ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یورش راست‌گرایان افراطی به یک اردوگاه پناهندگان در یونان

مرکز پناهجویان «سودا» در جزیره هیوس یونان در دو شب متوالی هدف حمله قرار گرفت. در طی این حمله، راست‌های افراطی کوکتل‌مولوتف و پاره‌سنگ به سوی چادرهای این اردوگاه و ساکنان آنها پرتاب کردند و دست‌کم دو تن را مجروح کردند.

تعدادی راست‌گرای افراطی دو شب متوالی به اردوگاهی در جزیره هیوس یونان حمله بردند و ده‌ها پناهجو را به فرار از آنجا واداشتند.

نمایی از حمله به اردوگاه سودا؛ عکس - AFP

به گزارش «گاردین»، مرکز پناهجویان «سودا» در جزیره هیوس یونان در دو شب متوالی، پنج‌شنبه‌شب و جمعه‌شب به‌ترتیب ۱۷ و ۱۸ نوامبر هدف حمله راست‌گرایان افراطی قرار گرفت. در طی این حمله، راست‌های افراطی کوکتل‌مولوتف و پاره‌سنگ به سوی چادرهای این اردوگاه و ساکنان آنها پرتاب کردند.

فعالان گزارش می‌دهند که گروه «نئونازی» مهاجم به سودا در مناطق مرتفع دور آن مستقر بودند و پرتاب سنگ و مواد منفجره از سوی آنها به مجروحیت دست‌کم دو تن و فرار ده‌ها پناهجوی دیگر و سرکردن شب در بیرون از اردوگاه انجامید.

به گزارش گاردین، حدود یک‌صد از ساکنان سابق این کمپ جمعه‌شب از ورود به آن سرباز زدند. آنها از ترس حمله‌ها در پارکینگ خودروی بزرگی در همان حوالی شب جمعه را به روز شنبه، ۱۹ نوامبر رساندند. مصطفی الخطیب، یک پناهجوی سوری در این رابطه به گاردین گفت که «از ما هیچ محافظتی به عمل نمی‌آید. هیچ‌کس به فکر ما نیست».

خشونت‌های مهاجرستیزانه «طلوع طلایی»

شهردار هیوس حمله‌های صورت‌گرفته را به گروه «طلوع طلایی» یونان مرتبط دانست که راست افراطی و «نئونازی» محسوب می‌شود. فعالان و ساکنان اردوگاه نیز هشدار دادند که سنگ‌های پرتاب‌شده به قصد کشتن پناهجویان را هدف می‌گرفتند. بسیاری از آنها به بزرگی یک جعبه کفش بودند و وزنی معادل ۱۵ کیلوگرم داشتند.

در همین رابطه سازمان «عفو بین‌الملل» بعدازظهر جمعه، ۱۸ نوامبر گفت که راست‌گرایان افراطی برای «سومین روز متوالی» دست به حمله زده‌اند. این سازمان از دولت یونان خواست تا فوراً اقدامات لازم را برای محافظت از پناهجویان انجام دهد.

گائوری وان گولیک، نماینده سازمان عفو بین الملل در اروپا گفت که نباید اجازه داد این حملات وحشتناک در عین امنیت قضایی برای متجاوزان انجام شود. او از زخمی‌شدن دست‌کم یک پناهجو بر اثر پرتاب سنگ در روز جمعه خبر داد.

حزب «طلوع طلایی» حزب راست افراطی یونان است که در دوران بحران اقتصادی به‌دلیل سیاست‌های ریاضتی در این کشور قدرت گرفت. ادبیات این حزب ضدمهاجر و بیگانه‌ستیز است و نمایندگان آن بارها با کنش‌ها یا سخنان خشونت‌آمیز جنجال آفریده‌اند.

این حزب یک‌شنبه ۱۳ نوامبر در هیوس جلسه تشکیل داده و خواستار دپورت‌کردن پناهجویان شده بود.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.