اعضای شورای شهر و مسئولان دیگر بازداشت شده بود

این روزنامه‌نگار پس از آن بازداشت شد که در سایت معماری‌نیوز لیست واگذاری‌های ارزان قیمت املاک و زمین‌های شهرداری تهران به اعضای شورای شهر و نزدیکانشان را منتشر کرد.

پیش‌تر عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران اعلام کرده بود که افشای اسناد به نیت همراهی با «جریانی خاص» صورت گرفته بود.

یاشار سلطانی ۱۰ شهریور با شکایت محمدباقر قالیباف، شهردار تهران و مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران به شعبه دو بازپرسی رسانه تهران احضار شده بود. اما بازداشت او ۲۷ شهریورماه امسال رخ داد، زمانی که او نتواست وثیقه ۲۰۰ میلیونی‌اش را تأمین کند.

علاوه بر این صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه نیز خواستار برخورد با «مطالب منتشر شده علیه اعضای شورای شهر تهران» شده بود.

اوایل شهریورماه امسال وب‌سایت معماری نیوز لیست و جزئیات واگذاری زمین و ملک از سوی شهرداری تهران به برخی مدیران و اعضای شورای شهر و نزدیکان آنها را منتشر کرده بود. منتقدان می‌گویند شهرداری تعدادی خانه و ملک خود را که جزء اموال عمومی است با تخفیف‌های غیر قانونی به برخی «افراد خاص» واگذار کرده است.

رقم مادی فروش و واگذاری املاک شهرداری تهران به دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

احمد توکلی رئیس «سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت» در نشستی خبری که به منظور ارائه گزارش نهایی بررسی پرونده املاک واگذاری شده در شهرداری تهران برگزار شد، اعلام کرد که تخلف شهرداری و شورای شهر تهران محرز است. اما شهردار تهران نتیجه تحقیقات «سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت» را نپذیرفت.

بازداشت یاشار سلطانی با واکنش‌های بسیاری از روزنامه‌نگاران، فعالان سیاسی و اجتماعی مواجه شد و بازتاب بسیاری در افکار عمومی و شبکه‌های اجتماعی داشت.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • واسلام

    سرهنگ ؛ حقوقدان هم شده اشکال حقوقی میگیره به تحقیق خلبان - دکتر - شهردار - سرهنگ که از قبل بود حقوقدان هم حالا شد

  • شهروند درجه سه

    عجب حکومتی است این نظام مقدس! ولایت فقیه ادامه راه انبیا ! آنها که مشغول غارت هستند، در بالاترین مقامات حکومتی جای دارند و عزیزند، از خود رهبُر گرفته تا بقیه دارودسته اش. کسانی که غارتگران و فاسدان را با سند و مدرک نشان میدهند ، زندانی و سرکوب میشوند ! هرکس هم به این رفتار حکومتی اعتراض کند بعنوان تبلیغ علیه نظام و تهدید امنیت ملی(!) مجازات میشود !