ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افتتاح سه میدان نفتی جدید در ایران همزمان با کاهش قیمت نفت

ایران با افتتاح سه میدان مشترک نفتی جدید تولید نفت خود را مجموعاً بیش از ۲۲۰ هزار بشکه در روز افزایش داد. این افزایش در حالی صورت می‌گیرد که اجلاس آتی اوپک درباره کاهش تولید نفت کشورهای عضو است.

رئیس‌جمهوری ایران به‌طور رسمی سه میدان مشترک نفتی را همزمان افتتاح کرد.

روحانی سه میدان مشترک نفتی جدید را همزمان افتتاح کرد

به گزارش «شبکه اطلاع‌رسانی نفت و انرژی» (شانا)، حسن روحانی، یکشنبه ۲۳ آبان با حضور در میدان‌ نفتی یادآوران فاز نخست بهره‌برداری از آن را به‌طور رسمی افتتاح کرد. رئیس‌جمهوری ایران همزمان از طریق ویدئو کنفرانس دو میدان آزادگان شمالی و طرح توسعه یاران شمالی را نیز همزمان افتتاح کرد.

بر اساس این گزارش، برداشت نفت از میدان یادآوران به یکصد و ۱۵ هزار بشکه، ظرفیت برداشت از آزادگان شمالی به ۸۵ هزار بشکه، و میزان برداشت از میدان یاران شمالی نیز به ۳۰ هزار بشکه در روز می‌رسد. در مجموع، ایران برداشت روزانه خود را با افتتاح این میدان‌ها بیش از ۲۲۰ هزار بشکه در روز افزایش داد.

توسعه این میدان‌های نفتی در قالب قراردادهای بیع متقابل و با سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی و ایرانی صورت گرفته است.

مشکلات اجلاس آتی اوپک به دلیل افزایش تولیدها

با این حال، قیمت جهانی نفت همچنان رو به کاهش است. خبرگزاری «رویترز» جمعه ۲۱ آبان/۱۱ نوامبر گزارش داد که قیمت هر بشکه نفت بیش از دو درصد کاهش یافته‌است.

ایران در حالی تولید نفت خود را افزایش می‌دهد که کشورهای عضو اوپک قرار است در اجلاس خود در پایان ماه نوامبر بر سر کاهش تولید جهت افزایش قیمت نفت به توافق برسند.

توافق کشورهای اوپک اکنون در ابهام قرار دارد. پیش از این گزارش‌هایی از افزایش تولید عراق، نیجریه و لیبی نیز منتشر شده‌است. عربستان سعودی نیز که کماکان تولید روزانه خود را در سطح بیش از ده میلیون بشکه حفظ کرده، به ایران هشدار داده که در صورت امتناع این کشور از کاهش تولید، خود نیز دست به افزایش تولید تا سطح ۱۲ میلیون بشکه در روز خواهد زد.

ایران معتقد است که به دلیل کاهش فروش نفت در دوران تحریم‌ها، باید از کاهش تولید اوپک معاف شود تا سهم پیشین بازار خود را به دست آورد.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hamid

    یک سوال ساده! هر چه تولید نفت بیشتر بشود بازار نفت اشباع و قیمت آن پایین میاید، هر چه تولید نفت کمتر بشود، درخواست نفت و قیمت آن بالا میرود و عمر نفت برای نسلهای آینده بیشتر میشود. چقدر باید حکومتهای عربستان و ایران خائن باشند تا با بالا بردن تولید نفت، عمر نفت و قیمت آنرا کم کنند؟ شاد باشید