ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روند خشکی دریاچه ارومیه متوقف شده است

در دو سال اخیر روند خشکی دریاچه ارومیه متوقف شده‌است. دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه وضعیت این دریاچه را در سال جاری بهتر از سال‌های گذشته ارزیابی کرد و کمبود بودجه برای رسیدگی به آن را «بهانه» دانست.

در دو سال اخیر روند خشکی دریاچه ارومیه متوقف شده‌است.

در دو سال اخیر روند خشکی دریاچه ارومیه متوقف شده‌است

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، عیسی کلانتری، دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه شنبه ۲۲ آبان‌ماه گفت که با توقف خشک‌شدن دریاچه ارومیه، برای احیای آن برنامه‌ریزی شده‌است. او در همایش «آگاه‌سازی عمومی از چالش‌های آب در حوضه دریاچه ارومیه» سخن می‌گفت.

دریاچه ارومیه بزرگترین دریاچه داخلی ایران و دومین دریاچه پهناور شور جهان است. این دریاچه در ۲۰ سال گذشته با بحران شدید کم‌آبی روبه‌رو شده و از پهنه ۵۷۰۰ کیلومتری آن، در اوایل پاییز سال گذشته تنها حدود ۱۰ درصد باقی مانده بود.

کلانتری گفت که دولت باید برای احیای دریاچه ارومیه دست به اقدام بزند و همکاری مردمی برای رسیدن به این هدف نیز در گرو تلاش دولتی است.

او همچنین اهمیت مسائل زیست‌محیطی را به اندازه مسائل سیاسی دانست و با اشاره به جدیت تهدید بی‌آبی، دلیل وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه را بی‌توجهی نسل‌های پیشین به منابع آبی دانست.

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه وضعیت این دریاچه را در سال جاری بهتر از سال‌های گذشته ارزیابی کرد و کمبود بودجه برای رسیدگی به آن را «بهانه» دانست.

هفته گذشته مسعود تجریشی، مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه گفته‌بود که برخی پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه به دلیل کمبود بودجه متوقف شده‌اند.

دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه قصد داشت از مهرماه سال جاری تا شهریور سال آینده ۴۰ سانتی‌متر به تراز آب دریاچه ارومیه بیفزاید که با مشکل مالی مواجه شده است.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.