ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گفت‌وگوی ایران و روسیه برای معامله ۱۰میلیارد دلاری تجهیزات نظامی

ایران و روسیه به دنبال یک قرارداد نظامی تازه هستند. بر اساس این معامله‌ نظامی، روسیه تانک‌های تی ۹۰، سیستم توپخانه‌ای، هواپیما و هلی کوپتر به ایران خواهد داد.

روسیه و ایران در حال گفت‌و گو بر سر معامله‌ای نظامی به ارزش ۱۰ میلیارد دلار هستند که در ازای آن روسیه تانک‌های تی ۹۰، سیستم توپخانه‌ای، هواپیما و هلی‌کوپتر به ایران خواهد داد.

سامانه دفاع موشکی اس ۳۰۰

این خبر را یک سناتور روسی روز دوشنبه ۱۴ نوامبر اعلام کرده است. او به خبرگزاری راشا تودی گفته که این معامله به دنبال انتقال موفقیت آمیز موشک‌های اس-۳۰۰ به ایران انجام خواهد شد.

ویکتور اوزرف، سرپرست کمیته دفاع و امنیت مجلس سنای روسیه، برای گفت‌وگو درباره ظرفیت‌های موجود در این زمینه در حال انجام یک دیدار پارلمانی از ایران است و گفته که تحویل این تجهیزات در دفعات متعدد در طول سال صورت خواهد گرفت.

این سناتور روسی گفته که این مذاکرات در حال انجام است و راه برای انجام این معامله گشوده شده است.

اوزرف همچین گفته که تا سال ۲۰۲۰ تحویل این تجهیزات تنها با نظارت شورای امنیت سازمان ملل صورت خواهد گرفت. این به آن معناست که تهران یا کشور طرف معامله باید برای انجام هرگونه معامله نظامی از شورای امنیت اجازه بگیرند. او تاکید کرده که با برداشته شدن تحریم‌های قبلی، روسیه امکان یافته موشک‌های اس۳۰۰ را تا ماه اکتبر سال جاری به ایران تحویل دهد.

این سناتور مجلس سنای روسیه همچنین گفته که انتظار می‌رود ایالات متحده آمریکا و سایر اعضای شورای امنیت با تحویل این تجهیزات به ایران مخالفت کنند. با این حال ایران و روسیه به گفت‌وگوهای خود در این زمینه ادامه خواهند داد و اگر امکان تحویل این تجهیزات وجود نداشت، این کار تا اکتبر سال ۲۰۲۰ که محدودیت‌ها به پایان می‌رسد به تعویق خواهد افتاد.

کمتر از دو ماه پیش، تحویل موشک‌های اس۳۰۰ به ایران به پایان رسید. پیش‌تر در سال ۲۰۱۰ تحویل این موشک‌ها به دلیل فشار کشورهای غربی به تعویق افتاده بود.

ایران قرارداد سامانه‌های دفاع موشکی اس۳۰۰ را در سال ۲۰۰۵ با روسیه امضا کرد که طی آن روسیه پذیرفته بود در سال ۲۰۰۷ این سامانه را به ایران تحویل دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بابکان

    بهیچ وجه بصلاح کشور ایران نیست که وابسته شود، آنهم به روسیه با آن سابقه ای که دارد، آن هم تا این اندازه در زمینه سلاح های سنگین و استراتژیک. تغییر سیستمها و دستگاه ها و سلاحهای غربی بویژه امریکایی و جایگزین کردن سیستم و سلاح روسی کاری خلاف عقل و مصلحت است. نمیگویم امریکایی ها بی عیب هستند و سابقه بدی ندارند. ولی سلاح ها و سیستم هایشان پیشرفته تر است، و سابقه اشان به بدی روسها نیست. هر کشوری به روسیه وابسته شد وضع خوبی نیافت. در جنگها و اقتصاد ئ صنعت و حتا فرهنگ مشکل پیدا کرد. فهرستی از تجربه های مصر و کوبا و کشورهای اروپای شرقی مثال های روشنی هستند. به نظر من باید با احتیاط و هشیاری روابط با غرب و بویژه با امریکا را با رویکرد منافع و حقوق ملی عادی کرد و بهبودی بخشید بی آنکه وابسته شویم. همکاری باید کرد و همکاری را با توجه بوضعیت و شرایط امروز ملی و جهانی بسود ملت تعریف و بر آن اساس رفتار کرد. سیاست های این 37 ساله ی حاکمان جمهوری اسلامی بزیان کشور بود. باید سیاست ها را تغییر داد و اصلاح کرد. البته این هم بسیار دشوار است زیرا عده ای، بیشتر و بالاتر از همه رهبر حکومت اسلامی سودو منافع خود را در این امریکا ستیزی و وابستگی به روسیه میدانند.