ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۱ هزار دستگیری در یک‌ماه وضعیت اضطراری اتیوپی

دولت اتیوپی بیش از ۱۱ هزار تن، از جمله ۳۴۷ زن را در پی اعلام وضعیت اضطراری بازداشت کرد. ناآرامی‌های این کشور در یک‌سال اخیر به کشته‌شدن ۵۰۰ شهروند انجامید.

بیش از ۱۱ هزار تن از معترضان به دولت اتیوپی در طول یک ماه وضعیت اضطراری دستگیر شده‌اند.

معترضان در نزدیکی آدیس‌آبابا فریاد می‌زنند: «کشتار را متوقف کنید» - عکس: AFP

به گزارش شبکه خبری «الجزیره»، دولت اتیوپی در بیانیه‌ای رسمی شنبه ۲۲ نوامبر/۱۲ آبان از تلویزیون اعلام کرد که پس از برقراری وضعیت اضطراری در پی تظاهرات اعتراضی ماه گذشته ۱۱ هزار و ششصد و هفت تن از مردم این کشور از جمله ۳۴۷ زن بازداشت شده‌اند. دستگیرشدگان در شش زندان متفاوت محبوس هستند.

بر اساس این گزارش، بازداشت‌شدگان بیشتر از مناطق اورومو و امهارا، منطقه‌های دو قومیت متعلق به اتیوپی هستند که ۶۰ درصد جمعیت اتیوپی را تشکیل می‌دهند.

اعتراضات خشونت‌بار به طرح توسعه

ناآرامی‌های اتیوپی در سال اخیر به کشته‌شدن بیش از ۵۰۰ شهروند این کشور انجامیده‌است. نیروهای امنیتی در طی اعتراضات چندین‌بار به سمت مردم گلوله جنگی شلیک کردند.

این تظاهرات در اعتراض به طرح توسعه دولت برای آدیس‌آبابا، پایتخت اتیوپی آغاز شد. معترضان می‌گفتند که طرح دولت، کشاورزان منطقه اورومو در همجواری آدیس‌آبابا را وادار به ترک زمین‌هایشان خواهد کرد.

تظاهرات ماه گذشته در پایتخت اتیوپی به خشونت کشیده شد. دامنه اعتراضات به حمله تظاهرکنندگان به ساختمان‌های تجاری متعلق به کشورهای خارجی کشید و دولت این کشور نهایتاً ۹ اکتبر شش‌ماه وضعیت اضطراری اعلام کرد.

سرویس‌های اینترنت موبایل و شبکه‌های اجتماعی هنوز در آدیس‌آبابا مسدود هستند.

به گزارش رویترز، وضعیت اضطراری در اتیوپی به اعلام مقررات منع رفت‌و‌آمد و اعمال محدودیت بر فعالیت‌های حزب اپوزیسیون انجامید.

دولت در حالی بازداشت بیش از ۱۱ هزار نفر را اعلام کرد که در آخرین روز اکتبر، وزارت دفاع این کشور از بازداشت تنها دو هزار و ۵۰۰ نفر خبر داد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.