ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار فعالان حقوق بشر نسبت به تشدید سرکوب‌ها در ترکیه

دولت ترکیه فعالیت ۳۷۰ سازمان غیردولتی از جمله سازمان‌های حقوق بشری و حقوق زنان را به اتهام «ارتباط با تروریست‌ها» ممنوع اعلام کرد. دیده‌بان حقوق بشر واکنش نشان داد.

دیده‌بان حقوق بشر با انتقاد از جلوگیری از فعالیت صدها نهاد مدنی در ترکیه، نسبت به سرکوب‌های بیشتر مخالفان دولت در این کشور هشدار داد.

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، اِما سینکلر ـ وب، کارشناس ترکیه در سازمان دیده‌بان حقوق بشر دوشنبه ۱۴ نوامبر / ۲۴ آبان گفت دولت ترکیه با این فشارها نشان می‌دهد که می‌خواهد «تمام صداهای منتقد در کشور را به سکوت وادار کند».

وزارت کشور ترکیه در آخرین ساعات جمعه ۲۱ نوامبر / ۱۱ آبان، فعالیت ۳۷۰ سازمان غیردولتی از جمله سازمان‌های حقوق بشری و حقوق زنان و کودکان را به اتهام ارتباط با «تروریست‌ها» ممنوع اعلام کرد. این اقدام در ادامه برنامه‌های دولت ترکیه برای تصفیه‌های سیاسی پس از کودتای نافرجام ژوئیه سال جاری انجام شد.

بیشتر این نهادها در مناطق جنوب شرقی ترکیه، که اکثریت ساکنان آن‌ها کرد هستند، فعالیت می‌کردند.

سینکلر ـ وب افزود فعالیت این نهادها به‌ویژه در زمینه حقوق کودکان در مناطق جنگ‌زده حیاتی است.

او هشدار داد که اکنون موج جدید سرکوب‌ها می‌تواند علیه جامعه مدنی ترکیه ادامه یابد.

در میان نهادهای ممنوع شده، انجمن وکلای معاصر (CHD) نیز دیده می‌شود که موارد احتمالی شکنجه در کشور را بررسی می‌کند و کمک‌های حقوقی در اختیار شهروندان قرار می‌دهد.

اِما سینکلر ـ وب گفت این وکلا «وظیفه بسیار مهم دفاع از مدافعان حقوق بشر در زندان‌ها را برعهده داشتند».

از زمان کودتای ۱۵ ژوئیه / ۲۵ تیر، دولت ترکیه هزاران نفر را به اتهام همکاری با کودتا یا دستگیر کرده و یا از کار برکنار کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.