ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شرایط رییس قوه قضائیه برای بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در تهران

صادق آملی لاریجانی برای اتحادیه اروپا شرط‌هایی تعیین کرد: تجارت آری، اما ارتباط با نهادهای مدنی نه. مذاکرات حقوق بشری با غرب هم همچنان چالش‌برانگیز است.

رییس قوه قضائیه برای بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در ایران و همچنین برای مذاکرات حقوق بشری با غرب شرط‌هایی تعیین کرد: تجارت آری، اما ارتباط با نهادهای مدنی نه.

صادق آملی لاریجانی، رییس قوه قضائیه: اجازه نمی‌دهیم لانه فساد درست شود. (عکس: میزان)

به گزارش «میزان»، شیخ صادق آملی لاریجانی که در نشستی با پلیس بین‌الملل شرکت کرده بود، در واکنش به احتمال بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا گفت:

«این دفتر اگر برای پیگیری موضوعات تجاری باشد مشکلی نیست، ولی آنها عنوان کردند که به‌دنبال تأسیس این دفتر می‌خواهند با مدافعان حقوق بشر و NGOهای داخل کشورمان ارتباط نزدیک بگیرند تا از روند اجرای حقوق بشر در کشورمان اطمینان حاصل کنند، لذا باید بدانند که دستگاه قضا قطعاً اجازه نمی‌دهد تا چنین لانه فسادی در ایران تأسیس شود.»

مچید تخت روانچی، معاون وزیر خارجه ایران ۱۶ آبان وعده داده بود که با ارتقای سطح روابط ایران با اروپا، احتمال بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در تهران وجود دارد.

معاون وزیر خارجه ایران اعلام کرده بود که مراحل قانونی بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در داخل کشور آغاز شده ‌و دو نماینده اتحادیه اروپا برای پیگیری کارها در سفارت هلند مستقر شده‌اند. سفیر ایران در بلژیک نیز نقش سفیر ایران در اتحادیه اروپا را ایفا می‌کند.

یکی از خواسته‌های اتحادیه اروپا مذاکرات حقوق بشری با ایران پیرامون لغو مجازات اعدام و حفظ کرامت انسانی شهروندان است.

رییس قوه قضائیه اما برای این مذاکرات هم شرط تعیین کرده است:

«به شورای عالی امنیت ملی، وزارت امور خارجه و ستاد حقوق بشر پیشنهاد می‌کنم مسئله گفتگو با کشورهای اروپایی را در بحث حقوق بشر باز کنند؛ چون ما در زمینه حقوق بشر مدعی هستیم؛ اما حساب آمریکایی‌ها جداست؛ آنها اهل خدعه هستند و این موضوع را تمام وکمال در برجام نشان دادند و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، ما برجام دو و سه و چهار و پنج نداریم و ما در این گفت‌وگوها شروطی داریم چرا که معتقدیم کیفیت این گفتگوها باید طرفینی باشد.»

به گفته آملی لاریجانی در مذاکرات حقوق بشری با اتحادیه اروپا مسأله حجاب زنان مسلمان مهاجر در کشورهای مهاجرپذیر، مسأله یمن و فلسطین نیز باید لحاظ شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hjghjgh

    چیه حرامخور دردت اومد درت میاد دنیا اینه دیگه باید قمبل کنی

  • یک ایرانی از کی یف

    از قدیم میگن طلا که پاکه چه منتش به خاکه! حالا این جناب به اصطلاح وزیر که خودش رو با تمام امارهای بالای اعدام و حبس و شکنجه، مدافع حقوق بشر می دونه نمی خواد اجازه بده تا صدایی از گلوی کسی به گوش دنیا برسه. عین کبک سرشون رو کردن زیر برف!