ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تشدید تنش سیاسی در افغانستان با ادامه استیضاح وزیران

در پی رأی عدم اعتماد مجلس نمایندگان افغانستان به سه وزیر کابینه، رهبران این کشور خواستار به‌تعویق‌انداختن روند استیضاح شدند. نمایندگان مجلس اما استیضاح سه‌ وزیر دیگر را پی گرفتند.

تنش سیاسی بین مجلس نمایندگان و دولت افغانستان بالا گرفته‌است. در پی رأی عدم اعتماد مجلس نمایندگان افغانستان به سه وزیر کابینه دولت، رهبران این کشور خواستار به‌تعویق‌انداختن روند استیضاح وزیران شدند. نمایندگان مجلس اما استیضاح سه‌ وزیر دیگر را نیز در صحن مجلس پی گرفتند.

رهبران افغانستان خواستار توقف روند استیضاح شدند

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، یک‌شنبه ۲۳ نوامبر/۱۳ آبان نمایندگان مجلس افغانستان سه وزیر حمل‌و‌نقل، آموزش و مالیه را استیضاح کردند. از میان این سه وزیر، تنها اکلیل حکیمی وزیر مالیه رأی اعتماد مجلس را مجدداً به دست آورد.

یک‌روز پیش از آن، شنبه ۲۲ نوامبر / ۱۲ آبان هم نمایندگان مجلس افغانستان صلاح‌الدین ربانی، وزیر امور خارجه، نسرین اوریاخیل، وزیر کار و امور اجتماعی، و محمود بلیغ، وزیر فواید عامه را با رأی عدم اعتماد خود برکنار کردند.

به گزارش «رویترز»، چند ساعت پس از استیضاح وزیران در روز شنبه، اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان و عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت این کشور از مجلس خواستند تا روند استیضاح را متوقف کند.  آنها نمایندگان را به کاخ ریاست‌جمهوری دعوت کردند و درخواست خود را مبنی بر توقف روند رأی‌گیری‌ها شخصاً به آنها اعلام کردند.

بر اساس این گزارش، روند استیضاح می‌تواند دولت شکننده تحت حمایت غرب در افغانستان را به سقوط بکشاند.

با این حال، نمایندگان مجلس با ادامه روند استیضاح در روز یکشنبه به درخواست رهبران افغانستان گوش نسپردند. آنها پیام غنی و عبدالله را به‌رسمیت‌نشناختن استقلال قوای کشور خواندند.

استیضاح سه‌ وزیر حمل‌و‌نقل، آموزش و مالیه در روز یکشنبه بدون حضور این وزرا در مجلس صورت پذیرفت. نمایندگان افغانستان وعده داده‌اند که ۱۱ وزیر دیگر دولت را نیز به استیضاح بکشانند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.