ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صدور حکم اعدام به اتهام «قتل پسر امام جمعه مريوان»

<p>لقمان مرادی و زانیار مرادی، دو زندانی کرد از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به اتهام &laquo;قتل پسر امام جمعه مريوان و محاربه و مفسد فی&zwnj;الارض&raquo; به اعدام محکوم شده&zwnj;اند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش تارنمای کمپين بين&zwnj;المللی حقوق بشر در ايران، اين حکم که اول دی ۸۹ صادر شده برای بررسی به ديوان عالی کشور ارسال شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>عثمان مرادی پدر لقمان در گفت&zwnj;وگو با کمپين بين&zwnj;المللی حقوق بشر در ايران با رد اتهام قتل گفته است پسرش در روزی که قتل رخ داده، سر کار بوده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>پسر امام جمعه مريوان در شامگاه ۱۴ تير ۱۳۸۸ به همراه دو نفر دیگر توسط افراد مسلح به قتل رسید. دادگاه می&zwnj;گوید که این قتل با &laquo;حمایت سرویس اطلاعاتی انگلیس&raquo; انجام شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>پدر لقمان مرادی افزود فرزندش در زير &laquo;شکنجه&raquo; در وزارت اطلاعات قتل را قبول کرده است تا از این وضعيت نجات پيدا کند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>عثمان مرادی گفت هشت روز است که تلفن فرزندش قطع شده و معلوم نيست کجاست. لقمان مرادی که پیش&zwnj;تر در سنندج در زندان بود، بیش از یک سال قبل به زندان رجایی&zwnj;شهر کرج منتقل شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>پدر لقمان مرادی همچنین از سازمان&zwnj;های مدافع حقوق بشر خواسته است تا فرزندش را نجات دهند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بر اساس آمار رسمی دولت ايران، طی دی&zwnj;ماه سال جاری ۷۹ نفر در زندان&zwnj;های اين کشور و يا در ملاء عام اعدام شده&zwnj;اند. روند رو به افزايش اعدام&zwnj;ها در بهمن&zwnj;ماه جاری نيز ادامه داشته است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بنا به گزارش&zwnj;های سازمان&zwnj;های مدافع حقوق بشری بين&zwnj;المللی، ايران با جمعيت ٧٠ ميليون از نظر تعداد اعدام&zwnj;ها پس از کشور چين با جمعيت يک ميليارد و ٣٠٠ ميليون نفر قرار دارد اما با مبنا قرار دادن جمعيت در رتبه &laquo;نخست&raquo; قرار می&zwnj;گيرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو مخالف دولت ايران به تازگی نسبت به افزايش تعداد اعدام&zwnj;ها در ايران و &laquo;اجرای سريع احکام اعدام، بدون طی کامل مراحل دادرسی و قانونی در کشور&raquo; اعتراض کرده&zwnj;اند و آن&zwnj; را ناشی از &laquo;بی&zwnj;تدبيری حاکمان و ايجاد رعب و وحشت در جامعه&raquo; دانسته&zwnj;اند.</p> <p><br /> &nbsp;</p>

لقمان مرادی و زانیار مرادی، دو زندانی کرد از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به اتهام «قتل پسر امام جمعه مريوان و محاربه و مفسد فی‌الارض» به اعدام محکوم شده‌اند.

به گزارش تارنمای کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران، اين حکم که اول دی ۸۹ صادر شده برای بررسی به ديوان عالی کشور ارسال شده است.

عثمان مرادی پدر لقمان در گفت‌وگو با کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران با رد اتهام قتل گفته است پسرش در روزی که قتل رخ داده، سر کار بوده است.

پسر امام جمعه مريوان در شامگاه ۱۴ تير ۱۳۸۸ به همراه دو نفر دیگر توسط افراد مسلح به قتل رسید. دادگاه می‌گوید که این قتل با «حمایت سرویس اطلاعاتی انگلیس» انجام شده است.

پدر لقمان مرادی افزود فرزندش در زير «شکنجه» در وزارت اطلاعات قتل را قبول کرده است تا از این وضعيت نجات پيدا کند.

عثمان مرادی گفت هشت روز است که تلفن فرزندش قطع شده و معلوم نيست کجاست. لقمان مرادی که پیش‌تر در سنندج در زندان بود، بیش از یک سال قبل به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شد.

پدر لقمان مرادی همچنین از سازمان‌های مدافع حقوق بشر خواسته است تا فرزندش را نجات دهند.

بر اساس آمار رسمی دولت ايران، طی دی‌ماه سال جاری ۷۹ نفر در زندان‌های اين کشور و يا در ملاء عام اعدام شده‌اند. روند رو به افزايش اعدام‌ها در بهمن‌ماه جاری نيز ادامه داشته است.

بنا به گزارش‌های سازمان‌های مدافع حقوق بشری بين‌المللی، ايران با جمعيت ٧٠ ميليون از نظر تعداد اعدام‌ها پس از کشور چين با جمعيت يک ميليارد و ٣٠٠ ميليون نفر قرار دارد اما با مبنا قرار دادن جمعيت در رتبه «نخست» قرار می‌گيرد.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو مخالف دولت ايران به تازگی نسبت به افزايش تعداد اعدام‌ها در ايران و «اجرای سريع احکام اعدام، بدون طی کامل مراحل دادرسی و قانونی در کشور» اعتراض کرده‌اند و آن‌ را ناشی از «بی‌تدبيری حاکمان و ايجاد رعب و وحشت در جامعه» دانسته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.