ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محمد یزدی: با دنیا ارتباط بگیرید اما نوکری نکنید

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، این بار در دیدار با فرمانده بسیج، سیاست خارجی دولت را نشانه رفت. نفوذ و انتقاد از تفکر جهانی هم از دیگر موضوعات سخنرانی یزدی بود.

محمد یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که پیش از این با انتقاد از برگزاری یک کنسرت در شهر قم، زمینه‌های استعفای علی جنتی، وزیر پیشین ارشاد اسلامی را فراهم آورده بود، این بار در دیدار با محمد رضا نقدی، فرمانده بسیح، سیاست خارجی دولت حسن روحانی را نشانه رفت.

محمد یزدی، رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم (عکس: ایسنا)

محمد یزدی دولت حسن روحانی را تلویحاً متهم کرد که به جای توجه به ضعف‌های مدیریتی‌اش، تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را بهانه می‌کند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علیمه سپس خطاب به وزارت خارجه دولت روحانی گفت:

«ارتباط با دنیا خیلی خوب است، آنچه بد است، نوکری بیگانه است. بروید با دنیا ارتباط بگیرید، به شرطی که بازار دنیا را برای کالای ایرانی تسخیر کنید.»

سخنان رییس پیشین مجلس خبرگان درباره دو موضوع کلی بود: بازاریابی برای کالاها و محصولات کشاورزی در داخل ایران و مسأله نفوذ که پیش از این بارها رهبر جمهوری اسلامی به آن اشاره کرده است.

محمد یزدی در هم‌آوایی با علی خامنه‌ای گفت:

«متأسفانه در دولت‌های گذشته و فعلی شاهد تفکراتی غربی هستیم که ریشه در عمق ذهن برخی مسئولان و کارگزاران دارد که حتی اگر دستشان برسد ذهن جوانان ما را غیر اسلامی بار می‌آورند.»

او به شیوه زندگی ایرانیان نیز اشاره کرد و این مدعا را در میان آورد که برخی با واردات انبوه وسایل آرایشی قصد دارند سبک زندگی ایرانی‌ها را تغییر دهند. او چنین رویکردهایی را به خاطر تفکر جهانی دانست.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در انتخابات بحث‌برانگیز ۸۸ از محمود احمدی‌نژاد حمایت کرده بود. در سال ۹۲ هم علی اکبر ولایتی نامزد مورد وثوق این تشکل سیاسی بود.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سال ۹۳ در نامه سربسته‌ای به دولت روحانی، انتقاداتی را مطرح کرده بود. این نامه اما علنی شد و اعتراض جامعه مدرسین را در پی داشت.

محمد غروی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، درباره این نامه گفته بود: «بنای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر این است که در آغاز کار هر دولتی، اگر در کار کشور مشکلات و اشکالاتی ببنند، نامه سربسته، محرمانه و غیرعلنی رد و بدل می‌کنند و وقتی که اگر احیاناً ببینند آن نامه‌ها اثر گذار نبوده، جور دیگری برخورد می‌کنند.»

محمد یزدی هم دولت را تهدید کرده بود که اگر به هشدارهای جامعه مدرسین بی‌توجهی کند، رسماً تذکر می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • گيتي

    در کله اینها مغز وجود ندارد