ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«نمایندگان رسمی عراق در ایران ویزای جعلی صادر می‌کنند»

تعدادی از زائران ایرانی اربعین به‌دلیل ویزای جعلی از عراق دپورت شدند. آنها همگی از طریق قانونی اقدام به اخذ ویزا کرده‌بودند. دو میلیون ایرانی در اربعین به عراق رفته‌اند.

منابع خبری در ایران می‌گویند تعدادی از زائران ایرانی اربعین به‌دلیل ویزای جعلی از عراق دپورت شدند و در مرز این کشور با ایران سرگردان هستند.

دومیلیون زائر ایرانی در اربعین به عراق می‌روند

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) شنبه ۲۲ آبان در گزارشی اختصاصی اعلام کرد که ۲۳ زائر ایرانی به دلیل جعلی‌بودن ویزایشان دپورت شده‌اند. این زائران همگی از استان زنجان و از طریق قانونی ویزای ورود به عراق را دریافت کرده‌بودند و پس از عبور بدون مشکل از مرز ایران به دلیل جعلی‌بودن ویزا دپورت شدند. این افراد اکنون در مرز ایران و عراق سرگردان هستند.

یک مقام آگاه به ایسنا گفت که این ویزاهای جعلی از «مبادی رسمی» صادر می‌شوند و نمی‌توان از شکل ظاهری آنها را تشخیص داد. به گزارش ایسنا، جعل ویزا در نمایندگی‌های رسمی دولت عراق صورت می‌گیرد.

تقاضای ویزا از سفارت عراق یا سامانه سماح، متعلق به سازمان حج و زیارت ممکن است. سازمان حج و زیارت دفترهایی را که به صدور این ویزا می‌پردازند، دفاتر غیرمجاز اعلام کرده‌است.

این دومین باری است که تعدادی از زائران ایرانی به دلیل ویزای جعلی دپورت می‌شوند. هفته گذشته نیز ۷ زائر دیگر به این سرنوشت دچار شدند. بر اساس گزارش ایسنا، زائران بازگردانده‌شده از عراق همگی از طریق سامانه سماح اقدام به درخواست ویزا کرده‌بودند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که وزارت اطلاعات ایران از کشف تعدادی شبکه جعل ویزای عراق در هفته‌های اخیر خبر داده‌بود.

در همین راستا، به گزارش خبرگزاری «میزان» حمید محمدی، معاون سازمان حج و زیارت از صدور ویزای زیارتی عراق طی ۷۲ ساعت خبر داد. محمدی گفت که میزان ثبت‌نام برای ویزا نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته‌است.

دو میلیون ایرانی در راه عراق

سردار قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی ناجا در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) شنبه ۲۲ آبان اعلام کرد که تمهیدات لازم برای سفر دو میلیون زائر ایرانی به کشور عراق در ایام اربعین در حال انجام است.

او گفت که ایران امنیت زائران دیگر کشورها را نیز تأمین و به آنها تسهیلات ارائه می‌کند.

بر اساس این گفت‌و‌گو، ۵۰ هزار تن از طریق مرزهای زمینی چزابه، شلمچه و مهران به عراق وارد می‌شوند. فرمانده مرزبانی ناجا همچنین گفت که خطری از سوی داعش مرزهای ایران و زائران اربعین را تهدید نمی‌کند.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.