ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زنان برای تظاهرات میلیونی در اعتراض به ترامپ برنامه‌ریزی می‌کنند

دونالد ترامپ ۲۰ ژانویه به عنوان رییس‌جمهوری آمریکا ادای سوگند می‌کند. زنان می‌خواهند بعد از این مراسم، میلیون‌ها نفر را به واشنگتن بکشانند تا علیه او تظاهرات کنند.

روز جمعه ۲۰ ژانویه قرار است دونالد ترامپ به عنوان ۴۵‌امین رییس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا ادای سوگند کند. زنان و فمینیست‌ها می‌خواهند یک روز بعد از این مراسم، میلیون‌ها نفر را به واشنگتن بکشانند تا در اعتراض به او تظاهرات کنند. برنامه‌ریزان در نظر دارند که تظاهرات را در محل بنای یادبود لینکلن آغاز کنند و خارج کاخ سفید به پایان برسانند.

فراخوان برای انجام این تظاهرات در روز ۲۱ ژانویه، از دو روز قبل روی فیس بوک قرار گرفته و برگزارکنندگان در حال باز کردن صفخات مخصوص برای هر ایالت هستند. تاکنون برای بیش از ۱۶ ایالت در شبکه‌های مجازی صفحات ویژه‌ای ایجاد شده است.

آنها می‌گویند که هدف این برنامه نشان دادن شجاعت و قدرت مخالفان در قالب یک تظاهرات آرام است. تمام زنان، ترنس‌ها، ناراضیان و فمینیست‌ها به این تظاهرات دعوت شده‌اند. برگزارکنندگان همچنین نوشته‌اند که ورود هرکس که از حقوق زنان حمایت می‌کند به این تظاهرات آزاد است.

به نقل از صفحه ویژه این فراخوان در نیویورک، این تظاهرات نمایش همبستگی شرکت‌کنندگان در زمانه‌ای است که جامعه در حال به حاشیه راندن این گروه‌ها و عادی سازی آزار جنسی به عنوان جرمی قابل بخشش است.

باب بلاند، یکی از برنامه‌ریزان این تظاهرات در نیویورک گفته که این تظاهرات اعتراضی به رفتار ترامپ با زنان، از جمله اظهارنظرهای گوناگون او درباره زنان در گذشته و در جریان رقابت‌های انتخاباتی است.

در عرض ۴۸ ساعت بیش از ۱۳۶ هزارنفر به فراخوان این تظاهرات واکنش نشان دادند و تعداد کسانی که تا این لحظه گفته‌اند در آن شرکت می کنند ۵۲ هزار نفر است.

برگزارکنندگان همچنین از علاقه‌مندان به شرکت در این تظاهرات خواسته‌اند که از حالا به فکر رزرو هتل در واشنگتن باشند. به نظر می‌دسد که هتل‌ها به دلیل برگزاری مراسم تحلیف یک روز قبل از این تظاهرات، بسیار شلوغ باشند.

به علاوه آنها گفته‌اند که این تظاهرات می‌تواند در سراسر آمریکا برگزار شود و اگر گروهی نمی‌توانند به واشنگتن سفر کنند، می‌توانند برنامه‌ مشابهی در محل سکونت خود برگزار کنند.

این فراخوان اما از سوی زنان رنگین پوست مورد انتقاد قرار گرفته است. آنها می گویند که نام «تظاهرات میلیونی زنان» قبلا از سوی فعالان زن آفریقایی-آمریکایی برای اعتراض به نادیده انگاشته‌شدن از سوی سایر فعالان زنان در سال ۱۹۹۷ در برنامه‌ای در فیلادلفیا مورد استفاده قرار گرفته بود و اکنون برگزارکنندگان این نام را دزدیده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • akbar

    ﺯﻥ ﻫﺎ ﺑﺎﻳﺪ ﻋﻜﺲ ﻫﺎﻱ ﺑﺮﻫﻨﻪ ﻫﻤﺴﺮ ﺗﺮاﻣﭗ ﺭا ﺑﺎ ﺧﻮﺩ ﺣﻤﻞ ﻛﻨﻨﺪ و ﺑﮕﻮﻳﻨﺪ ﻫﻤﺎﻥ ﻗﺪﺭ ﻛﻪ ﻫﻤﺴﺮ ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﻧﺸﺎﻥ ﺩاﺩﻥ اﻧﺪاﻣﺶ ﺣﻖ ﺩاﺭﺩ ,ﺯﻥ ﻫﺎﻱ ﺩﻳﮔﺮ ﻫﻢ ﺣﻖ ﺩاﺭﻧﺪ ﺩﺭ ﻣﻮﺭد ﺳﻘﻄ ﺟﻨﻴﻦ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺗﺼﻤﻴﻢ ﺑﮕﻴﺮﻧﺪ