ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فعالیت انجمن مسلمانان سلفی‌ در آلمان ممنوع شد

همزمان با عملیات گسترده پلیس آلمان برای بازرسی خانه‌های افراد مشکوک به همکاری با اسلام‌گرایان تندرو، وزیر کشور آلمان فعالیت سلفی‌ها در این کشور را ممنوع اعلام کرد.

همزمان با عملیات گسترده پلیس آلمان برای بازرسی خانه‌های افراد مشکوک به همکاری با اسلام‌گرایان تندرو، وزیر کشور آلمان فعالیت سلفی‌ها در این کشور را ممنوع اعلام کرد.

سلفی‌های ساکن آلمان در سال‌های اخیر در برخی از شهرها «پلیس شریعت» به راه انداخته و به پخش رایگان قرآن و تبلیغ آن در خیابان‌ها می‌پرداختند.

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، توماس دو مزیر، وزیر کشور آلمان ممنوعیت انجمن «دین حقیقی» متعلق به مسلمانان سلفی را اقدامی در جهت مبارزه با تروریست‌های اسلام‌گرا خواند و گفت: «آلمان کشوری با دمکراسی غنی است و در جامعه ما برای اسلام‌گرایان رادیکال و آماده خشونت جایی وجود ندارد.»

سلفی‌های ساکن آلمان در سال‌های اخیر فعالیت خود را در این کشور گسترش دادند و حتی در برخی از شهرها، از جمله ووپرتال، «پلیس شریعت» به راه انداخته و به پخش رایگان قرآن و تبلیغ آن در خیابان‌ها می‌پرداختند. آن‌ها چند بار نیز به شدت با پلیس درگیر شده‌اند.

وزیر کشور آلمان افزود فعالیت انجمن «دین حقیقی» ربطی به آزادی مذهب در جامعه آلمان ندارد و به همین دلیل ممنوع شده است.

به‌گفته او سلفی‌ها از مذهب در راه اهداف تروریستی سوء استفاده کرده‌اند.

همزمان، پلیس آلمان بامداد سه‌شنبه ۱۵ نوامبر / ۲۵ آبان در چندین ایالت‌ این کشور ۲۰۰ آپارتمان و دفتر را در پیگیری رد فعالیت‌های تروریستیِ اسلام‌گرایان مورد بازرسی قرار داد.

در یک ماه اخیر این سومین باری است که پلیس آلمان دست به عملیات گسترده برای شناسایی تروریست‌ها می‌زند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهمن

    با وجود این که اسلام سلفی و نیز شیعه طرفدار جمهوری اسلامی بستر تروریسم است، باید گفت که متاسفانه عنوان انتخاب شده برای این خبر بد و احتمالا با غرض است و گویای واقعیت نیست. این عنوان این تصور را به دست می دهد که نام خاص این گروه «انجمن مسلمانان سلفی» است و مشکل اسلام سلفی است. در حالی که متن خبر و آن چه دولت آلمان اعلام کرده این است که «گروه دین حقیقی»متعلق به بخشی از سلفی ها به خاطر جذب نیروی جنگنده و اعزام به سوریه و عراق ممنوع شده است. دولت حتی اعلام کرد که مشکلی با اسلام یا پخش قران و غیره ندارد.